Det er aleine du er – Margaret Skjelbred


DET ER ALEINE DU ER

Det er aleine du er.
Du kan stå om du sjælver i knærna.
Om du skulle snuble og detta
kan det være ei styrke å vetta:
Du snubla i egne bein,
det var ingen du snubla på tærna.
Det er aleine du er.

Det er aleine du er.
Du skal huse det hele tia;
om livet går mot eller med deg,
om folk er snudd fra eller te deg.
Og mistær´u fotfeste litt
kan du kikke helt nederst på sia
jeg har ei fotnote der*.

—————-
* Det er aleine du er.

3 Svar til “Det er aleine du er – Margaret Skjelbred

  1. Ja, det er sånn det er. Selv midt i en stor familie.

    Akkurat nå har jeg snubla i mine egne bein enda en gang. Men jeg må prøve å reise meg igjen denne gangen og. Selv om jeg helst ville krøpet under dyna og gjemt meg for verden.

    Klem

  2. Alenefølelsen kan man kjenne uansett – ja ogaå om man har familie og masse venner rundt seg. Enkelte ting er man rett og slett alene om også. Enkelte ting trenger man ikke være alene om – man man tenker at man skal «spare» andre. En mor har lett for å tenke sånn, tror jeg.
    Tenker på deg Ellen og vil gjerne støtte deg opp igjen og hjelpe deg på beina igjen.
    Det er forresten lov å gjemme seg under dyna noen ganger også.
    Jeg gleder meg til å møte deg! Da skal du ikke være alene iallefall 😉

  3. Skulle gjerne spart dem rundt meg mer enn jeg klarer. Men familie er et skjebnefellesskap på godt og ondt. Den største utfordringen min for tida er å forsone meg med det. Det er ikke så lett.

    Men jeg tror jeg er over det verste for denne gangen.

    Gleder meg til torsdag!!!!! 🙂

Legg igjen en kommentar

