Jeg har fått jobb ;-)


Endelig ser det ut til at jeg har lykkes med å få meg en jobb. Det er bare et vikariat men det er et vikariat for ei som er gravid så jeg kan regne med at jeg har jobb en god stund fremover. Fordi jeg har mennesker rundt om i bloggverdenen som ikke alltid vil meg vel, så vil jeg ikke si hvor jeg har fått jobb.

Jeg gleder meg over at en laaang jobbsøkeperiode nå ser ut til å være over. Det har vært en fryktelig opp og nedtursperiode som jeg ikke unner noen. Jeg er stolt over at jeg har klart meg, tross liten og usikker lønn. Vil vel fortsatt slite litt fremover men over tid kan jeg ta kontakt med bankene igjen og få et normalt forhold til dem igjen. Denne tiden har kostet meg tusenvis av kroner og jeg unner ingen å komme i lignende situasjon, fullstendig uten rettigheter og hvor eneste alternativ var sosialen. Jeg er stolt over å ha klart å takke nei til hjelp fra dem, men har også lært at sosialen er MYE bedre enn sitt rykte! NAV har kun vært i veien for meg i denne prosessen. Det skulle si en del. Jeg har mottatt 0 – zero – null hjelp fra dem.

19 Svar til “Jeg har fått jobb ;-)

  1. Takk alle sammen😉 Det skal bli deilig å stå opp om morgene og vite hvor man skal, hvor lenge man skal være der og få vite at lønnen kommer til bestemte datoer. Jeg har klart å holde ut!! Dette har vært en kamp som jeg føler har vært ganske ensom. En sånn rettsløs kamp. Utnyttet til fulle fordi man bare er en vikar. Forferdelig slitsom fordi man bare har kunnet leve fra dag til dag, uten mulighet til å planlegge noe som helst.

    Igjen tenker jeg at: Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. Jeg har da lært masse av dette også. Og jeg synes jeg har vært utrolig flink.

  2. Gratulerer! No vart eg glad!😀

    Du har vore sterk og stått på lengje – og funne deg i mykje. Godt å høyre at det endeleg kjem noko godt ut av det.

  3. Gratulerer så mye med jobb!!🙂 Synd å høre at det var så lite å hente hos NAV for deg. Håper de bedrer sitt inntrykk om du blir nødt å gå dit senere en gang!🙂

  4. Redigerte teksten litt Joakim – jeg har ikke så lyst å fortelle hele bloggverden hva slags jobb jeg har fått. MEN det er den jobben du siktet til.

  5. Flott – gratulerer!! Nå ser du solå..!
    Har jo fulgt litt med i prosessen med (eller uten…) NAV. Håper du får fast jobb etterhvert!
    Og gratulerer med vikarstillingen som Unitarprest…sender et par tanker 9.april, jeg🙂 God påske!

Legg igjen en kommentar

