Alfabetisk Selvbiografi – utfordring


Petter har utfordret meg til å foreta en A l f a b e t i s k Selvbiografi

Tenk å spørre en mann som aldri har hatt lett å fatte seg i korthet. Det kaller jeg utfordring! Men jeg prøver:

A: alvorlig når det trengs

B: blid det meste av tiden

C: Cèst la vie = cånnerlivetoftetenkende

D: Dårlig på navn

E: elsker

F: fattig ofte

G: Gammeldags

H: Homo!

I: Ingen over, ingen ved siden

J: Jovial

K: kulturelskende

L: lat

M: middels optimist

N: naiv

O: openminded

P: planlegger sjelden

Q: queer!

R: rastløs skytte

S: snill

T: Teater-elskende

U: Unormalt hageelskende

V: virr-varr i hodet

W: WHAT?????

X: xxx – fyll inn det du tror om meg

Y: Ysummetrisk..

Z: Z hører ikke med i Kos

Æ: ærlig

Ø: ørlitegrann sjalu

Å: åvermåtelig glad i mennesker.

 ELL (KJELLEMANN)

Jeg sender utfordringen videre til Victoria, Harald, Martin og Joppe

9 Svar til “Alfabetisk Selvbiografi – utfordring

  1. Så morsomt at du tok utfordringen 🙂 Godt levert. En del å nikke gjenkjennende til, og mye å få med seg.

    Dårlig på navn klubben er nok jeg også med i. Det er så ulogisk å koble vilt forskjellige ord mot et ansikt når mange ansikter er relativt like.

  2. Mange mener at jeg burde slette slike meldinger fra Birgir – men jeg lar det stå så folk kan få se. Jeg er for ytringsfrihet. Men dette er kristenfundamentalisme. Like ille som all annen fundamentalisme.

    Til Birgir. Vi vet hva du mener nå. Vær snill og respekter at du bare er velkommen til å delta på bloggen her om du kan klare å begrense dette hatet ditt til mennesker. Her har du mulighet til å hedre din Gud hvis du vil – men denne bloggen er ikke til for å gi den du kaller satan, oppmerksomhet.

  3. Det er flott at du ikke sletter kommentarene til Birgir og hans likesinnede. Vi liker ikke sensur.

    Dessuten viser Birgir for all verden hva det er som driver han. Det er flott at Birgir har tatt på seg jobben med å bevise at fundamentalistenes menneskesyn er fordervet.

  4. Jeg tar utfordringen, Kjellemann, men det vil ta noen dager eller kanskje et par uker før jeg følger den opp. Jeg må hente meg litt inn etter å ha finpusset på fire(!) poster om ekteskap anno ’08 – postene har ligget til modning en stund, men jeg måtte file på dem før jeg turde å legge dem ut…

    Nå skal jeg nyte at jeg har ferie i noen dager. Jeg skulle bare ønske det var like fint vær her som på bildene fra Operataket.

    Hva gjelder Birgirs syn på Satan, så kan det virke som om han tror denne Anklageren (for det er jo det navnet Satan betyr) har makt til å styre været. Jeg vet ikke hva som er det mest skremmende, i grunnen, meteorologien eller teologien hans.

  5. Tilbaketråkk: Min selvbiografi fra A til Å « Tankekorset

  6. Tilbaketråkk: Om livet - lest alfabetisk « Haralds strøtanker

  7. Tilbaketråkk: Min selvbiografi fra A til Å | Tankekorset

Legg igjen en kommentar