Om feige sjikanemeldinger


Jeg har i den siste tiden mottatt en rekke meldinger her på bloggen som jeg vil karakterisere som sjikanemeldinger. Noen er ondsinnede, nesten truende og noen «gjør narr» av meg og homofili/homofile og er relativt uskyldige. Totalt er det vel en 15 meldinger jeg har mottatt.

Noen av dem finner du blant annet her.

 den mars 19, 2008 kl. 5:39 pm Geir Borgumstad

Dette landet oversvømmes av homser, kristenfundamentalister og muslimer. Vi er i ferd med å bli en degenerert nasjon. Det er flott at dere homosvin og disse religiøse går i tottene på hverandre. Jeg liker det. Ta gjerne med muslimene også. Hvorfor skal de diskrimineres?

Når det gjelder bilde og navn, er det min oppriktige mening at i alle fall bildet av deg bør være her så alle ser hvor jævlig Pikksuger’n fra Skien ser ut.
Kanskje du suger AIDS i deg en dag? Det ultimate måtte være at du suger AIDS på deg fra pikken til en kristenfundamentalist eller puler på det på deg fra ræva til en muslim. Eller helst begge deler. Haha!

 den mars 19, 2008 kl. 6:32 pm Arild Borgumstad

I likhet med kristen og muslim fundamentalistene burde dere homser gå ut i skogen og kollektivt skjære hue av dere.
Århundrets happening!
Sånn at dere går så raskt som mulig går tilbake til jord igjen som den feil-konstruksjonen dere nå en gang er. Så er det å håpe at naturen av den jorda igjen kan frembringe noe mer vellykket.

Flott bilde av deg! Kjekt å printe ut og bruke Kjellemann i kjelleren for å holde borte rotter. Kan du legge bildet ut i større format? Eller hva med et der du stiller i tangatruse?

 den mars 20, 2008 kl. 8:28 am Ali Batha

Hei. Jeg heter Ali Batha. Jeg er muslim. Det er flott at en feit homo som ser ut som et svin – svin er et urent dyr så det passer bra – angriper kristne svin. Drep gjerne hverandre! Ikke bare bruk ord! Ta på deg et bombebelte og besøk en kirke i dag! Gjør noe mer enn å prate, ditt feite svin!

At menn puler menn bak og så suger hverandres pikker er sykt. Muslimer gjør ikke sånt. Dersom noen dekantente muslimer som har vært utsatt for sterk vestlig påvirkning likevel gjør det, henger vi dem.
Der vi er sterkest, dreper vi kristne også, selv om de ikke er homser. De stiller litt høyere enn homsene på rangstigen. Derfor gir vi de kristne den æren at de drepes ved enten å skjære strupen over på dem, eller gi dem en kule.

I et fremtidig Eurabia vil det ikke finnes kristne igjen fordi dere kristne ikke får så mange barn, enten fordi så mange dere er homser elle fordi dere rett og slett ikke vil ha barn siden barn står i veien får den karrieren deres.
Vi muslimer får barn, og vi er ikke homser, så vi overtar Norge og Europa en dag. Det høres vel bra ut?
Insha’Allah!

Meldingene og IP adresser er gitt til politiet.

Felles for meldingene er at de har ulike IP adresser eller har samme IP adresser men ulike navn – de kommer gjerne etter hverandre så det er sannsynlig at det kommer fra samme person.

her er noen eksempler på de som IKKE har vært publisert:

  1. Olemann | olemann_fred@ownermail.com.com | IP: 90.50.86.—Så den bleikfeite homogrisen har kontaktet store sterke mandige purken til å passe på seg? Ha!20. mar 15:50 — —————-— Les innlegg “Burde jeg være redd?”
  2. Erlend Sivertstad | erlendsivertstad@mysivertstadmail.com | IP: 128.238.35.—Haha! Så nøff-nøff har vært i kontakt med store sterke purken som sier de skal beskytte fete homo-nøff-nøff mot å lese ting nøff-nøff ikke liker å lese?
    Patetisk!
    Logg av og at deg et tak!
  3. 20. mar 10:50

(i IP-adressene er de siste tallene fjernet)

Det er ikke så veldig plagsomt for meg å få disse meldingene annet enn at de normalt vil bare bli slettet eller overlevert politi. Det er jo faktisk meldinger som mer enn annet viser uintelligensen til den som sender dem. Og ikke minst viser de en veldig stor feighet når de ikke tør å stå ved ordene sine med fullt navn. Jeg skal jo heller ikke legge skjul på at jeg synes det er veldig ubehagelig å vite at de som sender disse meldingene er anonyme.

Hvem som sender dem? Jeg kan ikke utelukke at de kommer fra kristenfundamentalister siden jeg har vært i heftig diskusjon med en av dem i det siste. Litt påfallende er det jo at disse meldingene plutselig kommer nå i ettertid av dette.

Ellers er det jo tydelig at det er homohat som driver dem og som sympatiserer på mange måter med kristenfundamentalister akkurat når det gjelder homofili. De bruker iallefall mye de samme ordene, perverst og avskyelig.

Jeg legger også merke til at det er ingen av de mange kristenfundamentalistene som er inne på siden her hver dag som direkte har tatt avstand fra disse meldingene. Tvert imot har det heller vært «mer enn antydet» at jeg selv har stått bak sjikanemeldinger til en viss person – og som ikke ble avkreftet før jeg antydet å be politi gå gjennom telefon og mail for å få meg vekk fra disse ryktene. Vedkommende har flere ganger antydet eller latt det stå åpent, at jeg står bak meldinger til han som bl.a inneholder påstander om hans helse. Disse meldingene hvor han mener jeg har kommet med slike påstander er slettet. Påstandene hans er direkte usanne, men jeg blir maktesløs og får ikke bevist det i og med at han har slettet alt mitt forsvar angående dette og også selve meldingen han hevder jeg har kommet med disse påstandene. Disse slettede meldingene kaller han i sin tur igjen for sjikane og personangrep.

I motsetning til denne omtalte bloggeieren har jeg publisert meldinger jeg mener inneholder sjikane og uriktige påstander så kan folk selv se. Det ville vært feil og uredelig av meg å slette disse meldingene og så skulle jeg selv gjøre rede for hva som står i dem – farget med forutinntatthet og av mitt syn. 

Jeg PRESISERER at jeg IKKE tror det er denne bloggeieren som står bak disse sjikanemeldingene til meg – men jeg kan ikke utelukke at det er som et resultat av de kranglene vi har hatt på hans blogg og de antydningene han har kommet med om meg, eller at det er mennesker som støtter vedkommende. Jeg VET IKKE men kan så absolutt ikke utelukke det. At noen av meldingene også gir uttrykk for hat til kristne kan også bety et dekke for å rydde bort mistanke om at det er en «kristen» som står bak.

Og med dette har jeg et spørsmål til bloggverden:

Når man får slike sjikanemeldinger eller meldinger man opplever som ubehagelige – skal man la de stå eller skal man slette de? Og hvis man sletter de – er det da riktig å referere til dem?

Jeg ser at det er flere som har opplevd sjikanemeldinger i bloggverden i det siste. Hvordan skal man forholde seg til dette?

Jeg savner noen retningslinjer om hvordan man skal behandle slike saker og jeg savner et sted man kan gå og klage til når man opplever både når man urettsmessig blir beskyldt for sjikanemeldinger og når man selv mottar slike.

 

40 Svar til “Om feige sjikanemeldinger

  1. Jeg synes at BOH skal lese denne bloggposten langsomt og mange ganger, både innenat og høyt for seg selv, slik at han lærer seg hva ekte sjikane er.

  2. Hmm.

    De virker veldig opptatt av tiss og rumpe, synes jeg. Og Arild, da – han vil ha bilde av deg i tanga. Tror Arild egentlig er litt begeistret for deg, jeg. Og så veit han ikke helt hvordan han skal få sagt det, åsså blir`e så gæli alt samma. Han sliter med flørtebiten, det er ikke til å stikke under en stol.

    GeirArildAli – det er ikke lett å slite med masse sånne uforløste følelser, men ikke gi opp – det er hjelp å få, selv for de mest håpløse tilfeller. Medisinering kan brukes i en overgangsperiode, om du sliter ekstra mye. Snakk med noen, ta fatt i problemet. Ikke skam deg så mye.

    Gå til et speil, pust dypt inn, se deg selv i øynene, og si til deg selv:

    «Noen andre enn mamma KAN kanskje elske meg etterhvert»

  3. Så lenge noen har ønsket å publisere dem, synes jeg det er greit å gjøre som du gjør — slette dem og så gjerne publisere dem når du ønsker.

    Ha en fin dag, mvh Pål Berge

  4. Jeg har klippet denne fra BOH blogg også i dag. Jeg kaller dette også feighet for den er gjengitt på en blogg jeg er utestengt fra og bloggeier tillater at andre baktaler meg uten at jeg har mulighet til å forsvare meg. Geir Rune kan være tøff nok og redelig nok til å skrive det han mener om meg på bloggen her hvor jeg har mulighet til å forsvare meg.

    Geir Rune sa…
    kjell Morten alltid er det hans følelser som blir tråkket på…og det er forferdelig.

    Selv tramper han ofte og lenge på andre sine følelser uten at det er forferdelig.
    Da er det bare på sin plass….

    Hmm…slik tankegang minner om dårlig selvinnsikt, noe Kjell Morten ikke skammer seg over tvert imot forsvarer han denne dårlige oppførselen.

    Løgner er Kjell Mortens spesiallitet, han ynder å kalle andre løgnere og kjærlighetsløse, men igjen denne totale mangel på selvinsikt. Ut fra hans munn spys eder og galle, men da er det på sin plass mener denne selverklærte kjærlighetsapostel…

    Hans kamp er for andre sier han, men så lenge jag har hørt ham…har det alltid vært hans egen person som er i sentrum ingen annen.

    Ingen er mer offer enn Kjell Morten, det kan man lese av det han skrivere for det skinner tydelig igjennom….

    Ellers Bjørn Olav jeg kommer heller ikke å godta denne såkalte ekteskaps – lov…for ekteskapet er for for mann og kvinne og kun det…

    1:50 PM

  5. Syntes det faktisk er ganske uhørt å skrive slike meldinger til folk. Kanskje ikke alle tar det med «like godt humør» som deg. Syntes du er en snill gutt som ikke vil noe vondt jeg, kjellemann. Er faktisk en liten beundrer uten å være homo selv. Det viktigste nå er ikke å få bukt med disse meldingene, men få bort holdningene til homoseksuelle folk. Syntes du gjør en stor jobb her.

    Boblemannen 😉

  6. Dette er jammen meg noe av det sykeste jeg har sett. Skjønner ikke hva som feiler disse folka???

    Stå på du, Kjellemann!
    Tenker på deg!!

  7. Så typisk. Når argumentene ikke har noe hold, angripes personen. Stå på, Kjellemann.

  8. Kjære Ivar: Jeg vet ikke hva slags sjikanemeldinger BOH får for de er det vel bare han som ser, han som tolker og han som gjør seg opp en mening om. Jeg tror han bryr seg pokkern om jeg får sjikanemeldinger – mye av det som står her er jo ord han selv bruker om homofili – eller unnskyld.. «Bibelen sier om homofili». Bibelsitater er så lettvinte og enkle å bruke på/om andre. De vender feks ikke akkurat andre kinnet til selv må vite…. Takk for støtten Ivar – alltid!

    Kjære Mytteristen: Føler meg ganske sikker på at jeg ikke vil ha Arild. Tror ikke han er så pen – dog aner jeg jo ikke for det fulgte ikke akkurat med bilde av ham selv. Mest sannsynlig er han alene – og bitter over de mange gode tingene som har gått han forbi i livet. Egentlig er det kanskje synd på han?
    Takk for støtten iallefall.

    Kjære Mobilblogg 1: Det gjøres kanskje i et forsøk på å målbinde meg. Få meg til å holde kjeft. Slik er det med kristenfundamentalister også når de synes jeg heller bør jobbe i hagen min og lytte til grand prix i stedet for å diskutere med dem. Jeg vil gjerne få lov å jobbe i hagen og lytte til grand prix med en visshet om at jeg er like mye verdt som alle andre og har like rettigheter som alle andre. En god venn av meg svarer andre når det er spørsmål om hvorfor det er så viktig å kjempe for ekteskapsloven for homofile: Hvorfor var det viktig for svarte å sitte på akkurat DE benkene – de hadde jo andre benker de kunne sitte på.
    Godt sagt! Takk for støtten!

    Kjære boblerommet: Er enig med deg. Holdningene må endres. Jeg gjør det jeg kan med de tankene jeg har. Jeg er dog bare meg selv – men med en historie og en erfaring jeg tror ligner mange andre homofiles. Den vil jeg gjerne fortelle om. Mange misforstår og mener at jeg forsøker å fremstå bedre enn andre. De har delvis rett. Jeg HAR det bedre enn mange homofile – ellers ville jeg ikke orket alt dette heller. Fordi jeg har det bra selv så er det ikke riktig å ikke bry seg med andre. Det burde kristne også forstå – ikke misforstå.
    Takk for gode ord!

    Kjære Victoria: Takk for all støtte og gode ord du alltid gir meg. Aller mest synes jeg disse menneskene er feige – og ja, det er faktisk sykt å sende slike meldinger. Jeg lurer på om de føler seg bedre etterpå – og hva tenker de at de har oppnådd?

    Kjære Elisabeth: Ja det er jo typisk. Skjønner at det kan være lett å gjøre det. Men stå for det! ikke vær så feig at du bare tør å stå for det anonymt!
    Takk for støtten!

    Så til slutt noen ord til Geir Rune som er så feig å ikke ta diskusjonen her han finner meg (det gjelder flere også)
    Det er forskjell på angrep og forsvar. Dere må gjerne si hva dere vil på disse bloggene deres – men ikke regn med at alt blir oppfattet som godtatt. Kommer dere med ekstreme uttalelser så må dere tåle også å få motstand. Jeg har jo selv fått oppleve hvor lite BOH tåler…

    Jeg innrømmer glatt at jeg har vært sint og frustrert jeg – jeg hater til og med noen ganger. Skulle bare mangle når man ser holdningene dere har om andre mennesker. Det er jo ikke bare homofile som angripes av dere – men alle som ikke er som dere – ja selv andre kristne. Det er jo nettopp krig og ufred dere skaper. Ja, jeg er med på det – men det er tross alt dere som starter det hele der dere sitter med deres bibel og slår rundt dere som om dere slo etter plagsomme fluer. Se litt rundt dere hvem det er som er enig med dere og som bruker samme ord som dere.

    Dere eier ikke tro, dere eier ikke Gud og dere eier heller ikke Bibelen. Dere lever ikke etter den selv engang. Dere er ikke alene i verden for dere eier ikke den heller. Det er plass til alle på denne jord. Lev etter reglene deres selv og pass deres egne liv slik dere selv ønsker å leve dem. Det skal ikke jeg bry meg med. Men da må også jeg få lov til det. Til og med stå overfor min Gud og love evig troskap til den jeg elsker – hvis det er det jeg vil.

  9. Jeg velger å ikke ta stilling til noe i denne «konflikten» (en sak har ofte to sider, selv om det i dette tilfellet virker soleklart)…

    Ape, idiot og dust er det visst ikke lov å kalle en politimann i Oslo, men drittsekk slipper man unna med. “Din jævla hestkuk” er det greit å kalle en politimann på Helgelandskysten.

    Vet ikke om det hjelper noe, for lov om ytringsfrihet er ganske «grå» i dette området.

    Ellers: tøfft av deg, Kjellemann. Å fortelle åpent om egen legning. De som kommenterer anonymt da fremstår som pingler.

  10. Hei Petter: Jeg ber ikke om at folk skal ta stilling. Jeg ber ikke engang om at folk skal like meg. For å ta stilling i en sak må man kjenne hele saken – ikke bare det jeg forteller. Det spesielle i denne saken er at det jeg forteller/forsvarer blir slettet samtlige meldinger så folk fikk jo ikke sett min historie.

    Tror det synes ganske opplagt når man ser på vedkommendes blogg og ser alle innleggene som er slettet og kommentert slettet pga sjikane og personangrep. Vel, nå er jeg til og med utesteng med beskyldninger om å ha angrepet hans familie (!)

    Men det er for andre å avgjøre – om det skulle være noen interesse. Jeg har kopiert alle slettede innlegg og lagt dem ut på en post her på bloggen.

    Jeg er klar over muligheten til å «flagge» enkelte blogger som driver useriøst eller imot reglene. Men ofte er disse bloggleverandørene engelskspråklige. Ofte forstår de ikke hva som er problemet fordi de kan ikke sette seg inn i språket og meningene i bloggen.

    Når man går til politi og anmelder sjikane så er det alltid en mulighet for at de ikke har kapasitet til å ta seg slik sjikane eller trusler. Selv om de var behjelpelige og forståelsesfulle i Porsgrunn så tviler jeg på at det er slik overalt, feks i Oslo.

    Etter hva jeg har forstått er det et økende problem i bloggverden og på internet generellt. Har jo lest mye om dette også i forhold til mobbing blant skoleungdom og rene hatsider.

    Jeg savner altså en instans eller noen retningslinjer for hvordan man skal opptre når slike ting skjer.

    Ellers Petter er det ikke så veldig stort av meg å stå åpent frem med min legning. Det gjør jeg med stolthet og glede. Alle mennesker bør kunne få lov å være 100 % menneske og slippe å måtte juge om en så vesentlig del av sitt liv.
    Men jeg skjønner hvorfor du sier det og jeg takker for støtten ;-))

  11. Grunnen til at BOH ikke alltid vender det andre kinnet til er at du ofte slår på begge kinner samtidig.

  12. Det er interessant å merke seg at Birgir —– – som ellers er så raskt ute med å fordømme alt han ikke helt og holdent liker – ikke er i stand til å ytre et eneste ord om de sjikanøse ytringene det handler om her.

    Det får meg til å trekke helt klare konklusjoner.

    Om Birgir ——

  13. Jeg skal gjenta meg her:

    Du er flink til å trekke konklusjoner. Det skal du ha. Men noe annet tror jeg ikke jeg kan rose deg for.

  14. ups…nå først så jeg at det så sannelig mangler en R der. Det skal selvfølgelig stå tRoll… (uten den r’en mister det jo litt av brodden/poenget for å si det pent.)

  15. Jeg legger også merke til at det er ingen av de mange kristenfundamentalistene som er inne på siden her hver dag som direkte har tatt avstand fra disse meldingene

    Ingen altså?

    Men jeg husker da at jeg nevnte noe om at brødrene Borgir tydligvis ikke har fått noen oppdragelse. (riktignok med noen andre ord en dette)

    Det var vel tydelig hva jeg mente eller?

    Men du har rett, jeg er jo ikke her hver dag, ei heller tror jeg at jeg er noen fundamentalist.

    I alle fall ikke slik du definerer det.

    En riktig god kveld ønskes deg

  16. Jepp – unntaket var deg OleC og beklager at jeg overså deg i så tilfelle. Du er tydeligvis ikke den jeg først tenker på som kristenfundamentalist allikevel – slik jeg definerer det…

  17. Såpass må du nok tåle, Kjell. Hva med å bare ignorere de meldingene og slette dem? Verre er det ikke. Hvorfor sløse bort energi på å anmelde den som har skrevet meldingene? Gjør deg selv den tjenesten å overse de grove meldingene.

  18. røverdatter skrev: «“Do not feed the trolls”»

    Nettopp. Har ikke du sterk nok personlighet til å ignorere slike meldinger, Kjell? Jeg trodde faktisk at du hadde det… Som den kristenfundamentalisten jeg er, får jeg stadig kommentarer som er sjikanerende, spesielt i forbindelse med Kristenblogg.no. Men jeg legger meg ikke ned og griner av den grunn. Jeg politianmelder det heller ikke. Jeg ignorerer det, og ler av det.

  19. Jeg gjør ett unntak, og svarer deg på din blogg…

    Som vanlig er det synd på kjellemann…han har behandlet Bjørn Olav på en nedverdigende måte, likevel står han frem som offer på sin egen blogg.

    Jeg ser du har klippet og hele meldingen denne gang…det skal du ha ros for..
    Du pleier jo bare å klippe halve meldigen slik at kun det du oppfatter og som kan gjøre deg til mest mulig offer kommer frem…

    Ja ,ja ingenting nytt under solen når det gjelder kjellemann…her er det ansvarsfraskrivelser, følelser urederlighet og hat som gjelder…

    Det på en blogg som kaller seg «størst av alt er kjærligheten» har det falt deg inn at det kanskje er ett misbruk av ordet.

    Birgir og jeg ble antydet å være voldelige tildligere av Ivar , er der dokumetert bevis for slike grove påstander kjellemann…?

    Du var rask med å true med politianmelding når disse to såkalte brødrene kom med trussler, men du sa ingenting når Ivar atydet det samme om oss…
    Deler du den samme holdning?

    La det være helt klart jeg er en fredens mann, kan riktignok være skap med tastaturet, men en slik påstand…at jeg eller Birgir skal være voldelige burde du ikke godta…og iallefall ikke navngi.

    Men igjen det viser ditt lavmål…skam det er noe du mangler til gangs og jeg har ikke blitt mindre overbevisst etter å ha lest det du skriver i denne tråden.

    Nå gjenstår det å se om du lar denne kommentaren stå..eller om det er sjikane av den «stakkarslige» kjellemann

  20. Hvis Kjell Morten er lur, så overser han all form for sjikane. Da slipper han å mate trollene.

  21. Å nei du! Ikke prøv deg med den slags juks, Geir Rune.

    Verken du eller Birgir er beskyldt for å være voldelige. Ikke engang antydningsvis.

    Jeg sier at dere står for holdninger som legitimerer vold. Det er noe annet.

  22. Takker for kommentar Geir Rune. Jeg sletter ingen kommentarer her.

    De får stå og så får andre gjøre seg opp eget inntrykk av deg, Birgir, Ivar, meg og alle ellers som bidrar. Jeg stoler på at folk er såpass oppegående at de klarer å gjøre seg opp egen mening.

    Andreas: Jeg ligger heller ikke å griner for kommentarene jeg har fått. Hvor har du lest det? Takker for rådene. Husk at alle mennesker er forskjellige.

  23. Kjell Morten skriver på sin hjemmeside på piczo at han er en mann som føler seg som en guttunge inni. Da forstår jeg til dels hvorfor han lar seg såre av sjikanerende meldinger. Kanskje på tide at han gjør mann av seg, og blir voksen nok til å ignorere slike meldinger istedenfor å gjøre et stort nummer ut av det?

  24. Hehe.. jaja Andreas. Du skulle ta deg en tur inn på bloggen til en viss B:O.H og se hva han betrakter som sjikane. Ellers må jeg si jeg er overasket over hvor mye dere besøker sidene mine. Det er bra. Synd at dere skriver så sjelden her.

  25. Kjell Morten: Forskjellen på deg og meg, det er at Gud har gitt meg evne, gjennom D.H.Å, til å ignorere og le av sjikanøse meldinger og kommentarer jeg får fordi jeg står fast ved Guds ord. Derfor pleier jeg å si at sjikanøse meldinger og kommentarer «preller av meg» som dugg for solen. Det har null innvirkning på meg. Jeg er glad uansett, fordi Gud er med meg, beskytter meg og gir meg kraft til å takle slikt på riktig måte. Du, derimot, har valgt å ikke ta Gud med deg, og preker heller ikke Guds ord, derfor har du ikke Guds fulle rustning på, og har heller ikke «rett» på Hans beskyttelse. Det er nok noe av grunnen til at du føler deg mer støtt av sjikanøse meldinger enn jeg noensinne kommer til å gjøre.

  26. «Ellers må jeg si jeg er overasket over hvor mye dere besøker sidene mine.»

    Ja, har ingenting imot å gi deg høyere besøkstall vet du. 🙂

  27. Ja jeg har sett hvor mye det preller av deg Andreas. Det preller av omtrent som vannet på gåsa. Det er vel derfor du kaller «angrepene» fra flere av bloggerne for sataniske. Klart du ikke bryr deg!

    Nei Andreas – jeg har ikke rustning på. Jeg har normale klær og av ulike stoffer til og med.

    Jeg vet at du er bedre enn meg.

    Det er ok.

  28. «Å nei du! Ikke prøv deg med den slags juks, Geir Rune.

    Verken du eller Birgir er beskyldt for å være voldelige. Ikke engang antydningsvis.

    Jeg sier at dere står for holdninger som legitimerer vold. Det er noe annet.»

    Hva «noe annet» er det som gjør det at du sier at jeg har holdninger som fremmer vold? Med din intelligens burde det ikke være noe som helst problem å svare på det. Jeg har tross alt lest en del av det du har slrevet på bloggen din. Noe er BRA, noe er absolutt ikke bra. Men intelligent er mye av det. Fordi om du ikke ser meg som ærlig og troverdig og med en IQ som ikke svarer til det du kallet intelligent, så burde i hvert fall du kommet med er ærlig svar. Om ikke annet så kunne du gitt et intelligent svar.

  29. Ivar sa : Jeg sier at dere står for holdninger som legitimerer vold. Det er noe annet

    Javel ? Hvilke holdninger…
    Det å tro på Jesu ord har aldri vært voldsdrivende…

    Jeg ser at din uttalelse er fjernet , men den burde også ha stått sammen med «borgumstadbrødrenes», den var ikke mindre stigmatiserende…men det er forskjell på stigmatisering og «stigmatisering»

    Kjellemann og Ivar fortjener hverandre, de er av samme støpning…seriøse og rettferdige kan de neppe påstås å være heller ikke redelige….men det er slikt som følger med når man må ha rett.

  30. Jeg har ikke fjernet noe uttalelse. Kanskje den ble meldingene jeg kopierte og la ut under en annen post.

    Ivar og jeg er to separate personer. Hvis du mener jeg er i samme støpning som Ivar så får jeg egentlig bare takke og bukke. Jeg prøver å være seriøs men det er vanskelig når man har med fundamentalister å gjøre. Rettferdig? – vel det får andre uttale seg om som kjenner meg. Du kjenner meg jo ikke. Jeg må ikke ha rett. Det hender ofte jeg tar feil og da sier jeg som regel fra eller ber om unnskyldning. Jeg har til gode å få noen unnskyldning fra en kristenfundamentalist.

    Det er helt greit at du synes du er så mye bedre menneske enn meg Geir Rune. Dog synes jeg noen ganger at du burde lese meldingene dine to ganger. Noen ganger synes jeg du ikke er noe bedre enn meg eller mange andre når du gir karakteristikker av mennesker. Det er du som er kristen – det er du som skal vende andre kinnet til – og det er du som burde være bedre. Jeg tror ikke du alltid er det.

  31. kjellemann sa : Det er helt greit at du synes du er så mye bedre menneske enn meg Geir Rune.

    Dette er en av dine standard argument, hvem av oss har sagt at vi er bedre en deg….meg bekjent ingen.

    Om du kan må du bare dokumentere…..det jeg har reagert på er din offerrolle og uredelighet…

    Det har ingenting å gjøre med at noen er bedre enn andre, det handler om enkel folkeskikk, jeg savner denne enkle folkeskikken hos deg…

  32. Geir Rune: Det er et standard argument alt så lenge som jeg mener likedan.

    Folkeskikk du… jaja. Tror neppe det betyr så veldig mye for deg om jeg har folkeskikk eller ikke. Jeg er nå den jeg er. Jeg har ikke som det store målet her i livet å behage deg.

    Så kan man jo alltids diskutere hvor mye folkeskikk det er å fortelle andre at man ikke engang har enkel folkeskikk – over internet – uten å kjenne vedkommende -etter å ha skrevet noen meldinger selv som ikke akkurat bare er hyggelig lesning.

    Når du nå først er her på bloggen min burde du ta deg en runde og kikke litt og se at jeg faktisk er opptatt av andre ting også enn bare dere. Du trenger absolutt ikke like alt jeg liker – men det er kanskje greit at du ser at jeg er et menneske med andre interesser også.

    Jeg er en homo som ikke virker. Dvs at jeg nok har ganske typiske «homointeresser» så som grand prix og hagearbeid og sånn. Men jeg kjenner mange homser som virker også. Jeg kjenner glade homser og triste homser og jeg kjenner noen jeg synes er helt idioter. De aller fleste er veldig hyggelige mennesker med vanlige liv som deg – og meg. Altså vi er mennesker på godt og vondt.

    Det blir litt rart å måtte opplyse om dette til et voksent menneske i 2008 – men jeg tror det er nødvendig å gjenta slik til deg.

    Sarkastisk? huff – det er veldig lett når man blir møtt med sarkasme. Beklager veldig. Unnskyld.

  33. kjellemann sa : Jeg er nå den jeg er. Jeg har ikke som det store målet her i livet å behage deg.

    Jeg har forstått det, det er nok en heldagsjobb å behage deg selv regner jeg med…..
    at du er homo betyr ikke at du er frikoblet naturlovene…å oppføre skikkelig er ikke noe som bare skal tilfalle andre.

  34. At jeg er homo betyr bare at jeg er et menneske. Hverken bedre eller verre enn andre. Hvor mange ganger må jeg si det??

    Det er faktisk bare i «selskap» med dere jeg har store problemer med å oppføre meg. Vet ikke om det sier litt om dere?

  35. Nå har jeg iallefall vært høflig og prøvd å svare deg og Birgir selv om jeg nok ser at jeg ikke helt har klart å la være å være sarkastisk jeg heller. Folkeskikk? Vel – vi har nok noe å lære der både den ene og den andre.

    Skriv gjerne mer – men jeg kjenner at jeg har brukt for mye tid foran denne dataskjermen her i dag. Jeg jobber også med min bacheloroppgave.

    Derfor får jeg ikke svart dere med en gang.

  36. Kjellemann:

    You have such a caring spirit.

    I appreciate that. With all things, I say

    to my self, if you were my son, my brother,

    my father, my neighbor, how would I feel?

    I would support you, Kjellemann. You are

    an enormously talented gentleman. I can’t

    wait to see your work on stage- LIVE. For those

    crabby old folks that are writing hateful things-

    I hope that they find a different ‘hobby’.

    Hate produces NO GOOD, and hate only

    destroys the vessel that it is carried in-

    like acid. It’s not YOU Kjellemann. These

    people are SICK. Easier said in English, and

    I apologize. Have some pics for you Kjellemann

    but I can not for the life of me get them in to

    my blog. Working on a different program/PC

    this weekend. Hugs and Hope to You, Kjellemann!

    Sandy S. Zoo

    http://www.cottoncandycloud.wordpress.com

  37. Thank you Sandy for always supporting me with your love and caring and always good words.

    Big Hugs and Big Hopes to you too Sandy. Take care.

Legg igjen en kommentar

