Floden (Bjørn Eidsvåg)


floden.jpg

Det renner ei elv, en duvande flod gjennom livet mitt

Eg fylles av mildhet og fred når eg vasse i sivet ditt

Og kver gang eg våge å bada i deg blir eg heil og rein

Og eg kjenne eit lindrande ljus gå gjennom marg og bein 

ref:Eg lure nå på koffor bade e’kje meir i det

Koffor, koffor når eg kjenne det goa du gjør med meg

Det kan nesten virka som om eg prøve å unngå det

Og eg føle meg redd for nåden og glea du skjenke meg

Forunderleg, forunderleg 

Det finnes en brønn, ei kjelda te liv i min egen plass

Kjærleik e navnet å blikket blir klart ved det minste glas

så kver gang eg våge å drikka av det blir eg heil og rein

Og eg kjenne eit lindrade ljus gå gjennom marg og bein 

ref:Eg lure nå på koffor drikk eg ikkje meir av det

Koffor, koffor når eg kjenne det goa du gjør med meg

Det kan nesten virke som om eg prøve å unngå det

Og eg føle meg redd for nåden og glea du skjenke meg

Forunderleg, forunderleg  

Eg vil trossa den motstand eg har mot å ta imot det som e godt

Det ikkje lurt å gå rundt å sjå etter det som eg alt har fått 

ref:Eg lure nå på koffor bade e’kje meir i det

Koffor, koffor når eg kjenne det goa du gjør med meg

Det kan nesten virka som om eg prøve å unngå det

Og eg føle meg redd for nåden og glea du skjenke meg

Forunderleg, forunderleg

4 Svar til “Floden (Bjørn Eidsvåg)

  1. Hei.
    Har stor respekt for det du gjør.Du greier det få gjør;provosererer og engasjerer.
    Jeg,som likemann..ønsker å invitere deg på pilgrimstur i Frankrike/Nord-Spania en ukes tid i juni. Gled deg til vakker natur, møte med mennesker fra hele verden,katolske messer…m.m….
    Gikk deler av denne ruten i fjor sammen med en kollega og «Ble frelst» og skjønner nå at man trenger TID når man først har bestemt seg…
    Min veninne skal forøvrig bestyre Pilgrimsgården her i Trondheim i sommer.
    Jeg og Ingun drar til Biarritz 1.juni..det hadde vært hyggellig om du/dine slo følge, evt. kom til på turen etter et par dager.

    Else Marie

  2. Takk Emma 😉 Blir så glad for slike meldinger! Det skulle være nok å lese etterhvert… ;-))

    masse klemmer tilbake! Kom snart igjen!

Legg igjen en kommentar

