Sommer på jorda


Sommer på Jorda – Postgirobygget

Når sola henger høyt over Langesund
og hjernen er myk og jorda er rund
og Wrightegaarden ligger der den alltid lå
og pilsen er kald og sorgene små
når køen på E18 er gått i stå
og alle går og banner og ingen kan forstå
at det er sommer på jordaNår terna går i spinn over Langesund
og katta er mett og tar seg en blund
og jenta di er gyllenbrun og sommerpen
og bare har på seg solfaktor en
når rekene er salte og jenta di er søt
og tørre kontorister har lagt kroppen sin i bløt
da er det som på jorda
Sommer på jorda
smil overalt
himmelen er gjennomsiktig havet blått og salt
og jentene er søtere enn markjordbær på strå
sommer på jorda
livet det er nå

Når sommernatta kler seg i perlemor
og jenta di gir deg himmel på jord
og klokka di er full av vann og går i stå
og jobben var før og livet er nå
når krabbene er fulle og hjernen din er tom
og sola varmer sjela di og havet roper kom
da er det sommer på jorda

Sommer på jorda…
 

 

 

SOLSKINNSDAG

rAvI – NESTE SÅMER

BRIAN ADAMS – SUMMER OF 69

I got my first real six-string
Bought it at the five-and-dime
Played it till my fingers bled
It was the summer of ’69

Me and some guys from school
Had a band and we tried real hard
Jimmy quit and Jody got married
I shoulda known we’d never get far

Oh when I look back now
That summer seemed to last forever
And if I had the choice
Ya – I’d always wanna be there
Those were the best days of my life

Ain’t no use in complainin’
When you got a job to do
Spent my evenin’s down at the drive-in
And that’s when I met you

Standin’ on your mama’s porch
You told me that you’d wait forever
Oh and when you held my hand
I knew that it was now or never
Those were the best days of my life

Back in the summer of ’69

Man we were killin’ time
We were young and restless
We needed to unwind
I guess nothin’ can last forever – forever, no

And now the times are changin’
Look at everything that’s come and gone
Sometimes when I play that old six-string
I think about ya wonder what went wrong

Standin’ on your mama’s porch
You told me it would last forever
Oh the way you held my hand
I knew that it was now or never
Those were the best days of my life

Back in the summer of ’69

SOMMARTIDER – GYLLENE TIDER

Sommartider
Jag känner det är nånting på gång
Sommartider
Sommartider
Kom och stanna ute natten lång
SommartiderSnurra runt i en stad som glöder
som viskar: Bli min inatt…
Sommartider
Hej Hej Sommartider
Ge mej din hunger, ge mig din hand
Ge mej allt du vill och allt du kan
Sommartider
Hej Hej Sommartider
Läppar mot läppar som tar mej iland
som ger sommartider till varann

Sommartider
Sommar Sommar våt och het
Sommartider
Sommartider
Kom och lek en sommarlek
Sommartider

Lev ditt liv i den tid som brinner
som lockar: Stanna inatt…

Sommartider
Hej Hej Sommartider
Ge mej din hunger, ge mig din hand
Ge mej allt du vill och allt du kan
Sommartider
Hej Hej Sommartider
Läppar mot läppar, två hjärtan i brand
som ger sommartider till varann

Du tar mej du tar mej du tar mej
du tar mej till en annan värld…
 

 

 

Ozone-dragostea tin dei

Ma-ia hii Ma-ia huu Ma-ia hoo Ma-ia haha (x4)

Alo, salut, sunt eu, un haiduc si te rog, iubirea mea, primeste fericirea.

Alo, alo, sunt eu, Picasso ti-am dat beep si sunt voinic Dar sa stii, nu-ti cer nimic.

Vrei sa pleci dar nu-mã, nu-mã iei Nu-mã, nu-mã iei, nu-mã, nu-mã, nu-mã iei Chipul tãu si dragostea din tei Mi-amintesc de ochii tãi.

Vrei sã pleci dar nu-mã, nu-mã iei Nu-mã, nu-mã iei, nu-mã, nu-mã, nu-mã iei Chipul tãu si dragostea din tei Mi-amintesc de ochii tãi.

Te sun, sã-ti spun, ce simt, acum Alo, iubirea mea sunt eu, fericirea. Alo, alo, sunt iarasi eu, Picasso ti-am dat beep si sunt voinic Dar sã stii, nu-ti cer nimic.

Vrei sã pleci dar nu-mã, nu-mã iei Nu-mã, nu-mã iei, nu-mã, nu-mã, nu-mã iei Chipul tãu si dragostea din tei Mi-amintesc de ochii tãi.

Vrei sã pleci dar nu-mã, nu-mã iei Nu-mã, nu-mã iei, nu-mã, nu-mã, nu-mã iei Chipul tãu si dragostea din tei Mi-amintesc de ochii tãi.

Ma-ia hii Ma-ia huu Ma-ia hoo Ma-ia haha (x4)

Vrei sã pleci dar nu-mã, nu-mã iei Nu-mã, nu-mã iei, nu-mã, nu-mã, nu-mã iei Chipul tãu si dragostea din tei Mi-amintesc de ochii tãi.

Vrei sã pleci dar nu-mã, nu-mã iei Nu-mã, nu-mã iei, nu-mã, nu-mã, nu-mã iei Chipul tãu si dragostea din tei Mi-amintesc de ochii tãi.

Justin Timberlake – Summer Love (Mix Video)

Sola Skinner – Jokke og Valentinerne

Sola skinner og jeg er så glad
Det er fordi jeg treffer deg i dag
Sola skinner og jeg er så glad

Jeg har med pils og jeg har med prince
Og alle prevensjoner som finnes
Jeg har med pils og jeg har med prince i dag

Jeg husker da vi møttes for første gang
Det var sol og sommer og fuglene sang
Og jeg var full av dritt, og du var drita full
og det var kjærlighet ved første…

na na na na na na na na na
na na na na na na na na na
na na na na na na na na na na na…..

To i lag og en sommerdag
Vi sleiker sol og vi tar oss et bad
Og to i lag og en sommerdag, det er fint

Og etterpå går vi hjem til deg
Du kler av meg og jeg kler av deg
Og etterpå går vi hjem til deg

La alltid en jente sjekke deg
Det er mye enklere spør du meg
Og jeg var full av dritt, og du var drita full
og det var kjærlighet ved første….

na na na na na na na na na
na na na na na na na na na
na na na na na na na na na na na….. osv

 

Karpe Diem-Piano

Ring meg når du skal til stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som om regninga aldri kommer
oh baby
Dra på by’n og bruk opp en mill.
for i mårra ekke noenting å…

Ring meg når du skal til stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som om regninga aldri kommer
oh baby
Dra på by’n og bruk opp en mill.
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

Jeg liker masse som en fysiker,
og Manu Chao ,så jeg bader i
lano, og bare tare.
Men har dager som jeg klager som faen og er gal
og bader i Salo, man kan’ke ta det
Ironisk nok kan du pese gjennom livet blakk,
og enden på visa kan du lese av i minibank
Jeg vikke bli fortalt at
livet bare er vitenskap,
griper da’n med skippertak og fri
som faen i tigerstad.

Jeg veit a livet er rart og verden er sjuk.
Vi sliter få, vi spiser mye
mat, og barn dør av sult.
Jeg vikke bli en fatalist.
Må aldri miste håpet.
Hvis ingenting er vits da må
alt ha blitt en gåte!
Som vi finner svar på en vakker dag,
og evig solskinn skaper bare Sahara.
Det er det pappa sa, idag skal jeg slappe a,
så plukk opp telefon’ og…

Ring meg når du skal til stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som om regninga aldri kommer
oh baby
Dra på by’n og bruk opp en mill,
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

Ring meg når du skal til stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som om regninga aldri kommer
oh yeah yeah
Dra på by’n og bruk opp en mill,
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

Jeg ber om mer spenn men er
verken klar over eller klar for’e.
Kjøpte skraplodd, skrapte
og vant og kjøpte skrap for’e.
[ Find more Lyrics at www.mp3lyrics.org/2Cav ]
Og mamma er så skuffa, du kom på et show,
oh ja jeg så deg ifra scena mamma.
Du var så skuffa. Du sier du hadde
en drøm om han der Martin Luther fyr’n
Og sier jeg er en dårlig sønn.
Du burde tatt en tur på by’n,
og sett på gutta der.
Dem gutta er dårlig de.
Dem gutta drekker som
om dem gutta har dårlig tid.
Så hvis jeg kunne knipse og
alt ble bra som faen,
Så ville sønnen din ha knipsa
til han’blei narkoman.
Jeg går på scena, roper og skriker litt.
Jeg kaller det rap,
du kaller det å loke bort livet sitt.
Du sier ting som jeg egentlig er enig i.
Vi putter tid og energi i no’
det ikke er penger i.
Jeg er sur, jeg har nesten
solgte gull men det ekke penger her.
Og kids brenner skiva mi,
men faen jeg hadde brent den sjæl.

Ring meg når du skal til stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som om regninga aldri kommer
oh baby
Dra på by’n og bruk opp en mill.
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

Ring meg når du skal til stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prata som om regninga aldri kommer
oh yeah yeah
Dra på by’n og bruk opp en mill.
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

(ååhoh yeahyeahyeah)
Jeg har en krølla femtilapp
til å kjøpe hva jeg vil, kompis!
(ååhoh yeahyeahyeah)
Og det føles akkurat som
om det var en mill, kompis!
(ååhoh yeahyeahyeah)
Yo, krølla femtilapp til
å kjøpe hva du vil, kompis!
(ååhoh yeahyeahyeah)
Yo, det føles akkurat
som om det var en mill.

Ring meg når du skal til
(ååhoh yeahyeahyeah) stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som om
regninga aldri kommer
oh baby (ååhoh yeahyeah!)
Dra på by’n og bruk opp en mill.
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

Ring meg når du skal til
(ååhoh yeahyeahyeah) stranda
Vi skal gjøre alt i sommer
Så la oss prate som
om regninga aldri kommer
oh yeah yeah (ååhoh yeahyeahyeah)
Dra på by’n og bruk opp en mill.
for i mårra ekke noenting å grue seg til.

Kari Diesen – Det hender så mangt på hovedøen

Innover fjorden en snekke gled,
akk hvor timene flyr.
Bakenom åsen gikk solen ned,
da vi kom til Dyna fyr.
Været er så vakkert sa Johan,
skal vi gå i land ?

Så gikk vi en deilig sommernatt i land på Hovedøen.
Vi fant oss en vakker knatt og satt og så utover sjøen
småfugler sang i busk og kratt så jeg ble nesten matt.
Det hender så mangt på Hovedøen en midtsommernatt.

Timevis satt vi der hånd i hånd
og han sa så mye pent,
om at vi knyttet et elskovsbånd
slik var det i all fall ment.
Og jeg var så ung og dum enda
trodde alt han sa.

Det var slik en deilig sommernatt på gamle Hovedøen,
og Gud vet hvor lenge vi satt å så utover sjøen.
Småfugler sang i busk og kratt så jeg ble rent betatt.
Det hender så mangt på Hovedøen en midtsommernatt.

Kjærlighets lykke kan gå i knas
elskovsild blir til is.
Tenk at vår herlige lystseilas
endte med totalt forlis.
Derfor ber og råder jeg enhver
pike fra fjern og nær.

Gå aldri en deilig sommernatt i land på Hovedøen.
Sitt aldri forelsket og betatt og se utover sjøen.
Sky alt som heter busk og kratt og hus for allting at,
det hender så mangt på Hovedøen en midtsommernatt.

Legg igjen en kommentar

