TAKK JON REIDAR !


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag er det valgt ny LLH-leder og Jon Reidar Øyan går av etter 4 år.

Jeg vil takke Jon Reidar for den enorme jobben han har gjort for alle skeive i løpet av disse 4 årene. Når jeg tenker på Jon Reidar så tenker jeg på han som uredd. For Jon Reidar har en av de viktigste tingene vært  å gjøre skeive synlige. Dette har han klart ved å selv være godt synlig, noe som nok har kostet han en del, men det er her jeg synes Jon Reidar har vært så flink. Han har ikke latt mobberne og de som truer vinne! Det er slik man må møte mobbere, de som truer, de som anser seg selv som fasitmennesker – vis at du er like god som alle andre. Vis at det ikke finnes fasitmennesker.

Jon Reidar Øyan har også vært veldig flink til å ta seg av lokallagene i LLH. Her i Telemark har han velvillig stillt opp når vi har spurt om det. Dette er viktig for oss «små». Jeg tenker at det sikkert er en fordel at Jon Reidar selv kommer opprinnelig fra «utkanten» og vet sikkert hvor viktig det er at vi også føler at vi er med i kampen – at vår stemme også blir hørt.

Jon Reidar har vært leder i 4 viktige år i homohistorien. Denne uken får vi den nye ekteskapsloven. Jeg vil gi Jon Reidar en stor del av æren for denne loven og at den kommer på plass så raskt.

Jeg vil få ønske Jon Reidar Øyan all mulig lykke til videre.

TAKK!

les også: Bank en homo og få en fjær i hatten. Kronikk skrevet av Jon Reidar Øyan før han ble leder i LLH http://test.gaysir.no/artikkel.cfm?CID=9346

(Gaysir 06.06.04) Jon Reidar Øyan valgt som ny leder i LLH http://www.gaysir.no/artikkel.cfm?CID=9382

(Gaysir 26.11.07) Arven etter Jon Reidar http://www.gaysir.no/artikkel.cfm?CID=12616

 

Legg igjen en kommentar

