Det er Norge som er bra… hurra


Brødskive med russisk kaviar

Noen ganger får jeg et innfall at jeg skal prøve å leve litt sunnt.. Derfor gikk jeg i butikken i går og skulle kjøpe meg sunnt grovbrød. Jeg så rett og slett ikke på prisen før jeg så kassedamen slå inn 34,90 ! At jeg ikke så på prisen skyldes ikke at jeg har spesiellt god råd, tvert imot – som enslig har jeg dårlig råd.

Men hvem skulle tro at et brød skulle koste 35 kroner? Og antageligvis et av de mest sunneste jeg kunne finne!! Jeg tenkte rett og slett ikke på å se på prisen.. Brød som alltid har vært en viktig ingrediens i den norske kosten er blitt så dyrt at jeg må virkelig vurdere om jeg må kutte det ut eller finne alternativer.

Det tragiske er at jo mer sunnt det er jo dyrere er det også.. Et brød er blitt omtrent dobbelt så dyrt som en 200 gr sjokolade. Ca 1/2 prisen av prisen på en pakke sigaretter. En pakke kjeks koster bare 1/3 av hva et sunnt brød koster. Jeg får 5 skolebrød for samme pris som et brød.

 Vel, jeg skulle egentlig kjøpe nakkekoteletter i går også – men da jeg så at de kostet 99,- pr kg gikk jeg og fant meg min vanlige grandiosa i stedet….

Legg igjen en kommentar

