The Devil has left the building Stusslistuggu ;-)


Jeg har vel sjelden i mitt liv vært så glad som i dag..

Det begynte med at kommunen ville asfaltere gratis etter gravingen her. Jeg ble glad for det..

Rørleggeren ble ferdig med å koble det nye røret til «huset» og jeg skulle teste vannet. Det kom ingenting..

Både rørlegger og maskingraver klør seg i hodet – mens jeg begynner å smile forsiktig.. Kunne det hende?

Kunne det hende at jeg fikk rett – at det umulig kunne være min vannledning som var sprukket?

Men spørsmålet alle stillte seg var – HVEM I SÅ FALL EIDE VANNLEDNINGEN?

Nei, se det er det vel ingen som vet nå i kveld heller – og ikke sikkert vi noen gang får vite det.

Vannledningen som hadde sprukket var jeg riktignok koblet til men vannlekasjen var ovenfor mitt vanninntak – derfor synes kommunen at det var urimelig at jeg skulle betale…

Jeg «sparte» 72 000,- og fikk gratis vannledning!!!!

Lykken smiler i Stusslistuggu i dag – dere kan tro jeg er glaaaaad!!!!!!!!!!!

Takk for alle som har tenkt på meg og oppmuntret. Jepp, det har vært tøfft – veldig tøfft. Men dere fikk rett…

DET GIKK JO BRA JO!!!! 

HEIA SKIEN KOMMUNE!!!!

14 Svar til “The Devil has left the building Stusslistuggu ;-)

  1. Takk vennen. Jeg skylder å forklare litt.

    Dette vannrøret som hadde gått lekk var jeg altså koblet på men lekkasjen var ca 5 meter ovenfor der mitt inntak var. Dette vannrøret går til, og er kanskje mest sannsynlig eid av jernbaneverket. Kanskje til en vannpost i sammenheng med jernbanen som går like ovenfor huset mitt. Det er lite trolig at det har vært noe hus ovenfor mitt. Men det er altså ingen som vet hvem denne vannledningen går til … utrolig?? Vel, før i tiden ble det ikke tegnet inn på kart slike ting. Etter hva jeg har forstått er det først i senere tid at dette gjøres.

    Skien kommune har satt veldig pris på at jeg hele tiden har vært ærlig og ikke forsøkt utnytte situasjonen til min fordel. Jeg tok opp lån på 72 000 og var innstillt på å betale når det først ble konstatert at det var mitt rør. Nå slipper jeg å betale noenting og fikk i tillegg gratis ny vannledning…

  2. Dobbelt så mye medglede kommer herfra!!!!

    Det finnes en god Gud, tross alt! Hva skal du bruke de 72000 til, nå som du har «spart» dem? hehe.

  3. AMEN!.

    Godt å høre Kjellemann. Jeg gleder meg meg deg. (helt sant altså)

    Vannledningen som hadde sprukket var jeg riktignok koblet til men vannlekasjen var ovenfor mitt vanninntak – derfor synes kommunen at det var urimelig at jeg skulle betale…

    aaahhh..kommune kommune kommune.

    Veldig bra at du slipper å tenke på dette «røret» de neste 40 årene.

    Dersom det skulle dukke opp noe mere vil jeg råde deg til å ta det «kommunen» sier med en klype salt.

    Her forleden forsøkte de å utvide en vei de hevdet at de eide som gikk over min tinglyste tomt.

    Jeg tilbød de selvfølgelig å kjøpe tomten de ønsket å utvide veien på, men da fikk de først gjøre opp for den ulovlige veien.

    hehe.
    mye morro gitt.

    Det ble ganske stille i teknisk etat da jeg banket mitt tinglyste kart i bordet.

    men..

    nå får jeg sikkert faktura på snemåking i vinter 😀

    Igjen vil jeg si at jeg gleder meg med deg. Fint at det gikk bra!!!!

  4. Hei alle snille mennesker! Nå tror dere sikkert jeg har feiret masse siden jeg har vært fraværende litt fra bloggen. Sannheten er at jeg sovnet! Jeg var fullstendig utslitt i går og la meg 2030…

    Gravearbeidene har fortsatt i dag og jeg er så heldig at jeg får brukt pengene på å bytte ut både vannledning og kloakkledning samtidig. Jeg kunne like godt ta det nå – for kloakkrørene visste jeg var gamle. Jeg har vært utrolig heldig og jeg kan ikke få rost Skien kommune nok som har håndtert denne saken så bra – til fordel for alle.

    Jeg sier enda en gang: KOM TIL GRENLAND!!! ;-)))

  5. Gratulerer! So godt at det ordna seg. Og når det gjeld det du spurte om på bloggen min: det er ei ære at du spør, og du skal berre leggje ut diktet på bloggen din. 🙂

    Klem frå meg

  6. Kjellemann: Nå er det en temmlig risikabel affære å låne sukker av oss. Våre rampunger har nemlig funnet på den fantstiske ide å blande salt i sukkeret for å se fjeset på pappa når han tar den første slurken kaffe latte. Fjeset på mamma når hun har bakt 100 kanelboller til 17.maifesten og oppdager at ungene har foretatt samme eksperiment, tja, … jeg tror de har sluttet nå. Men sikker er jeg ikke!!

    Men du kan få hoppe på trampolina vår og få en kopp kaffe etterpå – uten sukker!! 😆

  7. haha.. Skal jeg hoppe på trampoline får ungene dine garantert underholdning i allefall – men gjør det gjerne!
    klem til deg Ellen ;-)))

Legg igjen en kommentar

