Jeg må bare si noe..


Tusen takk til dere som støtter meg og kommer med godord både her og på mail. Det gjør godt å lese at jeg vil bli savnet – iallefall av noen ;-))). Skulle ønske dere visste hvor godt det er å kjenne denne støtten nå og det gir meg ståpåvilje i praksisen min. Derfor føler jeg at jeg må fortelle dere det også – vel vitende om at jeg skrev at jeg ikke kom til å svare… (Jeg er vel dårlig på å holde ord også da…) 😉

Jeg er også veldig dårlig på det som oppleves urettferdig – og i det siste opplever jeg en omtale av meg selv som oppleves veldig urettferdig og direkte usann. Dere vet jo hvem de er.

Mange ganger i livet har jeg blitt slått ned – både bokstavelig og billedlig – eller jeg har selv lagt meg ned så folk kan få lov å mobbe seg ferdig.
Jeg har mange ganger på bloggen min snakket om dette – at dette er det slutt på. Akkurat på søndag klarte de det nesten – å slå meg ned igjen. Jeg sto på kne – men klarer å reise meg igjen.

Det er dette jeg gjerne vil formidle på bloggen min. IKKE LA MOBBERE FÅ LOV Å VINNE! Mobbere kan være ondskapsfulle og de elsker stort sett bare seg selv. De er fasitmennesker som anser bare at seg selv som gode nok. Alle andre skal «slås» ned på. Egentlig er det kanskje synd på sånne mennesker fordi de lever med et slikt trangsyn. Egentlig sier de det så bra selv noen av dem. De befinner seg på den smale sti – og det er jo plass til bare en på sånne smale stier – og det er dem selv.

Det som kanskje er verst med mobbere er at ofte så ser de ikke engang selv at de mobber. Eks på kristenblogg så kan de ikke skjønne dette. DE?? Nei de er rett-troende de. De lever med sannhetene de og så dyttes alt annet og alle andre i grøfta – ja eller så tråkker de over. Bare de selv kommer opp og frem så bryr de seg da lite om en liten stor homo blir tråkket over og blir dårlig.

Jeg skal ikke gå så mye inn på hva jeg blir beskyldt for denne gang. Og ja – jeg er neimen ikke snau jeg heller. Jeg svarer. Klart jeg gjør! Jeg har de siste to årene jeg har deltatt på kristne blogger – enten det nå er Torp, kristenblogg, eller Hansen sin blogg – prøvd både med det gode og det onde. Men hva hjelper vel det når de uansett ikke vil  bry seg.  Som jeg sa: Det er jo DE som sitter med sannheten! Jeg er bare en lort under skoen dems på den smale sti. Jeg har jo ingenting å lære dem. Jeg er homo. Vel, – da er jeg en synder da og er bare bra nok hvis jeg blir som dem. Selv da bryr de seg egentlig ikke. Det kan dere jo se på bloggen hvordan de krangler seg imellom om hvem som sitter på den beste sannheten og hvem som er nærmest Gud. Men da er jeg iallefall en bror – og brødre og søstre står sammen!

Jeg blir sint. Jeg blir lei meg og jeg blir oppgitt. Ikke minst blir jeg syk. Men selvfølgelig er heller ikke dette sannhet for dem. Det sier jeg jo bare for å hevne meg på dem – tenker de. Og så får jeg jo bare tåle det når jeg er så dum å skrive til dem på denne bloggen. Selv kan de skrive hva de vil – ja endatil lyve. Jeg har ingenting å stille opp med. Jeg er en synder og blir en synder. Ja jeg eier jo ikke engang nestekjærlighet som de sier. Og tittelen min på bloggen «størst av alt er kjærligheten» er et hån. Jeg er totalitær, løgner, ikke sannhetsøkende, hyklerisk og egentlig ikke så veldig menneskelig i det hele tatt – det siste var mine ord – men slik tror jeg de tenker. Og jeg tror de virkelig mener det.

De kaller seg kristne disse som bruker slike ord. Du er ikke bedre du – tror jeg de tenker om meg. Vel, jeg kaller meg ikke kristen heller. Jeg har sagt det før. Jeg lærte å hate på kristne blogger. Jeg hater virkelig disse menneskene. Det er ikke bra, tenker du vel nå. Nei det er ikke det. Men det er nettopp dette som er resultat av religionstro. Man lærer å hate. Det skapes kriger og uvennskap, respektløshet og non-toleranse. Man er kun bra nok når man blir som dem. Bibelen er deres beste våpen. Helvete er trusselen. Gud er god!

Jeg tror IKKE jeg er et umenneske. Jeg har brukt store deler av livet mitt på alle andre enn meg selv. Jeg tror de som kjenner meg vet dette. Det er de samme menneskene som ber meg inderlig om å slutte å bry meg med disse «umenneskene» (ikke mine ord)

Jeg har sagt: Jeg skal sloss mot disse så lenge helsa holder.

Jeg må ha en pause. Men jeg sto bare på kne. Jeg er allerede på god vei til å reise meg igjen. Dette fordi jeg har mennesker rundt meg som bryr seg og som er glad i meg som jeg er. DET er godt å kjenne på det! Slik skulle jeg ønske at verden var også. Og nei HvaHunSa: Jeg kan heller ikke redde verden. Men ja jeg vil også sloss for rettferdighet, toleranse, respekt og frihet for så mange som mulig. Ikke sloss jeg med never. Ikke sloss jeg med Bibel eller truer med helvete. Jeg mener fortsatt at Størst av alt er kjærligheten. Kjærlighet kan aldri misbrukes.

Jeg vil fortsatt ta pause fra blogging. Måtte bare få dette ut.

7 Svar til “Jeg må bare si noe..

  1. Du sa det sjølv: det er synd på slike menneske. Ver glad du har utdanninga di, hagen din, praksisen, erfaringane dine, bloggen og alt det som gjer deg til eit heilt menneske. Du står på fast grunn, Kjell Morten. Menneske som står på fast grunn, treng ikkje å fortelja alle andre kva dei gjer feil, og at dei er vonde. Psykiske vampyrar, som dei på kristenblogg, maalmannen etc., treng å snylte på andre sin energi ved å trykke dei ned i søla – berre slik greier dei å koma seg gjenom dagen. Det er trist, men mest trist av alt, er det at dei ikkje greier å sjå det sjølve. Då ville dei jo ramle ned frå pidestallane sine.

    Stå på – og lukke til med bacheloroppgåva di!

    Matt. 5: 43-44

    Varm klem frå Per Esben

  2. Vil bare sende deg en klem…

    Er det noe vi kan være 102% sikker på er at kristne aldri vil greie å se seg selv fra andres synspunkt. De er opphevet over alt. Lignelsen om tolleren og fariseeren er morsom sett i slike sammenhenger. 🙂

  3. Noen ganger må man bare få det ut. 😉 Men nei, du er virkelig ikke noe «utmenneske», kjellemann, og det er trist at noen kan få deg til i det hele tatt å tenke tanken… Og så i Jesu navn, da. Det er sykt, det! Misbruk av Herrens navn er det visst også.

    Det er så trist når overbeviste, ivrige kristne ender opp med å tro at kristen tro først og fremst handler om å passe på seg selv og sin egen sjel og holde seg selv «ren» og «ubesmittet» – da ender man så fort opp med å stenge andre ute. Mer feil kan det da ikke bli! Kristen tro (og kristent liv – enten man bekjenner Kristus eller ikke!) skulle jo nettopp handle om alle de andre, om å ta vare på dem og sette dem (minst) like høyt som seg selv, om å ofre seg for andres sak og sette sitt eget til side. Mesteren selv gjorde jo det. Hadde han (Mesteren fra Nasaret, altså) vært mer lik enkelte av de du ser ut til å ha møtt hadde han nok stukket av og «reddet seg selv for himmelen» framfor å bli spikret opp på «forbannelsens tre» som det kaltes den gangen. Men da hadde det ikke blitt så mye seier gjennom tap eller frigjøring av hele historien heller.

    Lykke til med alt du har fore om dagen. Vi skrives.

    Jeg er ikke så god på cyber-klemmer, men jeg er ganske god på å tenne lys…

  4. Å tenne lys holder det Harald.

    Jeg pleier alltid å lande med begge beina. Kamper kjemper vi alle igjennom livet. Noen kamper kan vi også for selv. Noen kamper oppleves urettferdig og det er denne urettferdigheten som slår meg så ut. For en stund. Jeg får si som den muslimske homofile sa det i Aftenposten i dag om uretten han føler fra de muslimske «rettroende». (Og han har det tross alt verre enn meg) Jeg gir meg aldri!

Legg igjen en kommentar

