Hesselbergsaken så langt.


Redigert og publisert om igjen søndag 18.mai.

Jeg har forsøkt å dra i trådene i den andre debatten på bloggen her om denne saken og samlet det viktigste

Her er litt av forhistorien slik jeg opplevde den: 

I mitt blogginnlegg Kristenblogg solgt til Dagen/Magazinet får jeg denne meldingen fra Buster:

[…]Ellers synes jeg den nye satsningen til den tidligere kristenbloggeieren er mye mer spennende. Erotikkblogg.no trodde man vel ikke skulle komme fra den kanten.

Her følger en slags oppsummering av debatten om Andreas Hesselberg og mistanken om at han står bak flere erotiske blogger.

Buster: «Domenet Erotikkblogg er registrert på samme mann. Siden er også bygd opp på samme måte som Kristenblogg, bla med identisk regelverk.

Jeg sjekket domenenavnet hos NORID og Andreas Hesselberg står som eier av domenet og med hans privatadresse.

Jeg sender en melding på kristenblogg.no og spør om det nå er slik at DagenMagasinet også skal kjøpe de erotiske bloggene til AH –  Reaksjonene på kristenblogg er først «at stygge kjellemann har ingen grenser for hva han kommer med av beskyldninger», for dermed å gå over i masse spørsmål til AH om «er dette virkelig sant». AH truer først med å saksøke vedkommende som har gjort dette mot han og han vil gjøre alt i sin makt for å finne vedkommende som har stjålet hans identitet og opprettet denne bloggen. Så iløpet av få minutter vet han plutselig hvem det er som står bak og kan berolige alle på kristenblogg med at dette «bare» er på skøy og at han vet hvem det er som har gjort det. Minutter etterpå der igjen blir erotikkbloggen slettet.

Her er meldingen AH skriver først på min blogg:

den mai 5, 2008 kl. 7:40 pm
9  Andreas

Her er det faktisk noen som har bedrevet grovt identitetstyveri, såvidt jeg ser… erotikkblogg har ikke jeg noe med å gjøre, jeg regner med det er noen som har forsøkt å spille meg et puss. Ser at domenet er registrert på MITT firma faktisk, og DET vil jeg ha meg frabedt, så jeg skal sørge for at det domenet forsvinner i morra (helst i kveld). Dersom du som har gjort dette ser her: dette kommer jeg til å forfølge strafferettslig. Det er FULLT MULIG å registrere domener i andres navn. Norid står egentlig maktesløse i forhold til slikt misbruk av organisasjonsnumre. Dette gjør meg virkelig sint. At noen går så langt for å sverte mitt navn er skandaløst, og det setter jeg overhodet ikke pris på. Ett sted må grensen gå.

Buster påpeker: Erotikkbloggen er imidlertid registrert gjennom Fastname. Så vidt jeg kan skjønne er det hans (AH) arbeidsgiver.

Alle kommentarer om Erotikkbloggen blir slettet på kristenblogg av Andreas (– Dagen Magazinet har kjøpt kristenblogg.no)

Erotikkbloggen ble stengt bare kort tid etter at denne saken dukket opp. Mine lesere på bloggen stiller spørsmål ved hvordan AH fikk dette til uten å ha passord til siden.

Geir Rune – som er en ivrig forsvarer av AH kommer her med påstander overfor Buster:

Ang. dette domenetyveriet, denne buster som visstnok fant ut av dette, skulle vel ikke tilfeldigvis kjenne til opphavet til dette ?

Kan det være at han (Buster) har urent mel i posen…?
Kan du (Buster) redegjør hvordan du fant ut av dette?

AH kommer med kommentar om mistanken:

den mai 6, 2008 kl. 8:00 am
40  Andreas

Ja, jeg er med på leken, og tåler fortsatt steken. ;)

Jeg kan godt klare litt opp i realitetene her: Det som ble oppdaget i går var ment som en “spøk” fra en jeg kjenner, som ikke er kristen. Den såkalte “erotikkblogg” var registrert på mitt enkeltpersonforetak, via firmaet jeg selv jobber i, dermed hadde jeg muligheten til å stenge ned nettsiden kjapt ved å slette DNS. Jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ikke tok “stuntet” som en spøk, og at det heller ikke var så mange andre som gjorde det. Det kan tyde på at det skulle være en “uskyldig” morsomhet, men det ble jo egentlig ikke så morsomt da. Men jeg velger å ikke gjøre så stort nummer ut av dette. Vedkommende gjorde det ikke for å sverte meg – det skulle bare være et “morsomt” stunt.

Og i kommentar 42 konkluderer han: Sånn kan det gå!

Teo&Tao kommenterer blant annet til Andreas:

«At innehaveren av Norges ledende fundamentalistforum på internett også skulle ha interesser i nettporno og tilstøtende herligheter, oppfatter jeg som helt naturlig og helt i tråd med et mønster vi har sett gjenta seg mange, mange ganger.»

AH svarer: »

Min eventuelle interesse for nettporno generelt og tilstøtende herligheter, har vel du strengt tatt ingenting med, Teo&Tao. Jeg er vel like erotisk bygd som du er jeg også. *knis*

Men at jeg skulle starte opp et eget erotisk nettforum selv, er faktisk utenfor min interesse.»

Buster: »

Geir Rune ber meg redegjøre for hvordan jeg fant ut av dette. Til det kan jeg si at dette er offentlig informasjon, tilgjengelig for alle. Denne bloggen dukket opp midt i april. Da var den registrert på et annet firma tilhørende et familiemedlem av mannen. Det er lite som tyder på at dette er en uskyldig morsomhet. For å få til dette må noen ha forfalsket en rad med underskrifter. Dernest kan man lure på om spøken var ment å ramme mannens familiemedlem ettersom denne først var oppgitt som ansvarlig. Med adresse og telefonnummer.

Om dette skal ha foregått hos mannens arbeidsgiver, som også er registrar, er det ganske alvorlig. Min erfaring er at Norid ikke tar lett på lignende saker. Dette er nok en sak for politiet. Mye gjenstår å se.

—–

Dette nettstedet har skiftet eier fra Hesselbergs familiemedlem til Hesselberg selv. Vårt land finner ut at det ikke er bare EN erotisk blogg som er registrert på Hesselberg, men TRE. Vårt Land skriver om saken men forandrer overskrift og tekst i artikkelen tre ganger, pga rettelser AH kommer med. http://www.vl.no/samfunn/article3522004.ece

Det er altså en ganske komplisert «spøk» Hesselberg i tilfelle er utsatt for. 3 erotiske blogger som var i full drift fra april 08.

Jeg skriver blogginnlegget «Kristenblogg Andreas Hesselberg eier sexsider»

Jeg søker på AH på google og finner mer «domenetrøbbel» for AH: http://www.dagensit.no/arkiv/article1347141.ece  I kommentar nr 68 skriver Ramaskriket om dette;

nettstedet «sonyericsson.no» ble i sin tid registrert av Anne Helene Hesselbergs firma som er et enmannsforetak som selger miljøprodukter gjennom MLM (Multi Level Marketing), også kjent som nettverksalg. Hun husket, da hun ble konfrontert med dette, AT hun hadde registrert selskapet men ikke hvorfor. Det husket imidlertid hennes nevø (?) Andreas Hesselberg. Han skulle bruke nettstedet sammen med en kammerat. Den moralske siden ved å «ta» dette domenenavnet avklares slik: «Sony Ericsson har seg selv å takke når de ikke registrerer et såpass viktig domene som sonyericsson». Hesselberg har altså for vane å la familie og venner registrere domener for seg. Og kanskje det kan forsvares med at pornostjerner kun har seg selv å takke når de først legger seg sånn til rette?

Ramaskriket forsøker å oppsummere i kommentar nr 13:

La oss så oppsummere: Hesselberg ble sjokkertr da han leste om pornosiden sin på bloggene. Han ante ikke hvem som hadde stjålet hans identitet, og ville melde saken til politiet. Siden ble øyeblikeklig nedlagt. Av en mystsk person, som skjønte at øyeblikket var kommet for å stoppe spøken.

Nå viser det seg at Hesselberg kjenner spøkefuglen som kun var en humoristisk kollega, så det er derfor ikke nødvendig med noen etterforskning. De har skværer opp seg imellom.

Siden dette var en venn, som ikke ville noen noe ondt, antar jeg at han vil stå fram og tilstå. Hesselberg vil ikke bli trodd om det ikke skjer. Rett og slett.

Usannsynlig? Mer usannsynlig enn at prestene i den katolske kirke holder på å ruinere de amerikanske kirkenene pga erstatningssaker etter pedofile overgrep? DET var usannsynlig. Nå er alt mulig.

Altså: Hvem drev erotikkbloggene?

AH blir underveis flittig forsvart av Geir Rune og Olec uten at disse kan komme med beviser på at AH IKKE står bak disse erotikkbloggene. De tror han på hans ord. Senere slutter også Birgir seg til forsvarerne.

Ramaskriket skriver bla til Geir Rune som hevder at en mistenkt er uskyldig til det motsatte er bevist.
Du påpeker at en mistenkt person er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Et godt prinsipp i en rettssak. Poenget her er at Hesselberg er mistenkt. Og kommer til å forbli mistenkt inntil det blir motbevist at han driver de blogger han offentlig står som eier av. Vi som skriver her er ikke dommere. Vi bare tar til etterretning det vi leser. Hesselberg er, på formelt grunnlag, nå mistenkt for å drive hele 3 pornosider på nettet. Resten er opp til ham.

Alle er enig om at AH ikke har noen plikt til å forklare seg. Ramaskriket sier:

Selvsgt har Hesselberg ingen plikt til å forklare seg. Han er heller ikke i posisjon til å vitne om egen uskyld. Men han skal altså ha en kollega som har ødelagt Hesselbergs rykte for svært lenge. Det er da merkelig at ikke han føler seg forpliktet til å publisere en omfattende forklaring. Hva skal man med fiender når man har slike venner? Dersom der finnes en slik “venn”, da. Det er jo det jeg tviler på! Jeg synes nok at Hessselberg kunne kostet på seg å bekymre seg for effekten av denne “spøken” på familie og medarbeidere. Selv om Dagen/Magazinet (kanskje?) ikke er bekymret sier det seg selv at mange anser ham som eier av hele 3 pornosider. Sannsynligvis med planer om å selge dem, slik enkelte som bærer samme etternavn kanskje vil selge andre kuriøse domenenavn.

Dette virker nå mer som et konsern enn en vennlig spøk. Hvis ikke spøkefulglen skulle begynne å nynne å en ganske så eksplisitt forklaring, da.

Ramaskriket skriver senere i en annen post:

[…] ETter det jeg har sett av Hesselberg sin blogg, mener jeg at han bør analyseres kritisk. Det å avsløre dobbeltmoralen hos fundamentalistene er en forsvarlig strategi dersom man ønsker at andre verdier skal seire.

Derfor burde noen kontakte Hesselberg sin arbeidsplass og etterlyse spøkefuglen.

ER det virkelig et eneste menenske som tror at en kollega ville starte hele 3 blogger med en hel serie av pornografiske innlegg for å tøyse litt med en kompis, som uinder normale forhold aldri ville funnet det ut? Selv konservative kan da umulig gå på noe så usannsynlig.

De gir bare blaffen i hetero-promiskuitet. Og liker Hesselberg like godt, så lenge han tar itu med de homofile. Dette bør avsløres! Eller avklares.

ENDELIG kommer tre kommentarer fra AH:

den mai 8, 2008 kl. 7:50 pm

56  Andreas

  • Jeg har to ærlige ting jeg vil si.1) Vedkommende som gjorde dette mot meg ønsker jeg å beskytte, uansett hvor mye press jeg får utenfra på å avsløre ham. Geir Rune er inne på årsaken til det i kommentar 24.2) Jeg er ikke den som oppsøker pressen for oppmerksomhetens skyld. Slik er jeg ikke. 
  • Én ting til: Ser at det nå oppstår rykter om at det var en kollega av meg som gjorde dette stuntet. Det er feil. Det var en bekjent, ingen kollega.
  • Jeg må faktisk opplyse om enda en ting: Det var ikke startet 3 forskjellige blogger, som dere her påstår. Det var registrert 3 domener på mitt foretak, hvorav det ble opprettet blogg på det ENE av de tre domenene. De to andre domenene var videresendt til det første domenet, der bloggen lå.
  • Buster:

    Domenet er registrert via Fastname, av Andreas Hesselberg, på Andreas Hesselberg. Det er til og med foretatt en omregistrering.

    Hvordan kan en kamerat som ikke jobber i Fastname få til dette??

    Buster:

    Nei, at utenforstående har gjort dette er ikke mulig.

    16. april ble domenet opprettet på et firma tilhørende familiemedlem. Dette firmaet har AH benyttet tidligere for å registrere domener. Noen dager etter registreringen skifter oppføringen telefonnummer, fra familemedlems mobil til AHs direktetelefon hos Fastname.

    På dette tidspunktet har ikke AHs eget firma plass til flere domener. Det er en begrensning på 20 stk pr organisasjon

    29. april flyttes domenet kristenblogg og tilhørende domener over til Dagen/Magazinet. Dermed har AHs firma plass til flere domener.

    30. april flyttes erotikkblogg.no fra firmaet til AHs familiemedlem og til AHs egen organisasjon.

    Alle registreringer hos Norid er gjort gjennom Fastname og med AHs identitet. For å registrere et .no-domene må man gå gjennom en registrar. Dette kan ikke hvem som helst gjøre, som AH hevder. I tillegg må den som vil registrere undertegne en egenerklæring som oversendes Norid.

    Dette sammenholdt med språk og ordlyd i erotikkbloggen, at innleggene derfra ble pinget bloggrevyen på samme tidspunkt som innlegg fra kristenblogg, sannsynligvis fra samme pc gjør at jeg tviler sterkt på AHs forklaring.

    Helge sier i en kommentar nr 103:

    Andreas Hesselberg står ikke bare for en forkastelig dobbeltmoral, men han lyver nok så det renner av ham også…Som Buster skriver i sitt innlegg #69 er det ikke så enkelt å registrere domener som Hesselberg oppgir i sin tynne forklaring til journalisten i Vårt Land. Det skal igjennom en registrar, og en egenerklæring må også underskrives. Han hadde jo også brukt domenet aktivt en stund, og om man googler litt finner man også reklamer for å benytte den erotiske bloggen rundt omkring på nettet.

    Olec sier;

    Problemet er at informasjonen du legger ut i #69 ikke er tilgjengelig fra Norid lengre. (eller er den det?)

    Og du har vel ikke tatt noen screenshots?

    Så da sitter jeg kun med ditt ord.

    Buster svarer:

    Olec: Jeg har kopier av det meste. Jeg mangler datoen for når kontaktinformasjonen ble byttet da erotikkbloggen stod oppført på familiemedlems bedrift. Jeg antar at det skjedde rundt 19.april.

    Whois-historikk kan kjøpes fra http://www.domaintools.com. Jeg har ikke hatt noen grunn til å betale for informasjonen, så jeg vet ikke hva som befinner seg der.

    Jeg har flere fakta, men foreløpig kan jeg ikke bekrefte de. Jeg ønsker ikke komme med opplysninger som ikke lar seg etterprøve.

    Jeg foreslår at du først finner ut av hvordan man registrerer et .no-domene.

  • Jeg må få presisere: Jeg har ikke kjøpt informasjon fra domaintools fordi jeg kopierte alle opplysninger da de var tilgjengelige. Jeg har fulgt med domenet helt siden bloggen dukket opp på bloggrevyen første gang.Derfor vet jeg heller ikke nøyaktig hva som ligger i whois-historikken som kan kjøpes.
  • Teo&Tao sier:

    Det slår meg at handlingen – å drive erotisk blogg med glorifisering av utroskap, gruppesex og biseksualitet – samtidig som man er talsmann for kristenfundamentalistiske verdier, kan vurderes etter to målestokker.

    Den ene er den alment etiske, som handler om dobbeltmoral og avstand mellom liv og lære, foruten at det er problematisk å promotere dårlig seksualmoral.

    Den andre målestokken er fundamentalistenes egen – og da blir det straks mer alvorlig. For i dette systemet er det jo slik at seksuelle utskeielser faktisk setter et menneske utenfor frelsen. Dens om – for eksempel – har sex med en av samme kjønn, skal ikke arve Guds rike. Og i kristenfundamentalistisk tenkning er “arve Guds rike” ensbetydende med å komme til himmelen etter at man er død. Arver man ikke, innebærer det å komme til helvete.

    Et nettsted som glorifiserer og oppmuntrer til løssluppen seksualitet, er derfor med på å trekke mennesker ut av frelsen og rett inn i fortapelsen, dersom de lar seg tiltrekke av det som står der.

    Og det er vel meningen?

    Tar man kristenfundamentalismens ideer på alvor, vil en kommersiell erotikkblogg av denne sorten handle om ikke bare å tjene penger på utroskap, men å tjene penger på menneskers fortapelse.

    Ramaskriket:

    Altså, tilbake til saken:

    Det finnes en rekke blogger som er registrert og administrert av Andreas Hesselberg. Å trekke til seg unge menn som søker sex med par er ingen spøk. Det er en fiendtlig handling.

    Har noen gjort dette i håp om å skade AH? Det var min første innskytelse. Særlig da AH sa at han ville politianmelde saken. Men dette inntrykket endret seg da det viste seg at der var en rekke nettsteder som faktisk var registrert av Hesselberg.

    Da Hesselberg selv påsto at det var en kammerat som sto bak, for morro skyld, mistet han troverdighet. Folk gjør ganske enkelt ikke noe sånt mot kristenfundamentalistiske venner. Man stjeler ikke venners identitet. Med mindre man er en kristenkonservativ kompis, dersom jeg forstår Olec og Geir Rune rett, så anser de dette som sannsynlig. Ikke-kristne menensker gjør ikke sånt mot venner.

    Selv ikke etter syndefallet.

    Det er adskillig lettere å tro at pornosiden ble opprettet av AH med tanke på salg, enn av en venn, som spøk. Sånn er den menneskelige natur.

    Han fortsetter i kommentar 156:

    Vel, dersom han ikke hadde vært her, ville alt stoffet om Hesselberg ikke kommet opp. Han driver jo dette framover, fordi man provoseres til å fortsette å grave. Jeg trodde først på Hesselbergs forklaring. Nå gjør jeg det ikke lenger.

    Jeg synes i grunnen det er fint at kristenfundamentalistene viser sitt sanne seg. Det er jo disse som får Kristnbloggen til å framstå som luguber!

    Jeg lurer nå på hvem det er som har betalt for opprettelsen av domenene, altså kr. 125,- x 3.

    Finens der et eget skjema der man oppgir navn på eier men med plass for et annet navn til betaler?

    Dette er et spørsmål jeg ikke kan se at Ramaskriket har fått noe svar på..

    153  Buster

    Olec: Jeg tolker deg slik i 112 at jeg burde gjøre noe med saken. Vi får se hva det blir. Jeg antar at AH vet hva jeg har skrevet. Jeg mener også at han har hatt muligheten til å forklare hvordan dette egentlig henger sammen. Det lille han har kommet med til nå, stemmer ikke.

    Jeg er enig med deg at det kan være enkelt å opprette et domenenavn med svindel. Jeg går ut i fra at du også har innsett at erotikkbloggen ble registrert gjennom Fastname. Denne opplysningen vet jeg du har sett hos Norid, jfr. dine kommentarer om saken inne på Kristenblogg. Dessuten vet vi at AH hadde tilgang til serveren bloggen lå på. Utfra det slutter jeg at om noen har tullet med AH, må det ha vært en kollega. Arrester meg gjerne om logikken min ikke stemmer.

    Den infoen jeg har kopiert vil jeg nødig legge ut på nett. Alternativet er å kontakte en journalist.

    176  Ramaskriket

    Det er ikke så idyllisk å være mistenkt, som meningsfellene til Andreas Hesselberg synes å tro. Man er selvsagt, juridisk sett, uskyldig inntil det motsatte er bevist, men det hindrer ikke varetektsfengsling, eller at man blir suspendert fre en stilling. En som er uskyldig, tekninsk sett, må også bidra til å få dette bevist ved å la politiet ransake hus og hjem. Osv.

    Hesselberg bidrar med å påstå at det er en av
    hans venner som driver pornosidene med virkelige mennesker, ved hjelp av stjålet identitet. For morro skyld!!!!. Men han løfter ikke en finger for å sannsynliggjøre dette. Ingen data-tekniske indisier er tilbakevist eller forklart.

    Det kan man jo forstå, dersom han vet at han faktisk er skyldig. Alt han sier kan og vil bli brukt mot ham.

    Mer overraskende er det at andre konservative kristne ser ut til å skjerme ham mot ethvert forsøk på å finne ut av denne saken. Det virker som om både Geir Rune og Birgir ønsker at saken skal legges død!

    Det er bemerkelsesverdig siden disse har stått fram som de store voktere for homofiles sølibat. Når det nå dreier seg om bifil gruppesex, publisert av en bekjennende kristen, virker det som om de blir ganske så agressive når noen ikke vil gi opp å finne ut av dette. Hvorfor?

    Jeg spørger kun…….men refleksjonene gjør seg selv.

     

    Her har jeg forsøkt å plukke ut de innleggene som er mest interessante for saken. Dessverre inneholder den forrige tråden en rekke unødvendige personangrep som nok er ganske ødeleggende for tråden.

    96 Svar til “Hesselbergsaken så langt.

    1. Inntil det MOTSATTE er BEVIST, er han IKKE skyldig. MEN, for deg (og kanskje noen av dine «venner»??) er han skyldig UANSETT.
      At andre bloggere ikke skriver om denne saken er vel fordi det ikke er avslørt mere enn det som har kommet fram på denne bloggen. Kanskje de og vet hvor lett det er å opprette en blogg i andre sitt navn. Så lenge FAKTA IKKE er fremlagt, er det i BESTE fall en dårlig sak. Å være MISTENKT er IKKE noe bevis.

    2. Nå kan sikkert andre bloggere godt svare for seg selv Birgir. Har du blogg? Nei – iallefall ikke som vi vet.

      Inntil det motsatte er bevist er han ikke skyldig men mistanken vil være der inntil noe blir bevist. AH er ikke interessert i å bevise noe så derfor vil mistanken ligge der.

      Fakta er fremlagt de Birgir. De er gjengitt ovenfor.

      Nå har jeg opprettet en ny tråd som jeg håper blir fri for personangrep. Du starter dårlig som alltid Birgir.

    3. Ser at dere på en eller annen måte vil forsøke å ødelegge livet mitt. Det lykkes nok ikke, men jeg er likevel ganske sjokkert. Du sitter der og skriver gjentatte blogginnlegg hvor du bretter ut mitt fulle navn i all offentlighet, Kjell.

      Mye av innholdet i innleggene dine, samt kommentarene som er skrevet, ser jeg på som ekstreme, og grovt ærekrenkende, injurierende, hetsende og trakasserende.

      Hadde dette vært skrevet i en blogg i en nettavis med redaktøransvar, hadde innleggene blitt fjernet med blant annet Bjørnebye-dommen som grunnlag.

      Jeg ber herved om at alle personlige opplysninger om meg, herav mitt fulle navn og navn på min arbeidsgiver, slettes fra din blogg. Det gjelder alle innlegg og alle kommentarer som omtaler mitt fulle navn. Mitt navn skal ikke lenger assosieres med din blogg.

      Dersom du ikke gjør dette innen rimelig tid vil politianmeldelse vurderes. I tillegg leveres klage til Datatilsynet (http://www.datatilsynet.no/templates/article____880.aspx). Det er også aktuelt å kontakte abuse-avdelingen hos din Internett-leverandør, i tillegg til å be WordPress stenge bloggen din ut i fra retningslinjene i «Terms of service» (http://wordpress.com/tos/) pkt. 1: «You must not describe or assign keywords to your blog in a misleading or unlawful manner, including in a manner intended to trade on the name or reputation of others, […]» og pkt. 2:5: «[…] You represent and warrant that the Content is not obscene, libelous or defamatory, hateful or racially or ethnically objectionable, […]» Jeg viser samtidig til denne dommen: http://www.datatilsynet.no/templates/article____882.aspx

      Dere har lite nestekjærlighet her på «Størst av alt er kjærligheten». Jeg blir ikke imponert. Tenk dere om. Du har virkelig overbevist meg om hva slags person du er, Kjell.

    4. Andreas: Vi diskuterer en sak som er omtalt i Vårt Land som omhandler deg som tidligere eier av kristenblogg og nå som moderator. Min blogg er ikke en nettavisblogg men en vanlig privat blogg. Jeg skriver og omtaler mange saker og personer – og jeg tror neppe det er ulovlig.

      Jeg regner med at dette er din hevn fordi at jeg ba deg fjerne mitt navn fra alle innlegg i kristenblogg. Som jeg skrev i mailen er dette fordi at når jeg skrev innlegg på kristenblogg så var det fordi at det var en privat blogg og det var ikke varslet om at denne bloggen og dets innhold ville bli overført til en nettavis.

      Jeg vil ikke umiddelbart fjerne blogginnleggene som omhandler deg før jeg selv har snakket med en advokat.

      Jeg mener selv at jeg ikke har gjengitt usannheter om deg eller denne saken.

      Hva «ekstreme, og grovt ærekrenkende, injurierende, hetsende og trakasserende» kommentarer angår tror jeg godt jeg kunne levert en anmeldelse selv. Er det noe kristenblogg er gode på så er det nettopp dette.

      Jeg har linker til alle «påstander» og lesere kan selv gå inn å lese. Tror neppe dette er ulovlig.

      Du er flink til å true – og selvfølgelig gjør du meg usikker. Derfor vil jeg som sagt kontakte advokat – det er også aktuellt å be om hjelp fra LLH eller kontakte en avis og høre om det å gjengi artikler og diskutere disse er ulovlig.

      Kan noen her inne hjelpe meg og gi meg tips om hva jeg skal/bør gjøre? Send meg gjerne mail under «kontakt meg»

    5. «Jeg regner med at dette er din hevn fordi at jeg ba deg fjerne mitt navn fra alle innlegg i kristenblogg.»

      Wow, du er utrolig flink til å gjette du, Kjell. Det er ikke en hevn, det er et tiltak for å få fjernet hetsen du har tillatt her på bloggen din.

      Personvernet gjelder like mye i private blogger, som du ser av dommen jeg linket til.

      Dersom du ikke har slettet ting som omtaler meg og min person innen et par dager, går jeg til diverse skritt for å få det fjernet.

      Du kan ikke ta meg på noe, men her er noe jeg kan ta deg skikkelig på. Det hadde du kanskje ikke beregnet?

    6. Jo akkurat fra deg Andreas er det ingenting som overrasker meg. Du må gjerne forsøke å skremme meg – og jeg er nok også lettskremt – men jeg er ikke dum.

    7. «Tror neppe dette er ulovlig.»

      Du har selv et fullstendig ansvar for hva som publiseres i din private blogg, i henhold til WordPress sine «Terms of service» og EU-domstolens lovtolkningssak.

      Hvorfor tror du jeg utestengte en viss evangelist fra Kristenblogg i sin tid? Jo, nettopp fordi han kom med sjikane og trakassering mot navngitte kristne.

    8. «Du må gjerne forsøke å skremme meg»

      Det er ikke for å forsøke å skremme deg, selv om det selvfølgelig er helt ok om du blir skremt. Det er et forsøk på å få deg til å slette dette før noen tvinger deg til å gjøre det, og stenger bloggen din mot din vilje.

    9. nuh..ikke bli paranoid min venn, jeg bare lurte.

      I motsettning til hva du tror, har jeg betydelig freshere hobbier enn å arrestere deg.

    10. Det er lett å bli paranoid i disse tider skal jeg si deg… Jeg har aldri trukket tilbake innlegg før og var bare redd at det var blitt noe feil.

    11. Andreas Hesselberg tror noen er ute etter å ødelegge livet hans.

      Det er selvsagt feil (hvis vi holder den anonyme vennen utenfor, selvsagt. Er det noen som virkelig har gått langt for å ødelegge Hesselbergs liv og omdømme, er det denne spøkefuglen).

      Derimot er det et selvstendig poeng å begrense Hesselbergs muligheter for å krenke andre mennesker, noe hans egen kristenblogg har vært et effektivt redskap for. I denne sammenhengen er det aktverdig og nødvendig å sette søkelyset på Hesselbergs troverdighet.

      Det skjer på to måter.

      Den ene er å framvise dobbeltmoralen som kommer til uttrykk gjennom å skulle tjene penger på å promotere en form for seksuell praksis man angivelig mener fører folk i fortapelsen.

      Den ander handler om å framvise hvordan Hesselberg systematisk forventer å bli behandlet på en annen og bedre måte enn han selv mener andre bør tåle hvis de vil unngå hans hån.

      Fasit er at kristenblogg og miljøet rundt representerer en forrået og fordervet form for religiøsitet, hvor hat, hån og mobbing er sentrale uttrykksformer. Spørsmålet er om DagenMagazinet fortsatt synes det er et godt kjøp, eller om de kanskje angrer litt.

    12. Det virker som kompattantene har glemt hva det handlet i utgangspunktet, selv har jeg i allefall ikke forstått det. Min sympati er uansett mest med Kjellemann som blir angrepet av disse korsfarerne. Dobbeltmoralen hos Hesselberg og hans fotsoldater er påtagelig. At de truer med å saksøke Kjellemann tyder jo på at de er godt forsynt med frekkhetens nådegave.

      Det mest underlige med denne disputten er at ord som «hevn» og «saksøke» opptrer titt og ofte, jeg er forbauset over hvor smålige, hevngjerrige, nedlatende og nidkjære disse folkene bak Kristenblogg er. Avstanden mellom liv og lære kunne knapt vært lengre. Jeg har allerede sitert Bergprekenen som burde være en god oppsummering av det kristen-humanistiske verdigrunnlag. Jeg gjentar noen fine formuleringer jeg antar Hesselberg kjenner minst like godt som meg:
      – Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til.
      – Den som sier til sin bror: ‘Din idiot!’ skal være skyldig for Det høye råd.

    13. Kristenblogg får jo god repsons på sine utfall, f.eks. «Kjempebra skrevet» om den rene hatpropagandaen, betyr kanskje at DagenMagazinet oppnår det de ønsker. Jeg har ikke så høye tanker om den gjengen.

    14. Kjell: Takk for at du har sortert informasjonen for oss som ville ha en kjapp innføring i dettte🙂

      Men uansett: Ikke la deg true av AH. Han kommer ikke til å politianmelde deg, og dersom han gjør det er det ekstremt lite sannsynlig at saken vil bli fulgt opp eller føre til noe. Og da antar jeg at han ikke står bak erotikkbloggen.

      For at du Kjell skal kunne bli dømt må du presentere usannheter som fakta, og AH må kunne bevise at det du har fremsatt ikke er sant. Det du presenterer her er «bevisene», men du presiserer at «konklusjonen» foreløpig bare er en mistanke. Jeg setter mine penger på at AH ikke har nubbe sjangs på å vinne om han anmeldte deg.

      Men AH kommer altså ikke til å anmelde, selv om han er uskyldig. AH burde anmelde bekjenten for identitetstyveri om bekjenten ikke står frem. Dersom AH ikke ønsker å anmelde bekjenten (noe som forsterker mistankene mot AH) kommer han heller ikke til å anmelde Kjell, ettersom politiet da raskt vil se at noen har begått et identitetstyveri og kanskje opprette straffesak mot bekjenten (noe vi vet at AH overhodet ikke ønsker, iom at han har unnlatt å anmelde). I en eventuell sak ville også bekjentens identitet bli avslørt, og sannsynligvis havne på nettet fordi det er interessant i bloggsammenheng (det vet vi at AH heller ikke ønsker).

      Så: Catch 22 for AH, og ingen anmeldelse av Kjell.

    15. Takk Nicholas. Du oppsummerte en god del for meg faktisk. Det var beroligende lesning. Som sagt kan jeg være lettskremt (jeg er tross alt homo… hehe) men jeg er ikke dum.

      Dessverre for Andreas tror jeg denne trusselen svekker han ytterligere. Det å true noen til taushet, som jo må være lov å si at han gjorde her, vil kanskje få flere til å tro at det kan være noe han skjuler.

      Jeg skjønner at dette er en veldig vanskelig sak for Andreas. Men som sagt flere ganger. Han må rette skytset sitt mot den som kan for at han har havnet i denne klemma. Det er ikke meg… Jeg har bare skrevet om faktaene som ligger der offentlig for alle og de som har kommentert har prøvd å tolke uskyldig eller skyldig. Det må være lov. Det ER lov.

    16. Takk Konrad. Jeg føler iallefall at jeg har vendt andre kinnet til i dag… Så gjenstår det å se om Andreas slår tilbake…

    17. konrad sa : At de truer med å saksøke Kjellemann tyder jo på at de er godt forsynt med frekkhetens nådegave.

      Kjære dem korad….hvem er de?
      Du kan godt bruke ordet du om AH …

      Når det er sagt må jeg si at du ikke ligger langt tilbake når det gjelder frekkhetens nådegave…
      Som absolutt ikke er en bibelsk nådegave….

      At de kaller dem kristen og skammer dem over de som tror på bibelens ord betyr ikke at de er mer prektig enn andre kristne….

      Jeg er forøvrig en helt vanlig kristen som har fått ett nytt liv etter at Jesus tok min synd opp på korset, men ordet synd er vel vankelig å forstå for dem som er litt penere enn andre…?

    18. Som de andre er jeg sikker på at du ikke blir anmeldt. Ikke har du gjort noe ulovlig såvidt jeg kan se, og om han anmelder setter han sin egen sak i søkelyset.

      Det er klart at det da (og kanskje uansett) vil bli gravd fra flere hold for å finne ut hvem som faktisk registrerte og administrerte erotikkblogg + +.

      Er mye i denne saken som får meg til å smile, men skjønner jo at det er lettere og gjøre når man sitter på sidelinjen – 100% anonym.😛

    19. Forøvrig er det ikke kjellemann som er offeret her, men den som anklages og det er AH…
      Men kjellemann og hans disippler har en helt egen måte å deffinere offerrollen på…

      Først så kommer man med anklager og indiser og nå disse forsvarer seg så er de slemme mot kjellemann og hans disippler….og hold dere fast…de har frekkhetens nådegave…

      hmm snakk om å snu ting på hode…

      når ble anklageren den det er synd på ?

    20. Geir Rune: Her går du løs på personer igjen! Hold deg til saken og diskuter den eller hold deg vekke.

      Helst det siste, da jeg for ørtende gang må kommentere ordbruken din og personfokuseringen din.

      Du må gjerne uttrykke forsvar for Andreas – men da må du være saklig og ikke dra nivået på diskusjonene ned igjen slik du pleier. Jeg regner med at andre lesere er enig med meg.

    21. En ting du kan beskylde AH for er å skjule identiteten til en kriminell. En av AH’s bekjente er alså istand til å begå meget alvorlig kriminalitet (identitetstyveri).

      Med så lav moral på AH’s bekjentskap må man innse at muligheten er til stede for at denne personen kan benytte sitt talent til å svindle andre uskyldige for penger.

      Dette er en person som AH ønsker å skjerme for straff for det han / hun har gjort ved å skjule hans / hennes identitet.

    22. Det er lov å smile av dette også Conad😉 Vi snakker faktisk om en erotikkblogg kontra kristenblogg – og det kan nesten virke som at erotikkbloggen blir forsvart av de kristne… hehe..

      Takk for støtten iallefall😉

    23. Conad: Du har sikkert rett… men det blir altså ikke min oppgave.. Men i ytterste konsekvens ser jeg at det kanskje kan bli riktig..

    24. Kjellemann sa : Også for ørtende gang Geir Rune: JEG HAR IKKE ANKLAGET ANDREAS.

      Jeg får ta deg på ditt ord….igjen

      Konrad får bare gjensvar på sitt «personangrep»
      Men det er forskjell på den kristne konrad og den kristne Geir Rune…

      For korad er bare snill og grei….at han sier stygge ting om andre medkristne det er bare sagt i kjærlighet det…ikke sant konrad

      Geir Rune som forsvarer offeret her…..han er stygg han tenk å gjøre noe så fælt….ja tenk det…

    25. Hvem kristne Geir Rune… Jeg må nesten spørre etter alt dette; hvem er han?

      Sorry Geir Rune men nå må jeg be deg skjerpe deg en siste gang. Jeg har aldri slettet et innlegg her inne. Jeg ber deg innstendig, prøv å bruk litt vennligere tone. Da blir alle litt vennligere og sakligere. Et godt og velmenende råd. Ikke bare kall deg kristen men prøv å oppfør deg slik også.

    26. Mer lignende denne kommentaren Geir Rune vil heretter bli slettet. (sign Kjellemann)

      «Om en god venn av konrad stjeler 50 kroner , da går du selvfølgelig til politiet og anmelder forholdet ikke sant konrad…..ingen nåde der i gården…

      Tenk noe så grusomt som en erotikkblogg han fortjener jo helvetet ti ganger ti, og kanskje du kunne fått å piske ham også…

      Om han er skyldig er ikke så viktig bare han får brenne…..»

    27. Tonen er ikke mindre vennlig enn vår gode kristne venn konrad presterer, men han er på «rett side»

    28. Du vil heretter bli satt på moderering Geir Rune. Du gir meg dessverre ikke noe valg. Det betyr ikke at du er utestengt fra min blogg – men jeg vil godta det du skriver før jeg publiserer det. Evt kan du be folk her inne om unnskyldning for språkbruken din og skjerpe deg.

    29. Om du kjellemann begynner å behandle ALLE likt så skal jeg be om unnskyldning, men saktens kan både du og Ivar be mange om unnskyldning…begynn først med BOH…da først har du min respekt…

      Sjelden har jeg sett en mer onskapsfull tone over for meninger enn den du formidler her på bloggen…

      Har forresten starten en egen privat blogg kanskje jeg kan skrive litt på den for å peke på den umoral som utmerker seg på denne blogg / kanskje skape litt balanse i den negative attityd som er drivende på denne blogg…og merk det kjellemann jeg personlig tåler mye, men mobbing av mine kristne brødre og søstre tar jeg ikke nådig opp….

      Dette er ikke en trussel Kjellemann, men urett har jeg lite sans for…at du med flere sitter på deres høye hest og fordømmer en person dere ikke har beviser (kun anklager og indisier) på viser bare hvilke nivå du mfl. ligger på…

      Det skal ikke forundre meg at du må vise denne kommentaren frem også, for å fortell hvor synd det er på deg…
      Ja det er synd på deg kjellemann , virkelig synd, for ett slikt hat kan ikke være lett å bære….

    30. Jeg kan ikke la vær å spøke i all elendigheten Geir Rune: Det er da vel aldri en erotikkblogg du har startet??? ;-))
      Håper du tålte den spøken – antageligvis gjør du ikke det…

      Skriv hva du vil på bloggen din du.

      Jeg vil si deg en ting Geir Rune. Her har du sluppet til med alle kommentarer – unntatt en – du har fått sagt det du vil, selv om språkbruken din har vært ganske ekstrem til tider. Og det sier jeg som er ikke-kristen. Det er du som kaller deg bibeltro. Det samme gjør Bjørn Olav Hansen og pastor Torp.

      MEN, det disse gode bibeltroende gjør – som forresten fremhever ytringsfriheten gang på gang – er at de modererer kommentarene, sletter de gjerne og gjengir innholdet i meldingen de har slettet feil. Begge disse to hvor jeg har deltatt i bloggen til, har gitt uttrykk for at meldingene de sletter fra meg inneholder sjikane og personangrep – noe som er direkte løgn. Dette har jeg bevist i en annen blogginnlegg her på bloggen – etter at jeg begynte å ta kopier av alle meldinger jeg skrev på bloggen.
      Bjørn O Hansen har endatil gitt sine lesere inntrykk av at jeg står bak sjikane på telefon og mail. Jeg ville gi datamaskinen min og telefonen min til politiet for å få de til å bevise at jeg aldri har tatt kontakt med Hansen noen gang annet enn på mail. DA FØRST kom det melding fra Hansen om at s e l v f ø l g e l i g hadde han aldri ment å gi det inntrykket.

      Jeg ba Bjørn O Hansen om unnskyldning en gang – men jeg trakk det tilbake etter dette. Bjørn O Hansen har jugd om meg. Det har jeg også bevist. Han har «utestengt» meg fra sin blogg – og dette har jeg respektert. Hansen driver ikke en blogg men en fanside av seg selv – hvor bare hans fan kan delta og Hansen må kjenne de som deltar der personlig. Da kan de få si hva de vil – noe du og Birgir mfl har benyttet dere av til fulle. Hansen driver egne svertekampanjer mot homofile. Se feks hvordan han og dere spekulerte rundt at LLH leder Øyan oversatte en erotisk bok, dømte han og sjikanerte han. Var jeg deg ville jeg vært forsiktig. Du sitter så i glasshus.

      Dere kaller dere bibeltro i navnet – men i gjerningene er det ikke mye som ligner. Det tror jeg ganske mange ser når dere skriver på bloggene.

      Nei – det er ikke synd på meg. Ja jeg sliter med psykiske problemer ofte. Men se Geir Rune – alle som støtter meg. Det er helt greit at du oppfatter meg som hatefull. Jeg har åpent sagt at fundamentalisme fremmer hat. Det er derfor jeg gidder alt dette. Få slutt på hatet!

    31. Nå bekrefter Geir Rune det jeg har hatt ham mistenkt for en stund nå: Han synes åpenbart ikke det er så ille med en «erotikkblogg».

      Men da må man jo virkelig spørre: Er det ikke slik at utsvevende seksualitet – utenfor ekteskapet, med flere partnere og med mennesker av helt eller delvis samme kjønn – setter mennesker ut av frelsen?

      Eller gjelder dette egentlig bare for homofile? Heteroseksuelle utskeielser – som man i en gitt situasjon kunne hatt glede av selv – sørger man selvsagt for å unndra den moralske indignasjonen. Man vet jo aldri.

      Å mene at det er greit med en erotisk og/eller pornografisk blogg eller liknende, er et akseptabelt stanpunkt for alle andre enn dem som fordømmer og moraliserer over andres kjønnsliv.

    32. Geir Rune: Jeg har ikke vanskelig for å be om unnskyld til de jeg ser jeg gjør urett. Har gjort det på kristenblogg flere ganger også.

      Men kan du vise meg EN melding der noen på kristenblogg har bedt om unnskyld til meg?? (med unntak av olec)
      Det tror jeg ikke du kan. For jeg er en av de største syndefulle mennesker fordi jeg er homofil. Og dere bibeltro er bedre mennesker enn alle andre – selv andre kristne. Det viser du til Konrad her. Det er stor skam – og jeg vil kalle det for verdens største frekkhet og uforstand.

      Dere beviser gang etter gang at dere er ikke noe annet enn det vi alle er – mennesker. Vent litt med å signere denne livets bok i himmelen du Geir Rune, som du hele tiden hevder du står oppført i. Det er vel en Gud som skal skrive navnet ditt der i tilfelle. Du må nok vente på tur – slik vi alle andre må.

    33. kjellemann sa : Jeg vil si deg en ting Geir Rune. Her har du sluppet til med alle kommentarer – unntatt en – du har fått sagt det du vil, selv om språkbruken din har vært ganske ekstrem til tider. Og det sier jeg som er ikke-kristen. Det er du som kaller deg bibeltro. Det samme gjør Bjørn Olav Hansen og pastor Torp.

      Jeg tilpasser min språkbruk til situasjonen kjellemann, noen ganger er det nødvendig å bruke litt kraft i argumentasjonen…jeg vil kalle ditt ønske om å være i offerrollen ekstrem….

      Du vet kjellemann at jeg har en god husk og jeg vet hva du har uttalt i en mengde situasjoner, ja det kunne vært interresant og tatt opp din fremtreden fra du entret kristenblogg første gang med en løgn om at du følte deg dømt av oss , du sa da at du levde i ett homofilt forhold, noen dager senere levde du ikke i ett forhold likevel, men da jeg nevnte det da kunne du være hva du ville på blogg.

      Det kunne vært interresant å belyst litt av den fremtreden kjellemann liker best av alt å være ett offer…

    34. Geir Rune skriver:

      «men mobbing av mine kristne brødre og søstre tar jeg ikke nådig opp….»

      Nemlig, det vi står overfor er en slags klanstenkning hvor lojalitet til ens «egne» står over hensynet til både sannhet og rettferdighet.

      Det ligger i den religiøse fanatismens og fundamentalismens vesen, og bør ikke overraske noen.

      For man skal merke seg at Geir Rune er grenseløst tolerant når det gjelder mobbing av andre. Det har aldri vært noe stort problem.

    35. Ivar din måte å argumentere på kunne også vært interresant å belyst…

      Ivar du mener at jeg er idiot, hvorfor vil du snakke med en idiot og en bibeltro sådan ?

      Da er er godt å vite at forskjellen mellom å bli idiot-erklært og geni-erklært er ørliten

    36. Hehe Geir Rune.. Du er rett og slett ikke sann.

      Selvfølgelig kan man være hvem man vil på internet. Man kan være kvinne eller mann, gammel eller ung, singel eller gift. Noen er anonyme – noen står frem med fullt navn.

      Jeg har vært gift med en mann. Jeg har vært i forhold. Men i store deler av mitt liv har jeg vært enslig.

      Du leser nok bare det du selv vil lese. Men kanskje har du rett. Jeg har også kallt meg forskjellige nick jeg – men jeg har fortalt det etterpå og jeg har fortalt hvorfor jeg gjorde det.

      Men husk en ting Geir Rune; jeg har gjort masse feil jeg! Tror ikke du skal gå inn på detaljer på det for da blir det lange innlegg her. Jeg bare konkluderer – jeg er ikke feilfri. Det tror jeg aldri – og tro ikke at du er det du heller.

    37. Det som hadde vært interessant her Geir Runer, istedet for dette tompratet, er om DU – som en forsvarer av Andreas kunne svare på eller har tanker rundt spørsmålene til Minneapolise.

    38. ivar sa : Nemlig, det vi står overfor er en slags klanstenkning hvor lojalitet til ens “egne” står over hensynet til både sannhet og rettferdighet.

      Det er snakk om det samme som i en familie, man er villig til å beskytte fra urett…

      Jeg anser disse som å være del i min familie (som guds barn)…det er ikke feil å beskytte mennesker man er glad i som søsken i herren fra urett

      Om jeg ikke gjorde det var jeg kjærlighetsløs…

      1.tim.5.8 En som ikke har omsorg for sine nærmeste og særlig for sin egen familie, har fornektet troen og er verre enn en vantro.

      Dette må også gjelde mine søsken i troen….

    39. kjellemann sa : Hehe Geir Rune.. Du er rett og slett ikke sann.

      Det er akkurat det jeg er kjellemann….

      og nettopp det jeg omtaler handler om moral, men moral er kun viktig for kjellemann når det er kristne bibeltro som skal tas….hadde jeg gjort det samme da hadde de vært snakk om moral… ikke sant ?

      Når kjellemanns metoder belyses da er moral ikke viktig….
      Ærlighet og rederlighet handler blant annet om at man vet hvem man snakker ned…

    40. Når det gjelder klanstenkningen: Jeg er ikke så opptatt av lojaliteten innad som dehumaniseringen utad.

      Det interessante med Geir Rune – og det er virkelig interessant – er hvordan han uten å vite det selv demonstrerer de farligste trekkene ved religiøs fanatisme. Derfor er han interessant tross sin påståtte idioti.

      En laboratorierotte er også interessant, selv om den ikke er like smart som forskeren.

      Her er det tydelig at man har trukket en frontlinje og skapt et fiendebilde av menneskene «utenfor». Er man utenfor, blir man systematisk nedvurdert både moralsk, religiøst, politisk og relasjonelt.

      Det kan være slik – og må være slik – fordi menneskene på innsiden skal leve med en forestilling om at alle som ikke tror som dem, skal tortureres i all evighet i helvete.

      En slik forestilling er med på å ta verdi fra mennesker på utsiden. Men den går også motsatt vei; det er nødvendig for religiøse fanatikere å frata mennesker på utsiden verdi for å kunne forsvare at de fortjener sin skjebne. Hvis ikke, hadde ikke disse religiøse ideene vært til å holde ut.

      Mennesker uten verdi – som Kjellemann, meg selv og andre – trenger man heller ikke behandle som folk. Og man trenger i hvert fall ikke bekymre seg for at de skal behandles etter samme standard man forventer for egen del.

      Og til alle som mener at det synger et berømt Jesus-sitat i bakgrunnen nå: Ja, dere har helt rett. Denne saken demonstrerer til fulle at kristne fundamentalister – av den sorten som svermer rundt kristenblogg – ikke har noe med Jesus å gjøre, annet enn at de i forfengelighet pynter seg med navnet hans.

    41. Inntil videre kan du slappe helt av kjellemann, jeg må først ha tillatelse av Andreas og BOH før jeg går videre…
      Om disse ikke ønsker det vil jeg respektere det…

      Jeg gjør det ikke for min egen del selv om det kunne fristet…

    42. ivar sa : Mennesker uten verdi – som Kjellemann, meg selv og andre – trenger man heller ikke behandle som folk.

      Akkurat den sortens argumentasjon kunne vært kjekt å belyst…slik du og kjellemann behandler bibeltro kristne er vel knappest mennesklig, hunder hadde fått bedre behandling.
      Vi behandler dere som folk… men dere er ikke våre venner
      Er dere uten verdi?…det er ikke våre ord.

      beklager, men nå må jeg avslutte har arbeid å gjøre…

    43. Jeg regner med når denne saken har nådd slike høyder at hele mitt liv skal granskes med lupe for å finne feil. Bare finn dem – jeg vet om dem og jeg står for feil jeg har gjort. Jeg setter min ære i å være ganske så ærlig menneske. Jeg har delt mer av mitt liv på bloggene rundt om enn hva de fleste velger å gjøre. Som jeg har sagt har jeg en historie å fortelle – om å oppdage at man er homofil, stå frem som homofil, leve med holdninger rundt homofil og å leve som homofil. Jeg har ikke så mye å skjule og hvis dere finner feil som jeg har gjort så håper jeg det kommer fram og at andre kan lære av det. Jeg tror jeg har fått lære masse av egne feil iallefll.

    44. Kjellemann, på bussene i Oslo henger plakater i forbindelse med en holdnigskampanje som handler om vold mot homofile. Budskapet er at man skal anmelde slikt.

      Bak kampanjen står LLH og politiet.

      Kristenbloggefolket derimot, er opptatt av at lovbrytere og overgripere skal tilgis – slik Birgir påpeker i forhold til Andreas Hesselbergs «venn».

      Men:

      Det er ikke god etikk å tilgi slik at urett blir stående uoppgjort.

      Og det er pill råtten etikk å tilgi på andres vegne. Det er også dårlig etikk å skulle kreve av noen at de skal tilgi.

      Dette har jeg sett utspille seg i fri dressur i kristne sammenhenger selv: En pastor ble anklaget for – og tilsto – utstrakt mishandling av egne barn.

      Spørsmålet var om personen kunne vises tillit i fortsettelsen eller ikke. Og det kunne han, mente hans pastorkolleger, FORDI DE HADDE TILGITT HAM.

      Men uten å spørre mannens barn. Det var ikke interessant.

      Det er det jeg mener: Den indre, klanslojaliteten blant religiøse fundamentalister tilsier at de er i stand til å utstede tilgivelser til hverandre uten at det er interessant å konsultere den krenkede parten.

    45. 17 mai var faktisk den internasjonale homofob-dagen. Dere kan lese om den under siden homosymboler her på bloggen.

      Igjen vil jeg sitere Olav Hanto, og hva han sier når han får spørsmål feks om hvorfor den nye ekteskapsloven er så viktig for de homofile:

      Hvorfor var det så viktig for de svarte at de ville sitte på akkurat DE benkene…?

    46. Det som er så morsomt (tragikomisk?) i denne saken er hvordan kristenfundamentalistene avslører seg. Alle deres uhyggelige meninger og fobier blir lagt åpne for alle til å se. De kan ikke lenger skjule seg bak sin hvite maske.

      Storveis.

    47. Ja, Grenseløs

      Men husk, de har ment det samme bestandig. Da jeg var tenåring, var det helt legitimt og uproblematisk å hevde i menighetene at ikke-kristne mennesker hadde dårlig moral og manglet mening i livet.

      Man hadde en ide om at de hadde et stort «tomrom» inne i seg, der hvor Gud og Jesus skulle vært.

      Fra den gangen til nå har det skjedd to viktige endringer.

      Den ene er at fundamentalistene nå skriver det de tenker og legger det ut på nettet, slik at alle kan se.

      Den andre er at de – av den grunn – får respons fra verden utenom på ideologien sin. De blir stilt til ansvar for et uforsvarlig og krenkende menneskesyn.

      Og da ser vi hvordan det går.

      Kjellemann har gjort en stor og viktig jobb med å løfte steinene slik at alt dette er kommet fram i lyset. Det er ikke pent, men det er nødvendig – ikke minst av hensyn til de unge, ubefestede sjelene som kan bli trukket inn i – eller tråkket ned av – denne formen formen for religiøs maktbruk.

    48. Jeg sier det igjen: jeg er takknemlig for det Kjellemann gjør, selv om han virkelig får gjennomgå.

      Ellers hiver jeg meg på Minneapolises spørsmål. Det virker ikke som om de skal besvares, ikke er det nødvendig heller.

    49. teo&tao:

      Ja, de har alltid gjort det, og de har fått lov til å gjøre det. Men det har, utrolig nok vært et visst stemningskifte i samfunnet de siste årene. De ah rikke fullt så stort spillerom som de en gang hadde og det lamslår dem visst, så de tyr til trusler og angriper ikke-troende, slik de alltid har gjort når noe går dem imot.

      De må være nokså desperat.

    50. Det virker ikke som om de skal besvares, ikke er det nødvendig heller.

      Selvfølgelig er det ikke nødvendig, du har jo allerede bestemt at du dømmer på «generellt» grunnlag.

    51. Hehe, det er jo AH som har bestemt at det ikke er nødvendig.

      Om han er «skyldig» i erotikbloggsaken er meg revnende likegyldig. Det som er interessant er oppførselen, truslene og beskyldningene om sjikanering.

    52. Om han er “skyldig” i erotikbloggsaken er meg revnende likegyldig.

      Tja, hvis han er skyldig er han jo denne hykleren du på «generellt» grunnlag hevder han er.

      likegyldig altså?

      Du liker kanskje bare å kalle folk hyklere?

      Det som er interessant er oppførselen, truslene og beskyldningene om sjikanering.

      Til dels enig, men siden du ikke har hatt anledning til å lese de til dels stygge og ikke minst nedverdigende beskyldningene som dukket opp…

      oppførselen til AH har vært helt fin kan jeg røpe, det er verre stillt med noen av kommentatorne på bloggen her.

      Hva trussler angår tror jeg du må må slå opp ordet.

      Dersom jeg forteller deg at du må betale for ruta mi dersom du knuser den er det ingen trussel.

    53. Olec: Det er vel trussel når Hesselberg sier at det og det vil skje hvis jeg ikke gjør som han sier?

      Jeg har også tilbudt han å komme med sin versjon evt kommentere hva som er tilfelle og ikke – noe han har avslått og holder fast på at han vil gå videre hvis jeg ikke fjerner alle hans navn og alt som har med han å gjøre her på bloggen.

    54. Det jeg kaller hyklersk er måten AH har taklet denne saken på, mens han selv mener at Kjellemann må tåle det meste. Intet mer intet mindre.

    55. Olec: Det er vel trussel når Hesselberg sier at det og det vil skje hvis jeg ikke gjør som han sier?

      tja, jeg vil vel heller kalle det handling og konsekvens, men..

      Det jeg kaller hyklersk er måten AH har taklet denne saken på

      å nei du frøken Lill.

      på «generellt» grunnlag.. husker du?

    56. Samme hva det kalles for meg. Det er truende uansett. Truende for noe Hesselberg selv gjør hver dag nesten, legger ut innlegg som omhandler og omtaler personer i offentligheten. Og jeg vil vel ikke akkurat si at spekulasjonene er noe mildere på kristenblogg. Men dette handlet om han selv da så…

      Mange som kontakter meg tror det handler om at han kan gjøre det for å få oppmerksomhet. Typ all reklame er god reklame. Jeg utelukker ikke det. Bloggen er nettopp solgt og han trenger lesere. Hva var Magazinet før karrikaturtegningene? Noen som hadde hørt om dem? Kanskje «kompisen» jobber i Magazinet?

      (til forsvarerne av Hesselberg: Vær snill å legg merke til spørsmålstegnene…)

    57. Jeg utelukker ikke det. Bloggen er nettopp solgt og han trenger lesere.

      Beklager min venn, men resonementet er feil.

      Det nytter ikke å prute etter at du har sagt «Jeg tar den».

      Oppgjøret AH fikk endres neppe av hva som skjer etter at han har solgt

    58. Jeg lurer på en ting: Til dere forsvarere av Hesselberg. Sender dere spørsmålene videre fra bloggen her til Hesselberg, og han forteller dere hva dere skal svare? Noen ganger virker det som dere nesten er slaver av Hesselberg og ikke har egne meninger. Når jeg skriver om denne saken har jeg alltid mange spørsmålstegn. Det har ikke dere. Er det fordi dere vet ALT om Hesselberg?

    59. Vet du Olec hva kontrakten Hesselberg har med Magazinet inneholder? Og hva om Magazinet ønsker seg flere lesere – kristenblogg er vel noe de har kjøpt i håp om å øke lesertallet? Kanskje det er de som tenker all reklame er god reklame? Som sagt – hvem kjente til Magazinet FØR karrikaturtegningene? Jeg hadde iallefall aldri hørt om dem før.

    60. Hmm, jeg er ser at navnet Konrad er nevnt et par ganger, det er ikke meg dere snakker om vel?🙂

      Ellers synes jeg erotikkblogging er langt mer sympatisk en den lysebrune kristenbloggingen. Den godeste Andreas Hesselberg har altså ingen grunn til å skamme seg over at han blir koblet med denne erotikkengreia. Mer gladsex i hverdagen er av det god!🙂

      Karikaturtegningen fremstår som et desperat tiltak for å skaffe litt PR for et tidligere obskurt Magazzzin. Det kan tenkes, jeg vet ikke.

    61. Artig at Kristenblogg-gutta danner en kompakt og lojal klan, det synes som de igjen har GLEMT barnelærdommen fra Bergprekenen:

      «Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som krenker dere og forfølger dere. Og om dere hilser vennlig på deres egne, er det noe storartet? Gjør ikke hedningene det samme?» (Matt kap 5)

      Stå på gutter! Med litt innsats klarer dere kanskje å bryte enda flere gode kristne moralregler. 😉

    62. Som sagt – hvem kjente til Magazinet FØR karrikaturtegningene? Jeg hadde iallefall aldri hørt om dem før.

      HEHE, vel, du var vel neppe målgruppen anyway.

    63. Er det bare meg eller føler flere det samme – fDe 3 hvitsnippede forsvarerne til Hesselberg har egentlig bare bidratt med en ting i denne saken:

      Hesselberg har sagt at han er uskyldig og da ER han uskyldig.

      For å bruke Olec sine egne ord. Det er bra de ikke sitter i jurytjeneste…

    64. Ja, for det handler jo – som Geir Rune så vakkert sier – om at brødrene beskytter hverandre. Helt uavhengig av sakens fakta.

    65. ivar sa : Ja, for det handler jo – som Geir Rune så vakkert sier – om at brødrene beskytter hverandre. Helt uavhengig av sakens fakta.

      like vakkert er det med «brødrene» Ivar og og kjellemann….de beskytter også hverandre….også helt uavhenig av sakens fakta

      Ellers kjellemann har jeg fått svar fra Andreas han ønsker ikke at jeg skal skrive noe …det respekterer jeg…

      BOH har ikke svart ennå, men jeg tenker ikke skrive noe om jeg ikke kan få bruke begge kilder….

      Men det ser ut som lufta er på vei ut av ballongen uansett..og da er det kanskje dumt å blåse mer luft inn..ikke sant.

    66. Geir Rune: Jeg og Ivar er ikke brødre. Vi har ikke møtt hverandre en gang. Det er mange forskjeller på meg og Ivar – men det har jo egentlig ikke du noe med.

      Hva er sakens fakta Geir Rune? Opplys meg!

      Du skriver hva du vil her du Geir Rune, men du er under moderering. Den første på denne bloggen. Du vet at du egentlig ikke er velkommen her. Men du får lov fordi jeg har ikke egentlig lyst å nekte noen å skrive her.

      Jeg lurer noen ganger på om jeg skal lage et eget blogginnlegg bare for deg, hvor du kan få sagt akkurat hva du vil og spy ut alt det du tydeligvis har så enormt behov for å få ut å si om andre. Da kan iallefall folk velge bort å lese all denne dritten din.

      Det er fryktelig trist at du er slik Geir Rune. Man mister så respekten for deg. Det dummeste med det – kjenner jeg på – er at du gjør meg så jævlig forbanna. Og det synes veldig når jeg skal svare deg. Jeg havner ned på ditt nivå og det er fryktelig irriterende. For ellers klarer jeg å snakke hyggelig og normalt. Overalt ellers – bare ikke i kontakt med deg (og Birgir). Og jeg synes det er noe veldig rart her. For jeg tenker; Er det slik Gud virker gjennom deg? Er det dette som er å være bibeltro? Får du veldig mye støtte fra andre bibeltro – at det er riktig slik du svarer andre?
      Klarer du å svare meg seriøst og ordentlig på dette tror du? Jeg vil gjerne vite.

    67. Jeg vil gjerne si en ting om det å ta noens ord for gitt.
      Dere mener altså at når Hesselberg sier han ikke står bak disse erotikkbloggene, så skal vi bare tro han.

      Hva skal dere si neste gang når noen som feks ikke er «på deres side» når de sier en sak er sånn og sånn. Skal dere da tro på vedkommendes ord da også?

      Hvis det kommer frem klare beviser for at en person står bak feks et ran, men vedkommende er kristen og vedkommende sier at det var ikke han. Skal vi bare tro han da? Skal vi ikke sjekke faktaene, sjekke bevisene, sjekke hvorfor vi mistenker han?
      Og hvis denne personen virkelig er uskyldig og hvis det viser seg at folk dømmer han og dette kanskje vil ødelegge mye for fremtiden hans – ville det ikke da være naturlig at vedkommende ville kjempe for sin uskyld og legge frem alle mulige beviser på sin uskyld?

      Se bort i fra denne saken med Hesselberg. Men dere sier altså – og det er det jeg griper fatt i – at man skal tro en på hans ord. Er det fordi han er kristen? At kristne ikke lyver? At kristne ikke gjør noe galt? Jeg synes det ville være interessant om dere sa noe om dette.

    68. Kjellemanns sa : Hva er sakens fakta Geir Rune? Opplys meg!

      Sakens kjerne er at du trenger noen å hate noen å slå flate…

      Etter at BOH ikke ville svare deg lenger måtte du finne noen andre å hate…
      Og da passer det godt med Andreas som også er kristenfundamentalist……og en forsvarer av det opprinnelige ekteskapet

      Ikke vær lei deg kjell morten jeg er også lei deg…og tro det eller i jeg har null respekt for deg…
      Det betyr ikke at jeg hater deg, jeg nærer ikke «slike eksklusive følelser» som Ivar så vakkert uttrykte det…

      Seriøse svar får de som opptrer seriøst…du har en lang vei å gå…

    69. «Lufta er på vei ut av ballongen»??
      Det tviler jeg på. Hesselberg skal jo kanskje gå til politi, melde meg til datatilsynet, anskaffe advokat og prøve å få slettet bloggen min. Jeg har ikke slettet navnene hans og jeg la ut igjen innleggene.

      Var det en trussel allikevel? – Og Hesselberg regnet med at jeg ville bli pisse redd og slettet alt slik at det ikke ble noe diskusjon rundt denne for han meget pinlige saken?

      Leste jeg kommentarer som «dette hadde du vel ikke regnet med»..

      Lyver Hesselberg? Holder han ikke ord?

      Jeg later som jeg er tøff nå – men jeg BLIR redd når jeg skriver det jeg skriver. Jeg er ikke tøffe tøffe mannen. Det vet Hesselberg. Det er mye som kan tyde på at det er nettopp dette som er taktikken hans. Bilbeltro mannen skremme vettet av homomannen. Skremme fordi saken er så vanvittig pinlig for han. (Og jeg har fortsatt ikke dømt Hesselberg.) Men det ER pinlig for han uansett. Og han vet at folk vil tro hva de vil. I hvertfall fordi han ikke «gidder» å gi folk beviser for at det ikke er han som står bak.

      Regnet Hesselberg med at «luften vil snart gå ut av ballongen»?

      Det er noe som ikke stemmer her. Ikke her heller..

    70. «Sakens kjerne er at du trenger noen å hate noen å slå flate…»

      Ok, du mener virkelig at jeg bare er et ondt, ondt menneske. Er det bare meg eller er det alle andre på bloggen her også som stiller samme spørsmål som meg? Er alle onde, andre enn deg, fordi du er bibeltro?

      Etter at Bjørn Olav Hansen (hvorfor skriver du ikke navnet hans? Han er jo kilden din!) sluttet å svare meg?? Jeg har ikke skrevet på bloggen hans siden han utestengte meg fra bloggen. De anonyme som er slettet på bloggen hans etter det er ikke fra meg skjønner du. Men det er vel gjerne det Bjørn O Hansen gjerne vil gi inntrykk av. Det er jo typisk han. Men Bjørn o Hansen er kristen pastor og da skal man tro alt det han sier sant. Selv om jeg har bevist at han lyver. Skriftlig her på bloggen…

      Åjoda Geir Rune. Du hater meg dypt og inderlig. Det tror jeg er noe alle kan se ;-)) Men du kan ikke si det du – nettopp fordi du kaller deg kristen og bibeltro. Det er liksom ikke helt etter boken det..

      Men Geir Rune for tusende gang snart. DU TRENGER IKKE VÆRE HER. Du er ikke engang velkommen! Jeg kan ikke huske at du noen gang har tatt en spøk, eller gitt ros eller sagt noe fint – noen gang. Altså er jeg faktisk så ond som du sier, eller så er det du som burde forbedre deg litt. Bare litt… Vær så snill… ;-))

    71. Og nå har du egentlig bare opplyst dine fakta om meg. Jeg lurte egentlig på dine fakta om saken med de erotiske bloggene og Hesselberg. Du har egentlig bare sagt at vi skal tro på han. Og jeg spør: gjelder det bare Hesselberg eller gjelder det alle – kanskje også meg?

    72. Du vet hva jeg mener kjellemann om Andreas-saken, jeg tror nemlig på det Andreas sier

      Dette er en typisk storm i vannglass…slike stormer har en tendens til å renne ut i ingenting, om du har bevis og da mener jeg håndfaste bevis må de fremlegges…om ikke disse kan fremskaffes må saken henlegges….(på politispråk)

      Om det er så at du er snill og god mot alle…kan du ikke skrive noe godt om Andreas og BOH på din blogg …da hadde du imponert kjellemann…

      Kan ikke se at verken BOH eller Andreas har behandlet deg dårlig selv om du sier det…å møte motstand for sine meningers skyld er ikke ondskap iallefall ikke i min verden.

    73. kjellemann sa : Geir Rune svarer sjelden på spørsmål – enda han hevder han sitter med fasiten… jaja..

      jeg trenger å sove også kjellemann…

    74. Geir Rune: Der kommer det igjen. Du skal liksom fortelle meg – og andre, hvordan jeg er blitt behandlet og hvordan jeg bør ta denne behandlingen. DU opplever ikke, DU synes ikke…

      DU kan ikke se at jeg har blitt dårlig behandlet. Er du meg? Er du homofil? Er ditt liv blitt kalt avskyelig og perverst? Kan du overhode uttale deg om hvordan jeg opplever all den dritten som er blitt sagt til meg i de par årene jeg har deltatt på disse bloggene?

      Jeg har bedt om unnskyld jeg når jeg har blitt sint og usaklig. Jeg hadde en egen post her på bloggen med unnskyldning til Bjørn O Hansen – men jeg trakk den tilbake fordi Hansen ville ikke be om unnskyld tilbake. Jeg har mottatt unnskyldninger bare fra Olec. Ellers kan jeg ikke huske jeg har mottatt noen unnskyldning fra noen andre på kristenblogg. Dere hevder jo at dere sitter med fasit – så dere føler vel ikke at dere trenger å be om unnskyldning.

      Når det er sagt har jeg blitt kontaktet flere ganger av kristenfundamentalister på mail og som jeg har god dialog med. SELV om vi er på to planeter i forhold til tro og enkelte meninger.

      Jeg har gjort masse feil og jeg har sagt masse galt. Det har jeg aldri lagt skjul på. Og det skal jeg be om unnskyld for. Men hva med motsatt? Du har mulighet til å be om unnskyld nå Geir Rune.

    75. Geir Rune skriver:

      «like vakkert er det med “brødrene” Ivar og og kjellemann….de beskytter også hverandre….også helt uavhenig av sakens fakta»

      Dette tjener som eksempel på et helt konsekvent trekk hos Geir Rune: Han forsvarer seg selv og brødrene med å vise til at andre angivelig er like ille.

      Det er det jeg kaller «åduah-etikk».

      Problemet er bare at det ikke virker. Det hjelper ikke at andre er like ille som en selv; egne handlinger og egen moral blir ikke bedre av den grunn.

      Hva om vi ikke hadde vært like ille – hvordan skulle da Geir Runes framferd blitt vurdert?

      Geir Rune hevder han er bibeltro (hvilket selvsagt ikke er sant, men just for the sake of argument), hvor i skriften finner han belegg for å forsvare egen synd med å vise til at andre synder minst like mye som ham selv?

      Jeg ser at Geir Rune igjen bagatelliserer å skulle tjene penger på andres mulige fortapelse. Nå er det blitt til en storm i et vannglass. Hvilken bibeltroskap! Hvilken fromhet!

    76. kjellemann sa : …. så lenge Geir Rune sover da?? ….

      Etter soving venter jobb…noe må holde hjulene i gang også…

      Unnskyldning kjellemann for hva?…at jeg sier mot deg kvalifiserer ikke til unnskyldning… kan ikke se at jeg har fornærmet din person heller….
      At du har en homofil legning har aldri vært ett tema for meg, det er ditt fulle og helt rettmessige valg, jeg har kun kritisert din urederlighet….

      …men du kan du kan gjerne være mer konkret?

    77. Ivar sa : Det er det jeg kaller “åduah-etikk”.

      Du må gjerne fortelle «denne idioten» hvilke etikk det er…
      Er det å beskytte de du er glad i som er slik etikk?

      Ivar sa : Jeg ser at Geir Rune igjen bagatelliserer å skulle tjene penger på andres mulige fortapelse. Nå er det blitt til en storm i et vannglass. Hvilken bibeltroskap! Hvilken fromhet!

      Kan ikke se at noen tjener penger på å bli lurt, men noen ser ut til å slå seg på annen manns ulykke…
      Bibeltroskap er å vise troskap med det skrevne ord om det står du skal elske din neste som deg selv …
      Da har vi lov til å sette oss selv i den persones sted å kjenne etter om man selv ville vært i samme situasjon…
      Om svaret er nei kan man vise nåde, eller sagt med ett annet ord man kan la vær å kaste stein.

      Ingen kan si at de liker å bli urettmessig anklaget og da snakker jeg på «generellt grunnlag» (som linn bruker å si…)
      Selv ikke Ivar liker det….

    78. kjellemann sa : Tror det er en del spørsmål som står ubesvarte. Men fint at du har tid nå da og vil svare feks fra kommentar 82

      Om jeg skal gi andre svar enn det jeg har gitt før, det kan jeg umulig gjøre…

      Det jeg vet og er rimelig sikker på er at Andreas var like overrasket som alle andre over disse bloggene…kan ikke se at han på noen måte har spilt med uredelige kort, de mailene jeg har fått er fra en mann som er oppriktig oppgitt….

      Personlig synes jeg at han skulle ha avslørt den som spilte ham dette pusset, men jeg respekterer at han velger å beskytte denne personen selv om det er ubehagelig for ham selv…

      For meg er en slik attityd, mer verdt enn en dømmende…
      Lovbrudd ? ja kanskje (ang. idtyveri) den eneste skadelidende i dette tilfellet er Andreas…om han velger å vise nåde er det en dårlig egenskap?

      Den som er uten synd kan kaste den første stein sa Jesus, denne kvinnen var knepet på fersken dvs. de hadde håndfaste bevis og kunne etter moseloven steines, men likevel pekte Jesus på nåden…

      Andreas er anklaget for noe det ikke er håndfaste bevis på…men absolutt ingen nåde vises…steinene hagler…

      Når ivar vurderer sin fromhet hva med alle steinene han har kastet…gjør dette deg eksta from??

    79. Jeg satte veldig pris på svaret Geir Rune og at du ga meg din mening. Jeg forstår også godt hva du mener. Selvfølgelig er denne saken veldig uheldig for Andreas. Jeg skulle ønske også at han gjorde alt han kunne for å få frem hva som er sannheten. For hans egen skyld. Og det mener jeg om det så skulle vise seg at det var Andreas som sto bak. Det ville det stått respekt av. Vi gjør alle feil.

    80. Jeg kom over velkomsthilsenen til erotikkblogg.no. Den er underskrevet med bokstavene UW…

      Velkommen til Norges nye erotikkblogg, åpnet 17. april 2008!
      av uw (ikke bekreftet) den 17 april, 2008 – 17:31

      Erotikkblogg.no er et nettsted hvor alle kan dele tanker, erfaringer og fantasier om sex, og få tilbakemeldinger, tips og reaksjoner fra andre. Tankene kan få fritt spillerom! Skriv om dine seksuelle erfaringer, dine seksuelle fantasier, eller kanskje du har lyst til å skrive en erotisk novelle? Alt kan du gjøre på Erotikkblogg.no

      Vil DU være en av de første til å skrive på Erotikkblogg.no?

    81. Tilbaketråkk: Status quo “Størst av alt er kjærligheten” « STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN !

    Legg igjen en kommentar

    Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

    WordPress.com-logo

    Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

    Twitter picture

    Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

    Facebookbilde

    Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

    Google+ photo

    Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

    Kobler til %s