Ønsker alle en flott, god Påske!


Jeg vil få ønske alle mine lesere av bloggen en flott, god Påske.

Bruk Påsken til det som gjør deg og din familie godt. Del av deg selv eller ta imot det andre vil dele med deg – alt ettersom hva du føler bringer godt med seg for alle! NYT, men ta vare på deg selv og alle rundt deg. Det går nemmelig godt å kombinere😉

Kort sagt: Jeg håper at Påsken din blir slik som du ønsker deg, enten det nå er lange flotte ski- eller gåturer, late dager på sofaen, kirkebesøk, fest eller hyggelig samvær med familie eller venner.

2179_2006-0162

3 Svar til “Ønsker alle en flott, god Påske!

  1. Det er litt flaut å si det, men jeg har alltid syntes at påsken er litt kjedelig… Uansett om jeg har fylt den opp med skigåing, kafebesøk, gudstjenester, jobb, ferie, påskeegg, unger, sol eller hur – det er liksom noe daut med påska… På en måte passer det jo bra, sånn kirkelig sett, men jeg er alltid glad når påsken er over.

    Men uansett: GOD PÅSKE TIL DEG OG!!!!

  2. En fin måte å oppleve påske som en gedigen opptur, er å faste i mange dager forut for påsken. Jeg bodde litt til og fra i et kloster for noen år tilbake, og der fastet vi, dvs. vi spiste svært enkelt og utlot mangt og mye av slikt som vi ikke tenker på når vi ellers putter det i munnen, men egentlig ikke klarer å leve uten når det står til. Etter førti dager med slik faste fremstår fastens slutt og påskens begynnelse som et gedigent høydepunkt. Jeg blir ennå rørt når jeg husker tilbake på ansiktsuttrykket til den gamle munken som «passet på» meg nybegynner. Da lederen i klosteret kunngjorde at fasten var over, jublet denne gamle mannen og gråt av glede. Den kvelden hadde vi en gedigen matfest – etter klostermålestokk å være. Siden den gang har jeg alltid fastet nøye i førti dager før påske. Når påsken står for tur er det alltid et høydpunkt at Jesus dør, he he.

Legg igjen en kommentar

