Jeg er blitt kontaktperson for Unitarkirken i Grenlandsområdet

Den Norske Unitarkirke v/Pastor Knut Heidelberg informerer:

Det er en glede å kunne meddele at Kjell Morten Bråten har takket ja til å være vår kontaktperson i Skien.  Kjell Morten er medlem og venn av Unitarforbundet og har lenge promotert vårt liberale syn på kristendom og religion og samliv generelt.  Vårt håp er å kunne etablere en unitarisk husmenighet eller gruppe i Skien neste år. Og faktisk har dette også en historisk linje tilbake til den første unitarkirken her i landet. På begynnelsen av 1900-tallet besøkte daværende unitarprest Herman Haugerud Skien, og der døpte han noen barn i håp om å etablere en unitarforsamling. Alt tyder på at forsøket den gang mislyktes, men nå – omtrent hundre år senere – gjør vi et nytt forsøk.

Jeg ser det som en stor ære å få lov å være en slik kontaktperson for Unitarkirken, som er en kirke som jeg føler meg mer enn velkommen inn i og som i likhet med meg setter høyest; Frihet, toleranse og respekt.

Alle er velkommen i denne Kirken og alle verdsettes for det menneske man er. Derfor er jeg venn og medlem av denne Kirken. Jeg har fått lov å være den jeg er uten å måtte leve med et krav om at jeg må forandre meg eller endre min legning. Jeg blir bedt for fordi jeg er et medmenneske, ikke for at jeg trenger større tilgivelse eller at jeg er en større synder enn andre. Jeg føler også at det ikke stilles spørsmål om troen min eller at troen min graderes. Min tro er like mye verd som andres tro.

Det er å håpe at vi er flere i Grenlandsområdet som kan tenke seg å møtes og snakke sammen – i respekt for hverandre og hverandres tro. Knut Heidelberg kan være med oss i møtene og fortelle mer om hva Unitarforbundet er for noe og hva de står for. Veien videre bygger vi sammen.

Kontakt meg gjerne på mail: kjemo@online.no eller bruk kontaktskjema på bloggen her: Kontakt meg

skc3b8ytetur-176

Christina Aguilera – The Christmas Song

Mel Torme (c) 1946

Chestnuts roasting on an open fire
Jack Frost nipping at your nose
Yule-tide carols being sung by a choir
And folks dressed up like Eskimos.

Everybody knows a turkey
and some mistletoe
Help to make the season bright
Tiny tots with their eyes all aglow
Will find it hard to sleep tonight.

They know that Santa's on his way
He's loaded lots of toys
and goodies on his sleigh
And every mother's child is gonna spy
To see if reindeer
really know how to fly.

And so I'm offering this simple phrase
To kids from one to ninety-two
Although it's been said
many times, many ways
Merry Christmas to you.
jul08-039