Mamma Mia – for en film!!


 

I kveld har jeg sett Mamma Mia på kino1 i Skien – og for en film!

For en som er vokst opp med ABBA og som bare har gode minner om denne fantastiske gruppen var denne filmen en sann glede å se. Jeg ble forelsket, jeg ble glad, jeg gråt og jeg lo så tårene trillet av menneskene, historien, musikken, dansen og de vakre bildene. Filmens historie var enkel og uglamorøs – og i begynnelsen tror du at du vet slutten, men du blir allikevel overrasket. Filmen var deilig problemfri, løs i tonen og allikevel kjeder man seg ikke et sekund. Sangprestasjonene var vel kanskje det som overrasket meg mest og for hver ny sang kunne man bare høre et stort åhhh i kinosalen. Sangene er kjente av unge som gamle og de vekker som sagt minner – bare gode minner! Abba har vært – er – og vil bli – uforglemmelige, og denne filmen vil bare styrke deres utrolige musikk. CD`n med musikken skal kjøpes, det første jeg gjør i morgen! Det eneste negative jeg vil si om denne filmen er undertekstene og oversettelsen av sangene – som til tider var helt feil. Glem teksten – bare nyt resten!

Filmen anbefales på det sterkeste.

Skuespillere: Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgard, Julie Walters, Amanda Seyfried, Dominic Cooper, Christine Baranski

Legg igjen en kommentar

