Ønsker alle en god innholdsrik helg!


Fikk dette søte bildet fra en kamerat i dag. Jeg liker godt engler og har samlet på dem i noen år nå. I jula er stuen full av engler 😉 Det er ett eller annet beroligende med dem. De passer på. Det er bra.

For de som lurer på hvordan det går med jobb og sånn: Jeg har vært heldig og fått jobb nesten hver dag nå. Selv om det ofte er bare 5 timer pr dag så er det bedre enn ingenting. Jeg søker alt som er av jobber og hvor jeg kan bidra, store og små stillinger. I dag har jeg vært på to intervjuer som virker lovende – men det er bare 18 % stilling, ringevakt og helgejobb. I går ringte en skole og lurte på om jeg ville jobbe som lærerassistent! Det er en jobb som – hvis jeg får den, er på nesten 30 timer i uken og som varer til sommeren. Der skal jeg på intervju på mandag. Dette er en jobb jeg ikke har søkt på men hvor skolen har funnet meg allikevel! Det er en god følelse!

Det er fantastisk deilig å kjenne at man er til nytte for andre igjen. Jeg storkoser meg på jobb. For meg er det medisin å få komme ut blant folk og få være med å yte en service, lage mat og lage det hyggelig for andre, eller hjelpe mennesker som trenger meg. Noen dager er jeg kjempesliten – men jeg er sliten i kroppen og ikke bare i hodet! Det er en deilig følelse. På onsdag fikk jeg første lønnen. Vel var det bare 5 000,- men det er penger jeg virkelig har jobbet for 😉 En annen fordel med å jobbe er at man bruker mindre penger! 😉

Jeg synes jeg er så heldig som klarer dette. Når det er sagt så har jeg også stor respekt for de som ikke er så heldige. Som ikke klarer – men som så gjerne vil. Dere er allikevel fantastiske mennesker. Bruk det dere er gode på hver dag. Ta vare på dere selv og nyt livet så godt det går. Vær stolte av dere selv allikevel.

Jeg ønsker ALLE en riktig fin, god helg. 😉

3 Svar til “Ønsker alle en god innholdsrik helg!

  1. Så flott at det går fremover på jobbfronten.
    Lykke til på mandag. Det er ofte lettere å få jobb når du allerede har en, så nå løsner det kanskje skikkelig snart? Når du blir headhunted tyder mye på det 🙂

    Riktig god helg ønskes deg også

Legg igjen en kommentar

