Homopropaganda og kristenpropaganda


 Jeg vil anbefale en artikkel Teo & Tao skriver på sin blogg om Motforestillinger. Her er mitt svar

Når du skriver om motforestillinger så behøver jeg ikke gå lenger tilbake enn til i natt for å finne eksempler. På (navnet er fjernet) sin blogg blir det slettet alle innlegg som HAN mener er personangrep og sjikane – leserne av bloggen får aldri sett om det faktisk er det. Mange av mine innlegg (og Teo & Tao..) blir slettet. Han kaller homofili for vederstyggelig og perverst, selvfølgelig med bibelen i sin hånd. Det er “sannheten” til (navnet er fjernet) og Gud og som er så viktig for han å få formidlet. Jeg har tidligere ville formidlet en artikkel “Når en kristen homo tar sitt liv” på bloggen til (navnet er fjernet). Jeg tror han hadde hatt godt av å lese den. Han slettet selvfølgelig denne også. Det var homopropaganda. Altså lukker han øynene for at selvmord blant homofile er veldig utbredt. Homofile selvmord er homopropaganda. Men ……..  har selv opplevd selvmord i nær familie. La meg med en gang få si at han har min dypeste medfølelse. Selvmord er tragisk UANSETT grunn eller hvem det skjer. Det som er så fryktelig trist da at på ……. sin blogg så slettes alt som han finner ubehagelig og så står det igjen det som gir et dårlig bilde av meg. Og her fikk han frem at jeg var ufølsom. Ufølsom fordi jeg ber han slutte med de stygge ordene sine om at mitt og andre liv er perverse og avskyelige og hvor både ord og handlinger fra kristne faktisk er med på å ta menneskeliv.

Ser dere bildet? Kristenpropagandaen TAR liv – homopropagandaen redder liv.

Homopropaganda handler aldri om at å være homo er det eneste riktige vei å gå. Det handler om likeverd, respekt og toleranse.
Dessverre handler altfor mye kristenpropaganda om selvforherligelse, dømming, og hets – ja også skråsikkerhet…

5 Svar til “Homopropaganda og kristenpropaganda

  1. Urk, for en idiot. Velvel. Å bry seg om denne Bjørn Hansen tror jeg er bortkastet tid og krefter. Han kommer neppe til å endre mening uansett.

  2. Vel, man kan vel anse at alle kristenfundamentalister er bortkastet tid. Det betyr ikke at man skal slutte å bry seg med djevelskapen de sprer.

    Akkurat i tilfelle Hansen så har jeg tatt han flere ganger i å lyve. Han sprer rykte på bloggen sin at jeg har påstått at han ikke er alvorlig syk. Dette er direkte løgn. Men for han er det tydelig viktigst å lage et falskt og dårlig bilde av meg. Jeg er jo homo og han er kristen. Det viser han også når han sletter innlegg jeg skriver og skylder på at jeg driver sjikane og personangrep på han. Terskelen for sjikane og personangrep må være utrolig lav og vesentlig lavere enn det han selv uttrykker når det gjelder homofile på sin egen blogg.

    Dette har jo rett og slett med folkeskikk å gjøre. Jeg blir jo maktesløs når han fremholder slike ting om meg og jeg ikke kan bevise på hans blogg at det ikke er sant. Jeg har dog lært meg at jeg må kopiere alt jeg skriver der inne. Løgnen han kommer med driter jeg forsåvidt i – men det alvorlige er jo at han bare ser andre «synder» – ikke sine egne.

    Når disse kristne fundamentalistene hevder seg bedre enn andre er det mange beviser på at så ikke er tilfelle. Når JEG gjør noe galt så skyldes det bare meg selv – men når disse kristne gjør det så er de så «heldige» at de jo har Gud på sin side uansett – og jeg er besatt av djevelen selvfølgelig. Jeg er jo ikke like god som Hansen – for jeg tror jo ikke på det samme som han. Slik er det.

Legg igjen en kommentar

