Desmond Tutu får homopris


desmond-tutu.jpg

Erkebiskop og tidligere fredsprisvinner, Desmond Tutu, mottar 8. april en prestisjefull homopris. Dette får han for sitt arbeid for skeive menneskers rettigheter.

les mer på Blikk.no

Jeg synes dette er en fantastisk nyhet og en velfortjent pris for Desmond Tutu som er en av mine store helter her i verden. Han er min helt ikke bare fordi han har fordømt forfølgelse av homofile men for at han fordømmer forfølgelse.

GRATULERER DESMOND TUTU!

Jeg har også artikkel om Tutu her

2 Svar til “Desmond Tutu får homopris

  1. Fabelaktig, Kjellemann! Tutu er en bra mann!

    Dette sier også noe om spennvidden hos dem som kaller seg kristne. Er det samme religion?

    Tutu er blant dem som gjør at det fortsatt er mulig å få øye på Jesus og evangeliet i denne verden.

    Det som gjør ham til en helt i mine øyne, er ikke bare at han fordømmer fordømmelse, men at han klarer å løfte fram et budskap om forsoning.

    Gratulerer til Tutu, og gratulerer til hans lokale beundrer i Skien.

    HIlsen Ivar

  2. Jeg blir så glad for slike mennesker og for at de finnes at jeg kunne bare sette meg ned å gråte av glede.

    Forsonig er det denne verden trenger. Da må likeverd for ALLE bli et faktum. Hvis mennesker sluttet å angripe min legning så ville jeg elsket dem. Går det å si det så enkelt?

Legg igjen en kommentar

