Agderlensmann tok initiativ til en annonse mot ny ekteskapslov


neitilnyekteskapslov08_faksimile_200.jpg 

HETSEN OG USAKLIGHETEN FORTSETTER…

Agderlensmannen er bekymret for økt kriminalitet dersom en ny ekteskapslov gir homofile rett til å gifte seg.

– Jeg er redd for konsekvensene av oppløsningen av familien. Ved å ha to foreldre med samme kjønn vil man mangle rollemodeller og man vil få identitetsforvirring, og det kan føre til økt kriminalitet.

Dette sier Lensmannen i et intervju med Vårt Land.

Han sier videre:

– Som lensmann ser jeg at god og sunn familiepolitikk kan hindre unge i å komme ut på skråplanet. Så det å verne ekteskapet som institusjon støtter jeg også som lensmann, sier han.

Han er i utgangspunktet med annonsen som menighetsmann og privatperson, men har ingen problemer med å støtte aksjonen som lensmann.

les mer på Gaysir.no og Vårt Land

7 Svar til “Agderlensmann tok initiativ til en annonse mot ny ekteskapslov

  1. Det minner meg om en annen lensmann i Hordaland som for noen år siden erklærte at jenter som kler seg i miniskjørt, dermed har skylden selv dersom de blir voldtatt. Han er altså ikke den eneste sheriffen i Norge med et skrudd syn på kjønn og etikk.

    Lensmannen i dette tilfellet presenterer ingen politifaglig vurdering, men misbruker embetet sitt til å fremme private, politiske synspunkter.

    I ytterste konsekvens bør han rett og slett få sparken. Ikke fordi han har en mening, men fordi han kobler den til embetet.

    Sammen med Obiora-saken i Trondheim er dette mer enn nok til at jeg lar meg overbevise: Politifolk fortjener IKKE mer lønn!

    Hilsen Ivar

  2. – og jeg tenker at om jeg bodde på dette stedet hvor han var lensmann og noen angrep meg for å være homofil – hvem sitt parti ville han ta?

  3. Man kan jammen spørre, Kjellemann. Han har jo offentlig gått langt i å erklære at det er DU som er årsaken til kriminalitet.

    Dette ligner på å være svart i Trondheim.

    Eller å være svart og skadd i Sofienbergparken.

    Ringe politi eller ambulanse?

    Why..?

  4. Her var det blanding av roller. Og jeg synes også mildt sagt at det kunne bli brukt bedre argumenter enn det som ble brukt her..Argumentet «økt kriminalitet» fører ikke akkurat til økt forståelse for en motstand mot kjønnsnøytraliseringen av ekteskapet.

    Savner deg i kommentarfeltene forresten på den nye bloggen min, Kjell! Synes du skal stikke innom der 😉

Legg igjen en kommentar

