Konsekvensanalyse av den nye ekteskapsloven


Mange motstandere av den nye ekteskapsloven krever ytterligere konsekvensanalyse og utredninger, særlig gjelder dette de kristne motstanderne av denne loven som kaller den, den største reformen innen familiepolitikk som er foreslått i landets historie.

Nå lurer jeg på om de virkelig vil ha en konsekvensanalyse og videre utredning. For er det ikke Bibelens ord om ekteskapet og at ekteskapet er innstiftet av Gud som fremheves hele tiden? Hva hjelper det da med en konsekvensanalyse? Hva hjelper det da med ytterligere utredninger? Hvis denne konsekvensanalysen sier at denne loven ikke vil føre til videre store problemer, ville de godtatt loven da? Neppe.

Jeg tror vi ville stått like langt – altså like langt fra hverandre.

5 Svar til “Konsekvensanalyse av den nye ekteskapsloven

  1. Det er et ordtak som heter: Vil herren at ingenting skal skje så nedsetter han atter en komite.

    Hva me då kreve at motstanderene kommer med sine konsekvensanalyser?? Forløpig har jeg ikke sett et eneste bevis på at den nye ekteeskapsloven vil føre til noe galt så overhodet?
    Puh jeg klarer ikke å ta så lange pauser. En uke til så jeg kan gjøe ferdig en del ting så er jeg tilbake sintere enn noensinne

  2. ÅH!! Gleder meg Trond! Du har vært savnet!!

    Er det i det hele tatt noen som er bra nok til å utføre disse konsekvensanalysene da? Det er jo i tilfelle hvis de fikk gjøre det selv. Men da må de kanskje kjenne noen homofile….

Legg igjen en kommentar

