En liten oppsummering av bloggen min i år.


blog_1.jpg

Jeg flyttet over bloggen min fra Blogspot http://kjellmortenbrten.blogspot.com/  til WordPress 9 september i år. En stor takk til Martin Drange for tipset! Jeg har bare hatt gode erfaringer med å gå over til WordPress.

Siden jeg kom til WordPress har bloggen min blitt besøkt 15 000 ganger. Dvs at jeg har hatt besøk ca 1000 ganger pr uke, noe JEG synes er helt fantastisk! I disse tallene ligger også min «spede» begynnelse. De siste 6 ukene har snittet ligget på 1500 pr uke – med en topp uke 51 på 3100.

Jeg har postet ca 120 artikler, hvorav ca 15 av dem er videoer fra YouTube. I tillegg ble ca 50 artikler fra Blogspot overført hit.

Homofili har vært mitt hovedtema på bloggen – OG kristenfundamentalisme – eller kristne sølepytter som jeg liker å kalle det. Men Diktsiden min har også utrolig mange treff i løpet av en dag. Likedan homohistorien og «om homofili». Julen har vært stor her på bloggen min og Kim Runes «o helga natt» har hatt fra 50 til 100 treff hver dag. Likeså alle de gamle julesangene og julehistoriene jeg har lagt ut.

Hvis jeg skulle lage en topp 5 av det jeg har skrevet selv ville jeg ha trukket frem:

De største søkeordene har nok vært:

Max Weber Byråkratimodell

Ensomhet – ensom i julen – jeg er ensom

Homfili – homohistorie – homovold – homo

Kristen – kristenfundamentalisme – Bibelen og homofili – helvete

Kjærlighet – dikt – sitater

(har holdt søkeord som omhandler jul utenfor)

Det er ofte søkeordene som gir meg ideer om ting å skrive om. Det er uten tvil søkeordene som har omhandlet ensomhet som har gjort mest vondt. Jeg blir mange ganger sjokkert over hva enkelte søker på så som homodjevler og homo, bibel, satan og helvete. Noen ganger har jeg måttet le over alle de som skriver «naken, nakne damer, nakne pupper» og som kommer til homobloggen min – kan ikke være lett… hehe

Jeg elsker å skrive. Jeg elsker å dele tankene mine og dele av erfaringene mine. Når jeg skriver om homofili tror jeg at min historie og mine erfaringer er veldig lik mange homofile. Det er å håpe at folk lærer litt om homofili, eller at homofile selv ser at de ikke er alene om tankene sine, når de leser bloggen min. Vi er som alle andre mennesker på godt og vondt. Vi er enkeltindivider – ikke en hel gruppe likeindivider. Vi vil også elske den vi vil.

Likeså tror jeg erfaringene mine med kristenfundamentalister er lik veldig mange andres som har erfaringer med disse trangsynte, dømmende, selvforherligende menneskene – ikke bare blant homofile men også heterofile – ja selv andre kristne. Fundamentalisme er veldig galt uansett hva det gjelder for det er en svart/hvitt tenking som er veldig snever og farlig. Jeg har syns det har vært vanskelig å ikke falle ned på nivået dems – og bruke styggordene tilbake – men jeg håper jeg har klart å holde meg i skinnet. Det har vært vanskelig fordi jeg blir så sint, skuffet og såret over hvordan andre mennesker som attpå til kaller seg kristne, behandler sine medmennesker. Jeg forstår dem ikke – og kommer aldri til å forstå. Hva godt fører kristenfundamentalisme med seg egentlig? De skremmer jo bare folk bort fra troen – de driver omvendt misjon. Det er iallefall min mening.

Jeg må bare få sagt at i mine anklagelser til kristenfundamentalister har jeg ofte også omtalt «kristne», som kanskje har blitt opplevd urettferdig. Det finnes masse flotte kristne mennesker. Jeg har mange forbilder blant kristne. Jeg har også stor respekt for de som tror – uansett tro. 

Jeg er homofil og elsker livet mitt. Hvis jeg kunne valgt om igjen og fikk valget heterofil eller homofil, så ville jeg fortsatt valgt homofil. Det er som homofil at jeg kan bidra best føler jeg. Jeg ser på det som en gave jeg har fått. Den som har gitt meg denne gaven er jeg en stor takk skyldig. Husk det alle dere som sliter med tanker om hva dere er eller hvem dere er;

Selve livet er en gave

– det du er født til er en gave

– du er verdifull uansett hva eller hvem du er.

Ikke la andre mennesker kaste dritt på deg

– gjennom å være et godt menneske for deg selv og andre

er du ren og god som gull

– UANSETT!

ØNSKER ALLE ET GODT NYTT ÅR – Jeg håper alle har glede av bloggen min og vil besøke meg også i 2008

HUSK: STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN

2 Svar til “En liten oppsummering av bloggen min i år.

  1. Gratulerer Ivar! Kjempefin blogg som jeg anbefaler til alle! Plutselig ble verden litt mer normal igjen! 😉 Gleder meg masse til fortsettelsen.

Legg igjen en kommentar

