Jeg søker jobb!


Jeg går en spennende tid i møte. Jeg søker jobber igjen etter å ha vært mer eller mindre fraværende fra arbeidslivet siden 2002. Jeg innrømmer glatt at det er med litt skrekkblandet fryd.

Jeg måtte slutte å jobbe for ca 5 år siden, rett og slett fordi jeg møtte den kjente veggen. Den veggen som bare gir deg en bråstopp i livet – den som gir deg et varsel om at nå er det på tide å stoppe opp litt. Jeg stoppet. – kikket meg rundt og på meg selv – og gjorde noe med livet mitt. Jeg forandret fokus og prøvde å rette opp det som hadde vært problem. Ett av problemene var at jeg ikke hadde begrensninger for meg selv når det gjaldt nettopp jobbing. Jeg slet meg rett og slett ut. Når man bor alene er det lett å påta seg oppgaver og ekstra jobbing. Det er ingen som venter hjemme og du har ingen forpliktelser. Dette vet som regel sjefen din om også, og utnytter dette. I tillegg hadde sjefen min en ansatt som sjelden eller aldri klarte å si nei, så når det var noe ekstra eller noen var syk, var jeg den første han ringte til. Selvfølgelig.

Jeg tror alle som har møtt den berømte veggen er redd for å støte på den igjen. Slik er det med meg nå også. Jeg kjenner at det hemmer meg litt. Jeg kjenner at jeg gruer meg til kravene og forpliktelsene og jeg kjenner etter om jeg fortsatt er et – ikkeklareåsineimenneske, eller om jeg har lært litt av feilene jeg gjorde. I 5 år har jeg hatt full kontroll på dagene mine. Nå skal jeg inn i jobbmaskineriet igjen. Turnuser, vaktlister, frihelger, ferier, lønn, lønningsdager, forskudd, kolleagaer, tvister, medarbeidersamtaler og u name it! Jeg har vært syk. Nå er jeg frisk. Det er på tide å gå videre. Det må allikevel være lov å kalle det – med skrekkblandet fryd…

Jeg har fullført 3 år på høgskole og gikk ut med beste karakter på selveste bacheloroppgaven. Det burde gi meg selvtillit – men jeg kjenner at også den mangler litt. Noen ganger tenker jeg at så behagelig det ville vært å stått bak kjøttdisken igjen – det er DET jeg klarer best.. Samtidig vet jeg at jeg i løpet av tre år har lært mye og kvalifisert meg masse til å jobbe med kultur, både for barn, voksne og gamle.

Jeg funderer masse på hva jeg kunne tenke meg å jobbe med. Jeg tenker at jeg MÅ jobbe med mennesker. Jeg tenker at jeg IKKE er et kontormenneske. Jeg er ikke så veldig glad i byråkrati.. Jeg er en problemløser. Jeg er tolerant og openminded. Og JA, jeg er fleksibel…. Jeg er idèrik og elsker å få utfordringer. Jeg vil gjerne hjelpe de mindre sterke i samfunnet. Jeg elsker å være vert – eller lage det hyggelig for andre mennesker. Jeg elsker mennesker av alle slag, men særlig barn, unge og gamle. Jeg er engasjert og medlidende – det er kanskje noen ganger en dårlig egenskap…

Nå spør jeg dere – og særlig kanskje dere som kjenner meg litt gjennom bloggen her – men også ukjente;

Hva slags jobber synes dere jeg bør søke? Hva slags stilling passer jeg til?

se gjerne min CV her

Er spent på svar… ;-))

7 Svar til “Jeg søker jobb!

  1. Dessutan er du engasjert, intelligent og sosial, og eit varmt menneske. Du er modig som gyv laus på utfordringar slik du gjer no. Eg trur det skal gå kjempebra! Lukke til!🙂 Glad i deg

  2. Men du? Det kan vel tenkjast at det finst friviljuge organisasjonar o.l. i Skien som treng folk som vil vera med å hjelpe andre? Mange humanitære organisasjonar treng nokre i faste stillingar, som både kan administrere og drive utetterretta arbeid. Kanskje det hadde passa for deg?🙂

  3. Jeg har allerede meldt meg som frivillig på kultur og aktivitetssentre og også på ungdomsklubber. Men jeg hører sjelden eller aldri fra dem – og det tar jeg som et tegn på at eldre selv blir brukt som frivillige. Det synes jeg er kjempefint. Jeg meldte meg frivillig hvis det var ekstra behov. Jeg tror godt jeg kunne jobbet for frivillige organisasjoner. Har til og med vært inne på tanken om å kunne jobbe utenlands. Her kommer det at jeg er alene som en god fordel. Jeg er ikke forpliktet til noen ;-)) (endelig en fordel….;-))

    Nå blir det vel straks litt mer å søke på nå når fellesferien er over. Jeg har bare vært på ett intervju foreløpig og det er en tiltakskonsulentstilling/miljøarbeider for det nye asylmottaket i Skien. Der var det masse søkere visstnok og jeg er spent på resultatet der…

    Takker for tips Perre😉

Legg igjen en kommentar

