LØRDAG SKAL JEG GÅ I HOMOPARADE I PORSGRUNN


Fra homoparaden i Porsgrunn i 2006

På lørdag skal jeg gå i homoparade i Porsgrunn.

Her er mine grunner:

– Jeg er homofil

– Jeg er for mangfold og retten til å være annerledes.

– Jeg er for respekt, frihet og toleranse

– Jeg vil vise andre homofile som av ulike grunner ikke tør å være 100 % menneske, at jeg støtter dem, tenker på dem og føler med dem.

– Jeg vil gå i toget og være stolt over meg selv og alle andre som tør å være seg selv

– Jeg vil vise at vi som er annerledes er akkurat som alle andre

Og sist men ikke minst jeg vil gå i parade fordi det fortsatt er nødvendig å vise folk at vi er til, at vi er likeverdige, at vi også er mennesker som har menneskeRETTIGHETER. Jeg vil gå i paraden for å ære de som har drevet kampen før, og som har bidratt til at vi homofile har fått den anerkjennelsen vi har fått.

Jeg skal gå med hodet høyt og jeg skal gå arm i arm med de mennesker jeg bryr meg om. Jeg håper ALLE som er enig med oss stiller opp i paraden og gir sin støtte til medmennesker.

3 Svar til “LØRDAG SKAL JEG GÅ I HOMOPARADE I PORSGRUNN

  1. Hei.

    Så flott! Har så lyst til å ned å se på dere og heie dere frem. Vet du når toget går? Har ikke funnet noe info på nettet… hadde vært helt glimrende om du sende tiden til vott81@hotmail.com.

    Ha det gøy i morra. håper på bedre vær.

    hilsen lene.

  2. Du er gull!! ;-)) Vet ikke hvem du er men selvfølgelig hjertelig velkommen! Paraden går fra Rådhusplassen til Bratsberg Brygge kl 1300

    Paraden er forresten en del av det som er kallt «skeiv helg»
    Av andre arrangementer denne helgen kan jeg nevne homodebatt om homoplan i katakombene i Skien med etterfølgende fest og innebandykamp i Eidangerhallen på lørdag mellom vestfoldhomsene og telemarkshomsene. På kafe K på kvelden er det dragshow og fest! På søndag har kino 1 satt opp en lesbisk film (husker dessverre ikke hva den heter) og Brokeback mountain. Skeiv helg er for alle skeive og alle som støtter oss og som er glade i oss som vi er ;-))

    Det er første gang det arrangeres!

    masse klem ;-))

Legg igjen en kommentar

