Kristenbloggnytt: Jeg er satanisk!


Den kristenfundamentalistiske bloggen Kristenblogg fyller visstnok 1 år i disse dager og årsoppgjøret gjøres i artikkelen skrevet av bloggeier, moderator og artikkelskribent og t-skjorteselger, Andreas Hesselberg. Selvfølgelig er denne bloggen gitt av Gud.

«Jeg takker Gud for at Han har vært med hele veien. Jeg takker Ham for at Kristenblogg består. Jeg takker Ham for alle fantastiske skribenter som har bidratt, og fortsatt bidrar.» (AH)

Så er det ikke Andreas Hesselberg sin fortjeneste at denne bloggen eksisterer.

Selv har jeg hatt min blogg omtrent like lenge, og min blogg har vært en liten «privat» – kanskje helt betydningsløs – forsvarsblogg, et lite bidrag til bloggverden for å forklare og forsvare blant andre de homofile mot disse ekstremistene. Jeg liker ikke å gi denne typen blogger som kristenblogg noe reklame, men jeg har skrevet om Kristenblogg bl.a her: https://kjellemann.wordpress.com/2007/08/26/til-helvete-med-kristenblogg/

Når Andreas Hesselberg går ut på sin blogg og bruker meg + flere som eksempel på mennesker som er sataniske så må jeg reagere. Se her hva han skriver:

Her er noen av de andre sataniske angrepene rettet mot Kristenblogg det siste året: 

Borgerjournalistenes påstand om plagiat: her prøvde de å arrestere meg på grunn av noe som var en forglemmelse; manglende kredittering av Stan Goodenough for innlegget «Myten om den moderate muslimen«.

– «Undre» fra «Undreverset», om Kristenblogg.nos kristne integritet.

– Nicolas fra «Ars Ethica», om at det er «lavt under taket hos Kristenblogg«.

– Victoria fra «vicblogg» sitt innlegg «Kristenblogg i vrangstrupen«. 

– «Kjellemann» sin bloggpost «Til helvete med Kristenblogg«. 

Alle sataniske angrep har prellet av som dugg for solen. Priset være Gud for det!  

«Herre, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør.»

I et svar forklarer Hesselberg:

Når det gjelder begrepet “sataniske angrep”: Jeg tror at djevelen kan bruke intetanende mennesker til sin fordel, ved å angripe f.eks. Kristenblogg. Selv om ingen av de jeg har omtalt i dette innlegget er djevelen selv, kan deres angrep mot Kristenblogg godt være “arrangert” av djevelen, selv om de ikke er klar over det selv. Djevelen kan få innflytelse i oss uten at vi selv merker det.

Andreas Hesselberg tar helt feil: Jeg er ikke intetanende og jeg er fullstendig klar over hva jeg gjør. Jeg er meget bevisst på forsvaret av meg selv og andre homofile. Jeg nekter å godta at mennesker som kaller seg «gode» kristne kaller mitt liv for kreftsvulster på samfunnet og at våre liv bare bringer død, skam og fordervelse. Selv om dette ikke er Andreas Hesselberg sine ord så har han publisert artikler hvor dette står. Selv ville han «valgt andre ord» – det fjerner ikke meningen bak ordene. Hesselberg betenker seg ikke å publisere artikler hvor feks disse ord står:

Homofili er en slik forvrengning, og Gud lar det ikke være noen tvil om at et homoseksuelt parforhold ikke på noe vis er akseptabelt for ham. Bibelen kaller det en vederstyggelighet i 3Mos 18:22, beleilig plassert mellom ofring av spedbarn til Molok, og sex med dyr.

I ren pastor Torp stil er Hesselberg like opptatt av det ekstreme for å selge seg selv og sin blogg. Skrytelisten i media er lang, listen av menneskene de tråkker over på sin vei for sin suksess er milelang.

I gratulasjonshilsene berømmes kristenblogg for «dere iallefall forsøker å behandle hverandre med høflighet og hensyn» og selvfølgelig sitter Hesselberg med tårer i øyekroken for alle vakre ord. Kanskje ikke så rart at de selv synes de behandler HVERANDRE med høflighet og hensyn. De som har besøkt kristenblogg vet at sannheten er en annen. Her krangles det med Bibelen imellom seg om hva Gud egentlig mener. Dette er de såkallte bibeltro menneskene som ikke engang kan enes om hva ordene i Bibelen betyr.

Selv har jeg mottatt ekle, truende anonyme telefoner fra kristne og jeg er ikke i tvil om at det er lesere eller deltagere bla fra kristenblogg som er opphavet av disse.

Kanskje er jeg besatt av djevelen – jeg bryr meg egentlig ikke så mye. Jeg tror jo ikke på djevelen. Jeg er fristet til å si at det må være kristenblogg, Andreas Hesselberg, og deltagerne på hans blogg som er besatt av djevelen, men jeg ønsker ikke å synke ned på dette nivået. På samme måte kunne jeg heller aldri kallt noen mennesker kreftsvulster på samfunnet, eller at menneskeliv bare bringer død, skam og fordervelse. Det er stort sett bare kristne fundamentalister som klarer å bruke slike ord om andre. Det verste er at de bruker Gud som forbilde.

Jeg skal heller ikke hevde at det er Gud som styrer mine ord og min kamp for homofile. MEN jeg er her fortsatt også – så det er vel en mening bak min blogg også. Enten det nå er Gud eller djevel som styrer mitt liv. Det er ikke slik at fordi Hesselberg sier at jeg er satanisk – SÅ ER JEG DET. Han er like liten som meg. Det synes jeg han skal tenke over.

Hesselberg får ikke gratulasjoner fra meg. Jeg oppmuntrer ikke hans publisering av hatske innlegg mot alle andre som ikke er som han selv.

Og jeg får ikke fremhevet ofte nok: STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN! Det viktigste er å elske ikke HVEM man elsker!

12 Svar til “Kristenbloggnytt: Jeg er satanisk!

  1. Det eneste personlige ansvaret Hesselberg og hans likesinnede tror finnes er det å underkaste seg deres påståtte Gud for enhver pris, sånn sett er det kanskje ikke så rart at Hesselberg avskriver folk som har egne meninger og standpunkt tatt på basis av eget intellekt og egen samvittighet og ikke som følge av at de tror at de skal bli straffet dersom de ikke fordømmer som besatte av Satan?

  2. Undre, det er litt skummelt nå for tiden, for jeg aner jo rett og slett ikke om det er du – eller Satan – som snakker!!!

  3. Men det betyr lite all den tid Satan sitter i hodet ditt og forvrenger alt du leser eller hører uansett. 😆

  4. Hvis du, Kjell Morten, er satanisk, er jeg satanisk også.

    Gud velsigne deg!

    Ivar

  5. Hei Ivar! Savner siden din! Men heldigvis ser jeg der her og der – så da vet jeg at du er ved liv og at vi fortsatt deler skyttergraven sammen. Hvis jeg var kristen skulle jeg bedt for Andreas Hesselberg – tror han må fjerne seg fra speilsalen hvor Torp også befinner seg, der de sitter på sine høye stoler og speiler seg selv og nyter alle sider ved seg selv. Er det ikke noe som heter: Se mot Jesus? Disse fundamentalister ser bare det mørke, diskuterer bare synd og satan, helvete og dommedager. At kjærligheten er størst av alt går dem hus forbi. Ikke rart at de av mange blir kallt mørkemenn.

    Er det noe den norske Kirke trenger så er det å slippe positiviteten og gleden inn og ikke minst menneskene – av alle slag!

    Nei, du er heller ikke satanisk Ivar og jeg tar imot din velsignelse med ære!

  6. Kjell skrev: «[…]ekle, truende anonyme telefoner fra kristne[…]»

    Vil bare skyte inn at jeg tar sterkt avstand fra disse henvendelsene som du har fått. Jeg har ikke mye respekt for mennesker som kontakter deg på den måten. Jeg håper for Guds skyld at det ikke er noen fra Kristenblogg som har gjort dette. Gud velsigne deg, Kjell.

  7. Tilbaketråkk: Kristenbloggnytt; Jeg er satanisk! « STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN !

  8. Bra skrevet dette, jeg kom over bloggen din og elsker den 🙂 At noen kan kalle homofile noe så stygt er sjokkerende! Min onkel er homofil og han er den aller beste, som du sier: det viktigste er å elske ikke hvem man elsker 🙂

  9. Tilbaketråkk: Vips, så var vi plutselig ikke besatte av Satan lenger? « Undreverset

Legg igjen en kommentar

