STØTT Stine Sofies Stiftelse


Ingen glemmer vel noengang Baneheia-saken i Kristiansand der to små jenter brutalt ble voldtatt og drept av to unge menn.

21. mai 2000 ble ti år gamle Lena Sløgedal Paulsen og hennes åtte år gamle venninne Stine Sofie Sørstrønen funnet drept i Baneheia i Kristiansand etter å ha vært savnet i to døgn

Hjemmesiden til Stine Sofies Stiftelse finner du her: http://www.barnerett.com/default.asp?

 Stine Sofies Stiftelse har som hovedformål å sette barn i stand til å vite og å si fra når noe er i ferd med å skje (forebygge) eller har skjedd (avdekke).
Myndighetene/samfunnet må påvirkes slik at barns rettigheter bedre ivaretas når noe har skjedd (rehabilitere/rettsikkerhet).

Jeg vet at det er mye mas om å gi støtte i disse dager. Det får være opp til hver enkel hva man vil støtte eller om man vil støtte. Jeg pleier å gi det jeg føler jeg har råd til til en organisasjon hvert år. Det er ikke størrelsen på beløpet som betyr mest, men jeg pleier for eksempel å tenke at i stedet for å kjøpe dyre flotte julekort, sender jeg heller et lite maskinskrevet julebrev. Pengene jeg «sparer» bruker jeg heller på å gi til en organisasjon. Jeg skriver gjerne det i julebrevet også: I år støtter jeg Stine Sofies Stiftelse. Man kan enten bli støttemedlem (350 kr for en familie) eller man kan gi et valgfritt beløp. Innsamlingskonto: 9495.05.04 794  http://www.barnerett.com/default.asp?WCI=DisplayGroup&WCE=22&DGI=22

Stine Sofie stiftelsen på FACEBOOK http://www.facebook.com/group.php?gid=11929530270

2 Svar til “STØTT Stine Sofies Stiftelse

  1. Bra at du legger ut sånt, men du burde sjekke om youtube videoene fungerer;) denne du la ut nå fungerer ikke som den skal.

Legg igjen en kommentar

