HOMOFILI-meninger

i189808778_26266_5.gif

Her kan du få si akkurat det du mener om homofili legning!

Advertisements

21 Svar til “HOMOFILI-meninger

  1. Er det så enkelt, eller skulle vi kanskje ønske at det var sånn? Jeg får vente til jeg kommer til himmelen før ting blir så enkle.

  2. Jeg har ingenting imot homofile mennesker. De jeg har imot er de som mobber homofile. Enkelte folk skjønner rett og slett ikke at noen er annerledes enn seg selv. Jeg har også imot de som bruker homo som skjellsord. Tenk så mange hjerter som da blir knust. Jeg blir lei meg av å høre det. Og jeg er ikke lesbisk, eller det vet jeg ikke for jeg er bare 13 år, men jeg blir lei meg av det da. Jeg tror faktisk at homofile folk kan være snillere enn andre folk. Skulle ønsker jeg kjente en homofil gutt som jeg kunne være venner med. For de virker så snille og gode. Det var alt jeg hadde å si.

  3. STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN !

    Da må man jo spørre seg om hva som er kjærlighet.

    Selv har jeg ikke noe problem med homofili og folk er selv ansvarlig for hva de gjør.
    Jeg har for mange svin på skogen til å kaste stein i det glasshuset jeg sitter i.

  4. kjønn betyr ingenting i helheten, kjærlighet er grunnlaget for liv, og finner man kjærligheten med en som er likekjønnet så skal ikke det spille noen rolle! Lenge leve kjærligheten! 🙂

  5. Vi skal elske alle mennesker, men vi må også følge Bibelen. Vi skal hjelpe mennesker som sliter med noe. Vi skal være venner. Be for dem.
    Mark 12,30-31 og du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand og av all din kraft. 31 Det andre er dette: Du skal elske din neste som deg selv Ikke noe bud er større enn disse to.»
    Men vi kan ikke forkaste andre bibel steder, fordi det ikke passer inn i vår tid.
    1 Kor 6,9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette,
    Rund om kring i verden er det mennesker som opplever at navnet Jesus setter dem fri ifra problemer.
    Joh 8,36 Får Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri.

  6. Å elske et menneske er noe helt annet enn å forsøke å endre det til noe man selv er eller er overbevist om. Du hjelper ikke meg med å komme med bibelsitater skrevet av mennesker for tusener av år siden og slik de oppfattet sin Gud. Du kan hjelpe meg ved å respektere meg selv om jeg er annerledes enn deg. Det er mangt som står i Bibelen og som ikke kan overføres til i dag. Hva tror du de ville skrevet om de hadde sett en bil eller en båt eller datamaskinen du sitter og skriver på? Kanskje ville det vært djevelskapen selv. Jeg er et menneske og jeg er forskjellig fra deg. ALLE mennesker er forskjellige fra deg og meg. Det må vi leve med i fred og forsoning. Og så får vi heller forsøke å lære av hverandre. For alle har godt i seg. Helt sikkert du også! 😉

  7. Jeg er enig i at man ikke kan forandre mennesker med bibel steder mot sin vilje. Men at vi skal være medmennesker. Jeg har sammalt med homofile. Sittet å lyttet. Vi har delt hver andres meininger. Vi har respekt for hver andre. Jeg har jobbet hos homofile (snekker). Jeg er glad i dem. Jeg vet at mange av dem har det vondt. En person utrykte det slik: Jeg blir kvalm av det livet jeg lever. Jeg vet at mennesker som opplever Jesus får et nytt liv.(det gjelder alle). Da elsker du deg selv, å da blir hverdagen ny. Joh 4,14 Men den som drikker av det vann jeg vil gi ham, skal aldri mer tørste. Det vann jeg vil gi ham, skal bli en kilde i ham med vann som veller fram og gir evig liv.»
    Nå er det slik at hvis Bibelen hadde vært skrevet av mennesker, hadde den vært til inte gjort for lenge siden. Ny testamentet har over 5000 overleveringer. Gamle testamentet ble dokumentert når de fant Døde havs rullene på 1950 talet. (undersøk selv) Jesus, disiplene, konger å byer i Bibelen er viten skaplig bevist. At ikke kristne ikke tror at Jesus er Guds sønn, forstår jeg. Men mennesker over hele verden som sier ja til Jesus opplever en forandring i livet.
    Hebr 13,8 Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja til evig tid.

  8. Klart det finnes mennesker som har det vondt, det gjelder vel både heterofile og homofile det. Det er vel ingen garanti at hvis man tror på en Gud og bibel eller får Jesus i livet sitt, så har man det alltid bra? Det er heller ingen garanti at man dermed elsker seg selv mer.
    De fleste homofile jeg kjenner har det helt ok og lever vanlige liv med de sorger og gleder jeg antar er helt lik slik heterofile opplever det. Det viktigste er at man har mennesker rundt seg som respekterer deg som det menneske du er og at du kan leve i fred med den du er. Mange homofile lever dessverre under en stor løgn overfor sin familie og venner. Jeg synes det er synd. Og det må da også være lov å spørre hvilken synd i forhold til en Gud som er verst – å lyve seg gjennom livet eller få lov å leve slik man er skapt.
    Å ha en Gud å tro på og finne trøst hos er viktig for oss som trenger det iblant. En å henvende seg til og søke trygghet hos. Men det å ha en slik Gud er ikke for alle. Jeg kjenner masse mennesker som ikke tror noe som helst og har det bra for det. Kjærligheten til hverandre er det største – og det må vi strebe etter. Akseptere hverandre og leve i fred med hverandre selv om vi har forskjellige troer, kjønn, legninger, hudfarger, kulturer… Det finnes bare en fasit og det er det du gjorde i går. Jeg forsøker å strebe etter å gjøre hver dag så bra som mulig for meg selv og alle rundt meg. Det er vanskelig noen ganger, men det viktigste er at man forsøker å gjøre sitt beste. Jeg tror at det er nok for en Gud. At man forsøker å gjøre sitt beste.

  9. Jeg avsluter med disse bibelsteder. Takk for saklige komentarer.

    Rom 3,23-24
    Alle har vi syndet. Vi klarer ikke å leve slik at en hellig Gud kan godta oss. 24 Likevel vil Gud gjøre oss rettferdige hvis vi tar imot Jesus. Vi har såvisst ikke fortjent dette. Det er Guds nåde.

    Hadde bra.

    Hilsen Oddvar.

    Bra det fines slike som deg med meninger.

  10. hmm… kanskje du tar litt feil der? 😉
    Men homofile er som alle andre. Noen er godt likt – andre ikke.
    Fordi om jeg er homofil, liker jeg da ikke alle menn – og ikke alle damer heller 😉

  11. Homofili er desverre en løgn fra satan. «Homofile» mennesker har blitt narret til å tro de er homofile, nok gjennom ting som man fikk inn i hodet som liten eller i løpet av oppveksten, enten gjennom feilaktig oppdragelse, gjennom media, eller bare små korn av løgn her og der som forplantet seg og til slutt vokste opp og ble et tre. Homofili er derfor ikke noe medfødt, men et valg, enten bevisst eller ubevisst. Jeg for min del fordømmer ikke homofile, men vil kun prøve å bringe dem til sannhets erkjennelse. I bunn og grunn er homofili en synd, og Gud ønsker at man skal komme til erkjennelsen av dette, og omvende seg. Men på den annen side har vi alle synd, og Gud dømmer ikke den homofile noe mer enn noen annen, Han sier bare: «Kom til Jesus, så du kan bli frelst, det andre tar vi hånd om på et senere tidspunkt.»

    Men det kommer nok en tid i den «homofiles» liv som kristen, at Gud vil prøve å overbevise om at homofili er synd. Det er da viktig at den «homofile» lar seg overbevise, slik at den kan fortsette videre på sin vandring mot sannheten.
    Jeg vet ikke hva som skjer dersom den «homofile» avviser Guds forsøk på å overvise om at homofili er synd, men det kan godt hende at det vil føre en person til fortapelsen. Dette sier jeg fordi bibelen er klar i sine ord og advarsler til kristne om at de må vandre på den smale vei, og ikke den brede(syndens vei), som leder til fortapelsen.

    Sannheten er jo tross alt den, at Gud skapte menneskene som mann og kvinne. Og disse to skal gå sammen i hellig ekteskap, også videre formere seg.
    To menn eller to kvinner ikke kan lage barn sammen for eksempel, og heller ikke ha naturlig samleie.
    Slik har Gud skapt oss, og vi burde adlyde Gud, mer enn våre egne følelser eller logiske resonnement.

    Måtte Gud velsigne alle, og vite at jeg ikke har noe imot homofile, og heller ikke fordømmer, men dette er min mening og forståelse av emnet «homofili».

    Mvh.

  12. Hei!
    Jeg vet ikke hvem du er, men jeg leser det du skriver og på meg virker det som du selv er homofil siden du så skråsikkert uttaler deg om hvordan det er å være homofil. Ja for jeg kan jo ikke tenke meg at du er Gud selv? Du kommer iallefall med egne betraktninger i din dom over homofili og dessverre rammer dine holdninger homofile mennesker. Du gjør deg til dommer over andre mennesker uten å tenke på at homofili nok ikke er den eneste «synd» her i verden? Tvert imot handler det om å elske et annet menneske. Ikke hat, ikke vold, ikke misbruk – ikke noe ondt i det hele tatt. Jeg vet om mang annen «synd» hvor så skjer. Mord bla. Og selv mordere får lov å gifte seg i kirken.
    Jeg tenker: Kan ikke du ha nok med deg selv og dine egne synder? Selvfølgelig har du noe imot homofile. Hvorfor ellers snakker du om homofili som «feil oppdragelse» eller «små korn av løgn». Hvem tenker du at du er når du kommer med slike egne påstander? Hvor henter du belegg for påstandene dine? Hvem er du som dømmer? Jeg skulle mene at du begår den største synd av alle – å leke Gud selv! Lev livet så godt du kan og snakk godt om medmenneskene dine. Alle gjør feil og alle gjør riktig. Alle er skapt i Guds bilde og alle er like mye verdt. Det er ikke du som menneske som skal dømme eller skade noen med slike holdninger. Legg alt i en guds hender og du skal se at DU blir fri. Og vet du hva? Jeg vil mye heller gå på den brede sti – arm i arm med kristne, muslimer, jøder, heterofile, homofile – ALLE mennesker i hele verden FOR KJÆRLIGHETEN og mot ondskap fra mennesker som hevder de sitter på sannheter om andre.

  13. Hei kjellemann.

    Om du følte deg såret av min kommentar, var ikke det direkte meningen. Noen ganger er det faktisk slik at man føler seg såret når noen forteller en sannhet som er imot det en selv tror.

    Jeg kjente det selv, senest i går, da jeg så en kristen video av en fyr som sa at de fleste kristne er late og bare syter og klager over sin situasjon istedenfor å ta seg sammen og gå ut og gjøre det man er kalt til. På en måte ble jeg først sint, fordi jeg kjente meg litt igjen i beskrivelsen, og min første tanke var at jeg ville skrive en melding til han og lure på hvem han trodde han var som kunne dømme andre. men så tenkte jeg, «han har jo ikke dømt noen spesiell, det var jo bare ordene han sa som jeg følte meg truffet av»…

    Overskriften på denne siden er «Homofili-meninger», også videre beskrivelsen:
    «Her kan du få si akkurat hva du mener om homofil legning», tok jeg som en innbydelse til å kunne gjøre akkurat det; dele min mening og forståelse av emnet homofili.

    Jeg forstår at noen som kaller seg homofil, kan føle seg støtt og såret når andre mener at homofili bare er en løgn fra satan. Det forstår jeg.

    Men samtidig presiserte jeg at jeg ikke har noe imot de som kaller seg homofil, og heller ikke fordømmer jeg dem. Jeg rett og slett har gjort opp min mening om emnet homofili, og det var den jeg delte her.

    Jeg er mer enn villig til å samtale mer om emnet homofili, men jeg ber om da i fremtiden at man kan forholde seg til «sak» og ikke meg eller deg som person.

    På den måten kan vi ha en saklig diskusjon om emnet uten å gjøre det personlig.

    Når det gjelder det du sier om å elske en annen, så er det ikke sikkert at det er det rette svaret selvom det nok høres fint ut som en forklaring.

    Men man kan jo elske både menn og kvinner, uten at det trenger å være på en romantisk eller erotisk måte. Vi har jo en kjærlighets form som kalles agape, og det er jo en broderlig form for kjærlighet.

    Det er nok en vrangforestilling at en «homofil» mann har den oppfatning at de ikke kan elske en kvinne, men bare en annen mann. For en kvinne er bare et menneske det også, med en sjel, som har kun litt andre karaktiristikker enn en mann.
    Har man hatt problemer med det sosiale samspillet med kvinner, kan kanskje det være årsaken til at man tror at «da er jeg vel homofil da?»

    Men det er nok bare en vrangforestilling desverre.

    Om du er åpen nok til det, kan du jo kanskje prøve å forklare hvorfor du selv ble homofil, og hvordan det skjedde at du kom til den konklusjon, også kan vi kanskje ha en samtale rundt det?

    Og igjen; jeg dømmer ikke eller fordømmer homofile (inkludert deg), men dette er kun min mening om emnet homofili. Og det håper jeg «homofile» vil forstå uten å føle at det er jeg selv som dømmer eller fordømmer, men det er faktisk sannheten jeg taler som nok treffer en litt i hjertet og utfordrer de grunnleggende tros-tanker man selv hadde om homofili.

    Så inget vondt ment, og måtte Herren være med alle som leser.

    Mvh.

  14. Så klart skal du få si din mening om homofili! Det har du gjort og jeg følte at jeg har min rett til å svare med mine meninger.
    Det er vanskelig å unngå å ta deg som person og ikke diskutere sak. Dette er dine meninger om homofili og akkurat som at jeg ikke sitter på en sannhet så sitter heller ikke du på noen sannhet. Sannheten får vi overlate til Gud. Vi mennesker burde ha mer enn nok med å være mennesker og bruke tid til å løfte hverandre opp i stedet for å slå andre ned. Jeg er lei av å få meldinger fra såkalte kristne som må minne meg til stadighet på at jeg skal til helvete.
    Jeg tar ansvar for mitt eget liv og evt egne synder – og det synes jeg ethvert menneske burde gjøre. Ha nok med seg selv.
    Homofil er noe man er – ikke noe man blir. Slik er jeg skapt og hvorfor jeg er skapt sånn får vi også overlate til Gud å ha en mening om. Akkurat som han har skapt deg og slik du er. Jeg er ikke stor nok til å overgå hva Gud vil med livet mitt. Jeg legger alt i Guds hender og stoler på at hans mening med mitt liv er til det beste. Jeg er opptatt av å leve mitt liv så godt som mulig, være snill og forståelsesfull for andre. Jeg vil leve i fred og kjærlighet med mine medmennesker, akseptere at alle mennesker er forskjellige og at vi lever side om side i en verden som har mange større problemer enn å rakke ned på mennesker som elsker hverandre.
    I det ene øyeblikket sier du at dette er bare din mening om homofili i det andre sier du at dette er sannheten. Det er vanskelig å unødvendig å ha en dialog med et menneske som hevder det sitter med sannheten. Da tenker jeg at du får leve etter denne sannheten selv. Er du selv uten skyld og uten synder? Hvis ikke foreslår jeg at du også tar grep om livet ditt og gjør så godt du kan for å bli et bra menneske, både overfor deg selv og alle andre rundt deg. Jeg klarer det ikke alltid – men jeg gjør iallefall så godt jeg kan når det kommer til dette. Og jeg tror det holder akkurat for Gud – at jeg gjør så godt jeg kan! Bedre kan jeg ikke gjøre det.

  15. Hei.

    Når du sier at homofil er noe man er, så er det akkurat der jeg er uenig med deg.
    Det er der jeg tror «homofile» har fått plantet en løgn som egentlig ikke er sann.
    Den «homofile» har ikke lært dette fra verken Gud eller bibelen, men det er rett og slett fra menneskenes fordervede verden denne løgnen kommer inn i en personens sinn.

    Jeg får beklage hvis du oppfattet mine kommentarer som noen slags kritikk eller lignende. Det var altså ikke meningen. Det er bare i min natur å snakke med litt skarpe kanter, noe som jeg beklager om det ble for skarpt.

    Som sagt igjen har jeg ingenting i mot homofile, og jeg verken dømmer eller fordømmer dem. Men jeg saktens bare har en mening om det, som jeg selv tror er sannheten.

    Homofili er nok et sårbart tema, spesieltt da for de som mener seg å være det.

    Og når mennesker utfordrer deres «eksistens», forstår jeg at det kan oppleves og oppfattes som både krenkende og dømmende. Igjen vil jeg si, at det ikke er min intensjon. Men mitt ønske er kun å prøve å overtale den «homofile» om det jeg tror er sannheten om homofili.

    Og i og med at jeg til slutt mener at homofili faktisk er en vrangforestilling, noe som også bibelen langt på vei bekrefter, så bør jeg også ifølge bibelen snakke med mine «brødre» om dette. For hvis det faktisk er slik at homofili er synd, så er det faktisk også slik at Gud ønsker at mennesker skal slutte med det, akkurat som med all annen synd. For løgnen og synden er satans inngangsporter til våre liv. Og Gud ønsker ikke at vi skal la disse portene være åpne.

    Om du kommer til helvete eller ikke, er ikke opp til meg å bedømme. Men jeg bare sa enkelt og greit at jeg ikke vet hva som skjer om en homofil avviser Guds forsøk på å overbevise om synd, men at det er mulig det vil føre til fortapelsen. For det står; dersom du ser din bror gjøre en synd, skal du tale han til rette.

    Og til slutt, Nei jeg er ikke uten skyld og synd, og det er ingen. Men jeg prøver stadig hver dag å leve i omvendelse fra synd.

    Og det er på ingen måte meningen at du skulle føle deg slått ned. Men kanskje det heller var det at mine argumenter faktisk har såppass hold at det var det som gjorde at du følte deg truffet. Det er ofte sånn. Først kommer benektelsen, deretter innrømmelsen.

    Men la meg tilsutt bare spørre: Hvorfor skulle det være så farlig om du ikke var homofil alikevel? Er det så nøye? Det handler kun om hvordan du tar det.
    Men jeg forstår selvsagt at det kan være vanskelig og kanskje bittert å skulle innrømme å ha tatt feil om noe man skråsikkert har framholdt som sannhet.

    Men vit at om du til slutt skulle komme til tro at du faktisk ikke er homofil likevel, så vit at jeg ikke heller ville fordømt deg for en gang å ha «vært» det.
    For er du det ikke, så er du det ikke. Og ikke noe kan gjøre at du blir det. Så i mine øyne er du ikke homofil, men kun en mann som ble narret av djevelens løgner.

    Herrens velsignelse til deg.

    Mvh.

  16. Jeg vet ikke hvor hensiktsmessig det er å fortsette en dialog med et menneske som ikke kan forstå hvordan man kan elske et annet menneske – uten å kommentere at man kan bli «fri» eller omvendt. Hvorfor i all verden skal jeg kvitte meg med en legning som handler om å elske et annet menneske? Som er basert på en en gjensidig frivillig kjærlighet, som er øm og god – lik alle andre par som elsker hverandre? Som har de samme verdiene som alle andre par?
    Jeg kan jo ikke slutte å elske en person, bare fordi du synes det er rart eller uakseptabelt? Om du dømmer eller ikke er vel ikke du som skal avgjøre. Jeg føler meg jo dømt når det finnes mennesker som hevder jeg bør gå over til en annen fil.
    Jeg ER homofil og jeg er meget stolt av å være homofil. Jeg lever et liv hvor jeg har respekt for alle og hvor jeg forstår at alle mennesker er ulike. Jeg har stor respekt for at andre mennesker tror annerledes enn meg. Jeg ønsker ikke å lyve om min legning og late som jeg er noe annet. Jeg har ingen grunn til det. Jeg tør påstå at jeg er et godt menneske. Jeg behøver ikke bevise det for deg, men i min tro er det viktig å bevise at jeg gjør så godt jeg kan overfor den Gud jeg tror på.
    Hvis jeg var deg, ville jeg prøve å bruke kreftene mine på helt andre større problemer vi har i samfunnet i dag. Overgrep, drap, løgner, krig, sultne, mennesker på flukt. Det er masse problemer og forferdelige menneskeskjebner som man kan hjelpe og støtte.
    Ikke bry deg så mye om de som faktisk har det bra. Jeg har et godt liv og elsker min kjæreste over alt på jord. Det handler om kjærlighet. Noe verden trenger hver dag av flest mulig. Ha fokus på det i stedet. Vær så snill.

  17. Det handler ikke om at jeg ikke kan forstå hvordan man kan elske et annet menneske. Men siden jeg allerede har skrevet i detalj om det, og du enda mener at jeg ikke forstår det, ja da er det som du sier, lite hensiktsmessig å fortsette samtalen.

    Jeg prøvde som sagt å fortelle deg om forskjellige typer kjærlighet,
    der du har «agape, «eros» og «philia», og noen mener det er flere.

    Men man kan ikke bruke Guds bud om å elske andre mennesker som unnskyldning for at det er greit å leve i homofilt samliv. Det er fordi den kjærligheten Gud snakker om, handler verken om den romantiske eller den erotiske, men kun den broderlige, altså «agape».

    Men nå har jeg levert budskapet, så da trenger vi ikke å fortsette samtalen lenger.
    Så får du tenke ditt om det jeg har sagt.

    Og jeg håper du både tenker over det, men mest av alt ber Gud om åpenbaring av det rette.

    Måtte Herren være med deg.

    Mvh.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s