Jonas Gardell om heteroseksuelle menn….


visbin.jpg

Fra Jonas Gardells dagbok: http://www.jonasgardell.se/doc/diary.jsp?id=322

Ibland förstår jag mig bara inte på heterosexuella män. De är så mysko.
Idag på lunchen satt jag bredvid fyra killar som var som hämtade från the Muppet show. Det var så mycket hehe och höhö och najs och grymt och sjuuukt najs så jag blev alldeles medelålders. En av dem – med solglasögon, halvtaskig skäggväxt och konstant flinande – sa ”Hörde ni om jävla nollningen på Norra? En 16-årig brud som hade 3 promille i kroppen.
”Hajja!” sa hans kompis och flinade!
”Helt sjuukt!” sa hans andra kompis och flinade.
”Höhö!” sa hans tredje kompis, och han flinade han med.
”Amen, hon hade gått hemifrån kl 6 och tre timmar senare låg hon medvetslös i Observatiorielunden. Hon måste fått i sig all spriten på typ en timme. De måste fan ha hällt i henne läkarsprit genom en tratt!”
”Häftigt!” sa den ene.
”Coolt!” sa den andre.
”Höhö!” sa den tredje.
Och jag väntade på mitt enfaldiga vis på att de skulle skaka på huvudet och ta avstånd från nåt så vansinnigt men istället tog nr 2 över.
”Amen då känner ni inte min polare Palle, mr 3.3 promille!”
”Waow!” sa den förste beundrande.
”Åh, jävlar!” sa den tredje mållöst.
Och då fattade jag att de tyckte Palle var överjordiskt cool.
”Min polare Fredde hade 2.8 promille!” tog den trejde över. ”Sjukt full asså. Helt jävla medvetslös. Jag målade hela ansiktet på honom. Fullt med jävla ha-kors.”
Alla flinade. Det var bra gjort!
Jag undrade mer och mer över hur de visste de exakta promilletalen. Hade de alla för vana att läggas in på sjukhus när de druckit eller åka fast för polisen.
Sen bytte den första snubben, han med den halvtaskiga skäggväxten och solglasögonen, ämne:
”Vad som är jävla najs är att få en fet jävla smäll sa att det bara sprutar blod överallt och uthärda smärtan!”
Jag skrev genast ner hela meningen. Jag skulle aldrig kunna komma på en sån replik själv någonsin.
Alla flinade och nickade som om det var en självklar sanning att det var jävla najs att få en fet jävla smäll så att blodet sprutade och killen fortsatte:
”Amen och så vaknar man på natten och är så sjukt öm och allt blodet är intorkat och det liksom stramar…”
Alla tystnade och liksom tänkte efter hur det kändes, sedan avslutade killen med en suck:
”Det är SÅ attraktivt!”

Och här nånstans tar min förståelse för heterosexualiteten tvärstopp och jag känner att jag bara måste uppsöka en heminredningsaffär och titta på gardinuppsättningar.

2 Svar til “Jonas Gardell om heteroseksuelle menn….

Legg igjen en kommentar

