– Homofili mer skammelig enn misbruk av barn


(Dagbladet.no): Iris Robinson er medlem av det britiske parlamentet, og har sittet der siden 2001. I tillegg er hun gift med Peter Robinson, regjeringssjefen i Nord-Irland. 

Da parlamentet i midten av juni debatterte hvordan samfunnet skal takle sexforbrytere, kom Robinson med noen kontroversielle synspunkter på homofile.

– Det finnes ingen så ussel handling som å misbruke barn, bortsett fra homoseksualitet og sodomi, sa Robinson i sitt innlegg.

Da avisa Belfast Telegraph senere kontaktet politikeren, sto hun ved uttalelsene.

– Tenk over det. Kan du tenke deg noe mer skammelig enn en mann og en mann, eller en kvinne og en kvinne og seksuelt misbruk av barn?, sa Robinson til journalisten.

Politikeren forklarer at hun baserer sitt ståsted på hva Bibelen sier om saken. 

les mer i dagbladet.no

Uttalelsen i sin helhet:

«- We all agree that few issues arouse as much interest or concern in the community as that of sex offenders. The sentences served and their subsequent placement back in the community cause considerable disquiet among the public. There can be no viler act, apart from homosexuality and sodomy, than sexually abusing innocent children. There must be sufficient confidence that the community has the best possible protection against such perverts and it is important that there be a mature public debate on the issues, but the security of our citizens must be our overriding priority. 

Kilde: Belfast Telegraph

Min kommentar: Hva skal man egentlig si? Jeg kunne nesten satt meg ned og grått – men sånne mennesker er ikke verdt det. Dette er kanskje hennes bestialske måte å bli sett og bli kjent på. Dette er mennesker som tråkker over lik for å oppnå popularitet eller få makt og posisjon. Hva ellers kan det være?
Ikke det at jeg ikke har lest lignende før – også her i Norge. Og jeg vet mange fundamentalister tenker det, men har vett nok til å la vær å si det høyt. Dvs det handler jo ikke om vett. Det handler om ren og skjær egoisme og feighet. Det er som når nazister skjuler ansiktene sine i sine marsjer.
Robinson sin Gud er en satan.

10 Svar til “– Homofili mer skammelig enn misbruk av barn

  1. Kvinner har jo, ifylgje Paulus, ikkje lov til å verke som lærarar. Underleg kor mange konservative kristne kvinner som ikkje bryr seg om Bibelens ord på akkurat det punktet.

  2. Per Esben: Det tolkes vel slik som det passer den enkelte. Jeg vet vel egentlig ikke hva jeg skal tro. Det er så mange stygge mennesker i denne verden at jeg mister nesten alt håp. Jeg blir så fryktelig trist og oppgitt over at slike mennesker finnes – og at jeg vet det er enda fler av dem, ja endatil mange.

    Jeg håper du har en nydelig sommer Per Esben. Er utrolig glad i deg og vil deg alltid det beste og tenker masse på deg. Ta vare på deg selv og kjæresten din! Du er et nydelig menneske!

  3. Også noen kristne i Norge sidestiller homofil kjærlighet med pedofile overgrep mot barn, ja.

    Stortingsrepresentant André Oktay Dahl har fortalt at han har fått uhyggelige brev på grunn av sitt arbeid for felles ekteskapslov, homoplan og bedre homo-rettigheter. På nettstedet Gaysir kan vi lese utdrag av et, som påstår at “homofile er like farlige overgripere mot barn og unge som de pedofile”.

    En framtredende person blant kristenfolket skrev i en kronikk i Aftenposten: “På det seksuelle området har relativismen fått en enorm innflytelse. Et tankevekkende utslag av denne relativismen var reaksjonene som kom til uttrykk da Tor Erling Staff … fortalte at han som 12-åring hadde gode seksuelle opplevelser sammen med andre menn”, og at “få våget å hevde at tilfeldig sex som involverer et barn alltid er galt”.

    Jeg lurer på om ikke den gode kristne mann gjorde seg skyldig i brudd på det åttende bud her. Staff møtte motbør. Jeg var selv en av dem som hadde avisinnlegg mot Staff da han gikk ut med dette i 2005. Å kalle en tolvåring mann, og dermed ansvarliggjøre barn for at de blir misbrukt, er grovt. Å knytte en mer liberal seksualmoral enn sin egen til det å ha sex med barn, framstiller de fleste voksne, heterofile eller homofile, som seksualovergripere.

    At de mest skadelige overgrepene ofte skjer i den tradisjonelle, heterofile familien, tar ikke disse folka seg bryet med å nevne. Men da er det jo heller ikke lenger snakk om “tilfeldig sex”, men ofte langvarige krenkelser fra de nærmeste.

    Puritanistene er redd for at “alt skal skli ut”. Men hvem er det som trår over alle grenser her – om ikke de selv?

  4. Trond; jeg skjønner hva du mener – men jeg vil kalle det for å falle ned på deres nivå.

    Sigrun: Paven har nettopp bedt om unnskyldning for katolske presters overgrep. Akkurat som om hans ord skulle hjelpe ofrene. Hvem skal be om unnskyld til ofre her i Norge? – de forstår jo ikke at de skader noen engang! Og jeg må minne om at det finnes flere slags overgrep. Hva skal man vente av mennesker som selv anser seg som et og er selverklært «utvalgt folk» og som innbiller seg allerede innskrevet i en eller annen «livets bok» i en himmel… Snakk om å «skli ut»….

    Godeste Robinson glemte å si noe; Homofile må også i tillegg dø – for det hviler blodskam over oss.. Lurer på hvem av dem som vil drepe? Det er vel ok det når Gud har sagt det og det står i bibelen?

  5. Jeg forstår meg rett og slett ikke på disse folka. Hva sier det egentlig om dem at de ikke ser forskjellen på samtykkende handlinger mellom voksne og overgrep mot barn?

    Det er dokumentert side opp og side ned hva overgrep gjør med barn. Når man så i 2008 i et moderne vestlig land kan komme med slike uttalelser er man så kunnskapsløs at det ikke finnes ord for det.

  6. Undre: Hva skal man egentlig si? De burde vel helst svare selv … Hvis de tør. De tør ellers bare gjennom anonyme telefoner og anonyme hatbrev synes det som.

  7. En ting er at hun sier og mener dette – det er mange sprø mennesker her i verden. Men, hvordan i all verden har hun klart å bli valgt inn i parlamentet?

  8. Jeg snakka med en slik fyr på jobb en gang. Han mente at homofili var en jævlig stor synd, og at jeg skulle se på Sodoma og Gomorra. Dette kom til å skje med Norge også, for vi er ikke lenger et velsigna land. Gud er ikke fornøyd med oss. Han var virkelig overbevist om at verdens undergang var nær, og at han skulle kose seg i himmelen etterpå. Jeg sa at siden Jehovas Vitner sa til meg en gang at helvete ikke fantes, sjela blei bare oppløst, foretrakk jeg å leve i forferdelig synd. Han spytta ild og sa at TULL, helvete finnes, det er forferdelig.
    At folk er så faste i troen er skummelt.

    Misbruk er noe HELT annet enn kjærlighet. Fanden, at ikke folk kan begripe dette snart. Sex skal ikke snakkes om, med mindre det er «feil» sex.

  9. overgrep mot barn er selvsagt det verste som finnes, og kan ikke sidestilles med noe i mine øyne.

    Snodig at dama finner homofili mer avskylig gitt.

    Men hvis du klipper bort homofil biten er jo utsagnet veldig bra eller?

    TROND,

    Hvis tomflaskene er fulle av bensin er de vel neppe tomflasker lengre er de vel?

    Fin kveld ønskes deg Kjell.

    Plukker du jordbær om dagen?

Legg igjen en kommentar

