Nå ser eg sola – Bjørn Eidsvåg


– Har hatt det fælt
Har gjort møkje dumt
og bare låst meg inne.

– Har vært ein tosk
syns synd på meg sjøl
har vore døv og blinde.

– Har vore på leit etter
noke eg har kalt identitet
Harholdt på å drukna i ein pøl
av sjølmedlidenhet.

Refr.
Nå ser eg solå
nå kjenn’ eg varmen
nå hør eg byen
musikken og larmen
Nå ser eg sol å

nå kjenn eg varmen
eg kjenne det krible
nå skrur eg på sjarmen
og går ut.. ..

– Har hatt det fælt
Har gått rundt meg sjøl
og bare glodd i speilet.

– Har gravd meg ned
Har grubla og tenkt
men aldri kjent meg heile.
– Då kom du og trakk fra gardina
så lyset flomma inn
Du sa eg va flott, og det va mange
som trengte varmen min.

Ett svar til “Nå ser eg sola – Bjørn Eidsvåg

  1. Åå,den blir jeg i godt humør av! Gikk og sang på den hele folkehøgskole-tida. Har enda ikke tilgitt meg selv for at jeg ikke gadd å gå på konseren han hadde der oppe. Tenk det..!

Legg igjen en kommentar

