Så er det slutt..


Jeg har blogget siden oktober 2007.

Bloggen har hatt 300 000 treff siden da, med et snitt på 400 treff pr dag siste år.

Jeg har skrevet over 600 innlegg.

4500 ganger er mine blogginnlegg blitt kommentert

Bloggen har vært elsket og hatet.

Etter å ha tenkt en del og over tid har jeg funnet ut at jeg vil slutte å blogge.

Jeg vil takke alle de mennesker som har møtt meg positivt i løpet av denne tiden.

Og takk til alle venner jeg har fått.

Med ønske om alt godt

hilsen Kjellemann

24 Svar til “Så er det slutt..

  1. Kommer til å savne bloggen din. Men skjønner deg også. Jeg har jo gjort det samme selv.

    Kanskje du bare kan stenge den, i tilfelle du angrer deg? Det er sikkert mye her du vil ta vare på også.

    Men du er ihvertfall noe av det tøffeste jeg kjenner. For her inne har det jammen stormet til tider!

    Klem 🙂

  2. Tusen takk Irini 😉
    Jeg kommer ikke til å skrive fler innlegg iallefall. Bloggen får stå slik den står foreløpig. Jeg føler jeg har fått sagt mitt. Nå får heller andre overta. Jeg er glad for å ha deg som en venn Irini. Du er et godt resultat av bloggen og jeg vil takke deg for all støtte du har gitt meg.

  3. Hm! Dårlig nyhet, dette. 😦

    Bloggen din har vært en kilde til inspirasjon og ettertanke. Takk for alt du har delt!

    Så håper jeg at du ikke forsvinner fra bloggsfæren med dette. Du kan for eksempel campe litt i kommentarfeltet hos meg av og til. Det hadde vært hyggelig. 😉

  4. Hva skal jeg si?

    Du har gjort inntrykk og satt spor, ikke minst hos meg.

    Du har vært uredd og åpen om egne prosesser, egne svakheter og styrker, sorger og gleder.

    Du har vært til hjelp, glede og oppmuntring for mange mennesker som har trengt det.

    Og du har vært til irritasjon for mennesker som har fortjent det.

    Dessverre har du opplevd urimelig mye stygt også. Det finnes noen svartsjelede mennesker der ute som burde skamme seg dypt over måten de har behandlet deg på.

    Men også dette har båret frukt: Du har bidratt til å synliggjøre og avsløre råttenskapen bak den prektige fasaden til religiøse fantaster og maktmennesker. Bloggen vil i så måte stå som et nyttig dokument.

    Du har vært en enestående nettkompis og bloggalliert, Kjellemann. Vi holder kontakten, ikke sant?

    Hilsen fra både
    Teo & Tao

  5. Ivar; Hvis det du sier medfører riktighet så er jeg ganske fornøyd med bloggingen min 😉

    Jeg takker alle for støtten jeg har fått – ikke minst fra deg.

    Jeg har snakket på vegne av meg selv. Jeg har vært som en åpen bok. Jeg har ikke noe å skjule for jeg er et menneske. Historien min ligner noens elller manges. Men jeg har vært ærlig og jeg har sagt det som det er – på godt og ondt. Og mennesket ER både godt og ondt. Men jeg har tro på at mennesket gjør sitt beste! Det holder for meg. Og jeg tror det holder for en Gud.

    Dessverre så finnes det noen mennesker – jeg har kalt dem fasitmennesker – som sitter på sin høye hest i sine speilrom og nyter alle sider ved seg selv. De sitter med sin Bibel og hevder de sitter med sannheten. Og med «sannheten» slår de rundt seg og nekter og komme ned blant «vanlig folk». Jeg tror disse menneskene er de største Gudsbespotterne – fordi de selv leker Guder.

    De har gjort homofili til en av sine hovedsaker. I en verden full av krig, terror, naturkatastrofer, sult og nød så er det det at homofile skal sidestilles alle andre mennesker det som opptar dem mest. Selv mordere kan godt få gifte seg i en kirke, bare ikke han er homofil.

    De ønsker seg tilbake til tiden da benkene og bussene er merket med «kun for hvite» – «kun for de riktige menneskene». Den tiden da du godt kunne være svart bare du ikke hadde samme rettigheter som dem. Eller da jødene gikk rundt med en stjerne på jakkeslaget – så alle kunne se at du var et menneske men ikke RIKTIG menneske.

    Det jævligste er at de hevder at de selv er forfulgt. Fordi de ikke får herje som de vil – og som de har gjort i flere tusen år. De bibeltroende som hevder hvert ord i den uforanderlige bibelen er sant har sluttet å steine mennesker – men de bruker andre metoder i dag. Kan hende rammer dette for mange like hardt.

    De sier at de må få ha sine meninger i fred. Klart de kan det. Men de lar jo ikke andre mennesker få fred. Misjonen skal ut, for enhver pris. Verden skal bli som dem!Ytringsfrihet!- roper de men skriver du noe på bloggene deres som går imot dem eller røper løgnene deres så utestenges du, eller iallefall slettes. Går man imot dem så er du satan selv. Det har jo jeg riktig fått merke 😉

    Fundamentalisme og fanatisme truer verden. Det er voldsbruk.

    Kjærlighet kan aldri bli galt.
    Jeg gjør mitt beste for å elske min neste. Jeg sier ikke at det alltid er lett. Men jeg gjør mitt beste. Og det er lettest når man føler seg elsket tilbake. Det er der vi må begynne.

  6. Det er trist at du gjev deg – men du gjer det medan du er på topp! Håpar du let bloggen din liggje på nettet som eit inspirerande dokument over dei siste to og eit halvt åra. Og eg gleder meg til fleire samtalar med deg på nett, på telefon og live. Lukke til vidare!

    Klem

  7. Jeg kommer til å savne dette stedet. Tusen takk for alt du har delt her. Jeg har satt stor pris på bloggen, og setter stor pris på deg.
    Klem

  8. Ååå, jeg liker å følge med på dine innlegg!
    Husk at «det er ingen skam å snu» om du får lyst til å dele litt med gamle bloggvenner igjen!
    Lykke til med hva du holder på med!

  9. Hei Predikeren 😉
    Nei, det er ingen skam å snu. Men foreløpig lar jeg bloggen stå slik den står og så får jeg heller se senere når jeg er litt sterkere og har litt bedre overskudd og tid om jeg kanskje blogger litt igjen. Jeg har hatt et tøfft år jobbmessig sett. Jeg kunne jo skrevet masse om hvordan det er å jobbe innenfor et helsevesen i dag og alle dens småstillinger. For å få det til å gå ihop økonomisk må jeg gjerne ha fler jobber og jobbe hver bidige helg. Det sosiale liv forsvinner. Samtidig sitter politikere og klør seg i hodet og lurer på hvorfor det er så høyt sykefravær. Stabilitet er svaret – og å bli verdsatt i jobben sin…
    Huff – ser du? Gammel vane er vond å vende! ;-)) Det mangler ikke akkurat på meninger om mangt og meget som skjer.

    Det er veldig gøy å se at tross at jeg ikke skriver mer på bloggen er besøkstallet uforandret. Det gleder en gammel blogger 😉

    Og enda en ting. Det er jo tross alt noen mennesker som er glad for at jeg ikke lenger «mener så mye», og som sikkert gjerne hadde sett at ALT som har med «Satans blogg» ble slettet. Jeg håper og tror at de iallefall er glade for at jeg tar en laaaang pause. De vil jo gjerne sitte i fred og snakke om satan, må vite… ;-))

    Jeg takker for følget så langt – og du finner meg på facebook vet du ;-)) Mange av mine bloggvenner er der 😉

  10. Vel, jeg forsøkte å linke en bloggpokal til deg, men jeg er ikke god på linker. Vil du se den er den på bloggen min. Og dersom jeg klarer å finne ut av facebook noen gang så skal jeg se etter deg!

  11. Oi da – er jo ei stund siden jeg var her – håper du får med deg hilsen fra meg. Det her er en av de mest meningsfylte bloggene jeg har vært på – takk for alt du har gitt av deg sjøl! Har nok hatt stor betydning for mange mennesker.

    Bloggspace er ikke Kardemommeby – har sett mye grums her. Men det er ros ogg oppmuntring du skal ta vare på i bagasjen…lykke til med det du driver med!

    Klem, Piri

  12. Tusen takk Piri 😉
    Jeg får mail hver gang noen kommenterer her så derfor følger jeg med.
    Jeg savner mange ganger bloggingen fordi det er så mye jeg skulle ha sagt, men samtidig følger det med så mye grums som jeg sletter ikke savner.
    Det er godt å se at kanskje bloggen har betydd noe for noen. Det er ganske rart men bloggen har faktisk hatt økning av besøk etter at jeg «la den ned».. 😉
    Kanskje en dag tar jeg opp igjen bloggingen. Men slik livet mitt er nå så trenger jeg alt overskudd for å gjøre mitt eget liv bedre. Det er mange kamper i livet å sloss med og det er også mange gleder man skal ta vare på. Ikke alt trengs å deles. Ikke alt er slik at det tåles å hetses med. Man må ta vare på seg selv også. Det ligger ikke noe egoisme i det – i såfall kaller jeg det positiv egoisme.
    Jeg har det bedre enn jeg har hatt det på lenge. Jeg er iferd med å oppgradere og restaurere huset mitt. Jeg har en jobb jeg elsker. Jeg er noenlunde frisk og jeg har masse gode venner som jeg ønsker å tilbringe mer tid sammen med. Jeg ser fram mot våren og at alt våkner til liv igjen også en optimisme som har ligget i vinterdvale noen måneder. 😉 Jeg er ikke så glad i vinter..
    Jeg møter hver dag mennesker som bringer så mye godt med seg, både i jobb og privat. Jeg lærer nye ting hver dag både om meg selv og andre. Jeg tror det er slik livet skal være og jeg tror det er meningen med livet.
    Det passerer også mennesker på min vei som jeg ikke synes har så mye å gi meg. Men så er det slik at man også lærer en hel del av disse om hvordan man IKKE ønsker å være. Jeg mener fortsatt at fundamentalisme er noe av det farligste vi står ovenfor i denne verden.
    Takk Piri for gode ord 😉 Du er gull!

  13. Å herregud! jeg har ikke sjekket bloggen din på evigheter ettersom jeg ikke har tid! (får utrolig dårlig samvittighet) Og jeg er utrolig lei meg 😦 jeg likte virkelig – nei jeg elsker bloggen din, jeg synes det er utrolig at du kan fortelle så mye om deg selv, kort sagt utlevere deg selv med navn og bilde. Jeg har ikke vært gjennom alt du har vært gjennom og jeg er fremdeles for «feig» til å legge ut bilde og navn sammen med alt jeg har fortalt. Jeg antar jeg er glad i anonymiteten med det, jeg føler meg friere til å fortelle om alt mulig ved meg selv når ingen vet hvem jeg er. Og derfor har jeg beundret deg, som har åpenhjertig fortalt om alt. 🙂

    Jeg kommer til å savne deg Kjellemann, jeg har ikke møtt deg og kjenner deg ikke, men jeg liker å tro at jeg gjør det selv om det er via bloggen din. 🙂 Håper alt står bra til med deg og kattepusen din! Du kommer ikke til å bli glemt 😀 stor klem fra din faste leser galithralia 🙂

  14. som et lite ps: Jeg føler meg utrolig kry over å ha kommet på din liste over blogger du anbefaler 😀

  15. Hei kjære Galithralia 😉
    Det er ikke noe problem å utlevere seg selv når man stort sett har god samvittighet! Slik tenker jeg iallefall. Jeg er et menneske som gjør både gode og dårlige ting. Hvilke menneske gjør ikke det? Noen synes det at jeg er homofil er en dårlig ting, mens jeg er stolt over å være homofil og mener det har gjort meg til et bra menneske. Klart det kan koste også å være så åpen og ærlig, men er det ikke fantastisk at de som gjerne sender sjikane og trusler ikke tør å si hvem de er? Det er gjerne de som hevder de sitter med sannheten – og så tør de ikke engang vise ansiktet sitt 😉
    Samtidig vil jeg si at det ikke er feigt å ikke legge ut bilde og fullt navn av seg selv når man eier en blogg. Man utsetter seg tross alt for ganske mye ved å ha en blogg med meninger. Man skal ta vare på seg selv. Derfor har jeg også valgt å «legge ned bloggen». Jeg har ikke overskudd til dette akkurat nå.
    Det har vært en enorm glede å blogge men også en enorm sorg å få motta så mye dritt og dårlige karakteristikker av seg selv. Det er felt mang en tåre i forsvaret av seg selv, samtidig som jeg blir så sint på mennesker som kommer med beskrivelser av mitt liv som avskyelig, ekkelt, perverst, sykt. Dråpen som renner over er liksom når de «gode kristne» går ut og kaller en for besatt av djevelen…
    Det hender at slike mennesker får meg ned på kne. Men når jeg reiser meg så er jeg straks enda litt sterkere.
    Så det kan hende at jeg tar opp tråden igjen 😉

    Takk for godordene dine Galithralia og lykke til med bloggingen selv. Du er gull !

    Ps: Du finner meg på facebook!

Legg igjen en kommentar